starlite19 Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Hehe.... dette er litt flaut, men når man fyller bensin, drar en kort før eller etter man fyller? Ingen erting takk! Stine 1 Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Før. Setter inn kort, taster kode. Velger hvilken pumpe du skal bruke. Så får du kortet tilbake. Så er det bare å gå til pumpa og begynne å fylle. Ta bensin pumpa, sett den i åpningen på bilen. Velg kvalitet (95 blyfri, 98 blyfri evt. diesel) og fyll i vei Lenke til kommentar
Atald Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 1. Dytt inn kortet i kortautomaten ved siden av pumpa 2. Tast kode 3. Velg pumpe nr. og evt. hva slags drivstoff (dette representeres som regel ved en knapp på selve pumpa, men har opplevd at jeg måtte taste inn dette på kortautomaten også) 4. Fyll alt. 1. Fyll 2. Stikk inn og betal Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 (endret) Ingenting å være flaut over. Husker selv at jeg lurte fælt på hvordan jeg skulle fylle bensin en gang i tida. Endte faktisk med at ei rånervenninne av meg måtte forklare hvordan.. Du drar enten kortet på forhånd, slik som beskrevet ovenfor. Eller, hvis du er på en betjent bensinstasjon, fyller først og går inn til kassa og betaler. Da sier man gjerne noe sånt som "Jeg har fylt bensin på pumpe 4", eller "Jeg har fylt på den blå Mazdaen der borte". Så ordner de bak disken resten. Endret 7. september 2009 av Magnum p.i. Lenke til kommentar
Emberley Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Husk for guds skyld og dra slangen og pistolen ut fra bensinfyllerhullet (in lack of a better term) FØR du kjører avgårde. Lenke til kommentar
starlite19 Skrevet 7. september 2009 Forfatter Del Skrevet 7. september 2009 Tusen takk! Lenke til kommentar
B5234T Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 Evt. fyll, og kjør.. Anbefales ikke Lenke til kommentar
CFM Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 (endret) Og hvis du er som meg som liker å fylle helt opp til lokket, så det er like før det renner over, så pass på å ikke gjør det på varme sommerdager hvis du ikke skal kjøre et lite stykke før du setter fra deg bilen. Da kan det bli trykk inni tanken, men om det har noe å si eller om det er farlig vet jeg ikke, men sånn just in case.. Endret 8. september 2009 av W202 Lenke til kommentar
gxi Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 Generelt er det ikke anbefalt å fylle opp til tanklokket. Det kan ødelegge ventilasjonssystemet til tanken som inneholder div deler som de færreste vet i det hele tatt finnes.. Lenke til kommentar
CFM Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 Skulle nesten ikke tro bilen min har slikt.. Når den er ca. over halv så tar det evigheter å fylle resten siden røret fylles alt for fort opp slik at sperra på pistolen slår inn Lenke til kommentar
Carisma'03 Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Skulle nesten ikke tro bilen min har slikt.. Når den er ca. over halv så tar det evigheter å fylle resten siden røret fylles alt for fort opp slik at sperra på pistolen slår inn Har du Vvveldig liten tank ell? Fordi bensinpistolen skal jo kneppe når det nesten er fullt, fordi bensina er fyllt opp helt opp til pistolen. Og det er vel da man burde stoppe. Men jeg fyller ofte litt mer for å få tanken så full som mulig Lenke til kommentar
Ingeniør Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 Skulle nesten ikke tro bilen min har slikt.. Når den er ca. over halv så tar det evigheter å fylle resten siden røret fylles alt for fort opp slik at sperra på pistolen slår inn Har du Vvveldig liten tank ell? Fordi bensinpistolen skal jo kneppe når det nesten er fullt, fordi bensina er fyllt opp helt opp til pistolen. Og det er vel da man burde stoppe. Men jeg fyller ofte litt mer for å få tanken så full som mulig Enkelte biler det er veldig trangt nedgjennom trakten den til tanken... Lenke til kommentar
1915 Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 trenger da ikke betale. bare fyll og kjør Evt. fyll, og kjør.. Anbefales ikke obs. så ikke at du skrev det samme. men har du prøvd å bare fyll og kjør? fyll gå inn og betal, eller bruk kort og så fyll. Lenke til kommentar
Ferendaz Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Lærer ikke folk å fylle bensin hos trafikkskolen? Lenke til kommentar
Ferendaz Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Sier litt om nivået der. Lenke til kommentar
Slim91 Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Sier litt om nivået der. Egentlig ikke, selve fyllinga er en så enkel sak at det strengt tatt ikke trengs opplæring. Det hun spurte om var betalingformene, som faktisk er kompliserte for de som ikke har peil, men det er bare å spørre betjening eller diskusjon.no og man har svar fort Lenke til kommentar
Gjest Slettet+13412342564 Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Sier litt om nivået der. Såvidt jeg veit lærer man ikke lukeparkering heller Lenke til kommentar
CFM Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Det kommer vel helt an på hvor man er i landet, men jeg kjørte i Bardufoss og kjørte opp i Finnsnes så det ble nok ikke så mye parkeringstrening i det hele tatt for meg Lenke til kommentar
Gjest Slettet+13412342564 Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Det kommer vel helt an på hvor man er i landet, men jeg kjørte i Bardufoss og kjørte opp i Finnsnes så det ble nok ikke så mye parkeringstrening i det hele tatt for meg Jeg bor i Oslo og har ennå ikke hørt noe om å lære lukeparkering, mulig det varierer, og jeg har ikke hatt min første kjøretime ennå. Men kjenner noen som har gjort det btw. Bardufoss er et av de koseligste stedene jeg har vært på, 30 min å gå til butikken fra der jeg bodde, men men. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå