B4stian Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Prøvde meg på en kjapp skisse så dere skjønner hvordan det er koplet. Jensen ADSL2+ modem m/ innebygd router som så er koplet til en D-link DIR635 som igjen er koplet til den stasjonære pcen. Når jeg kjørte DHCP på begge kom alle på nett både med kabel og trådløst, men jeg har behov for å åpne noen porter for ftp-server og liknende på den stasjonære. Når jeg kopler den direkte til Jensen modem/routeren fungerer det fint, men når den går via D-link'en i tillegg får jeg ikke åpnet portene. Jensen kjører 192.168.0.x D-link kjører 192.168.100.x Må jeg kjøre begge på samme? Prøvde å deaktivere DHCP på D-linken, men da fikk jeg ikke tilgang i det hele tatt. Måtte da sette opp ip manuelt og fikk ikke det til å fungere. Noen tips? Maskinen jeg sitter på har normalt ip'en 192.168.100.3 og har prøvd å åpne porten på Jensen på den adressen, samt 192.168.100.1 som er standard gateway. I tillegg skal den ligge åpen på D-linken. What to do? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 Det beste vil være å sette Jensen i bridge. Da vil den fungere som modem og du får stabiliteten til DIR-635 som er meget god. Har du PPPoE, så må du legge inn bruker & passord i DIR-635. Alternativt så kan du bruke DIR-635 som switch & aksesspunkt. Da gir du den fast ip 192.168.0.2, slår av DHCP og kobler nettverkskabel fra Jensen i en av lanportene (wan skal ikke brukes lengre). Hvis du skal bruke de som nå, med to routere, så skal det gå fint å forwarde porter. Bare husk at du må forwarde til ipadressen på internettporten til DIR-635 i Jensenrouter og til PC-ip i DIR-635. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 8. september 2009 Forfatter Del Skrevet 8. september 2009 Hei, takk for svar. Det løste seg til slutt. Jeg satte IP'en til D-link'en til 192.168.0.50 og åpna porten på den ip'en fra Jensen-routeren også åpna jeg porten på den lokale ip'en til maskinen på D-link'en. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå