GunnarGul Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 (endret) Hei! Lastet ned GTA4 ulovlig til PC rett etter at det ble sluppet ut, og spillet fungerte utrolig dårlig. Det var masse glitches, grafikken var dårlig og det lagget noe grusomt. Leste at GTA4 var dårlig kodet og hadde mye problemer. Jeg bare lurer på om det har forbedret seg gjennom patches osv siden det ble sluppet? Jeg har i det siste hatt veldig lyst til å spille igjen, men vurderer å kjøpe spillet lovlig istedet for å laste ned, men er usikker på om det er verdt det? Har det blitt bedre? Pcen min har som følger: 2x hd radeon 4870 i CF overklokket til max i catalyst. 4 GB 800 MHz RAM Intel core 2 duo e8400 overklokket til 3,6 GHz Burde jeg kunne kjøre det spillbart? Systemet tar crysis på ultra high, men sleit med GTA4 sist. Takker for alle svar Endret 7. september 2009 av GunnarGul Lenke til kommentar
Eaan Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Har selv min ''ulovlige'' kopi av dette spillet. Har en Intel Quad core og ett 9800 gtx klokka høyt. Kjører spille på ca 40 fps med medium på fleste settings. Har litt høyere klokk på ramen men når du har to kort i CF burde det være bedre en du trenger. Du kan da evt. laste ned på nytt og se om det funker fint. Mener det er greit og laste ned noe, men om du liker det, kjøp det. Lenke til kommentar
GunnarGul Skrevet 7. september 2009 Forfatter Del Skrevet 7. september 2009 Takk for svar Jeg klarte å kjøre det greit på medium settings etc, men grafikken var veldig mye dårligere enn andre spill, selv om det lagget mer. Noen som vet om ytelsen har blitt bedre siden det ble sluppet ut? Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Husk at det ikke er tillat å diskutere piratkopiert materiale på forumet. Nå det er sagt, er GTA IV er spill som krever mye maskinkraft. Det har kommet hele 4 oppdateringer (patcher) siden spillet ble sluppet. De fleste var for å fiske feil og utbedre diverse bugs, men den siste var en såkalt "maintenance update", som skal gjøre at spillet flyter lettere på PC. Jeg har prøvd dette og må si jeg ikke merket store forskjellen enn om noe høyere FPS i enkelte områder. Det er også mulig å justere en rekke flere faktorer for grafikk innstillinger med denne oppdateringen, noe som kan hjelpe om maskinen kveles. Husk også at pirat versjonene av GTA var dårlige med hensikt dette for at man heller skulle kjøpe spillet. Dette spillet garantert verdt pengene. Lenke til kommentar
GunnarGul Skrevet 7. september 2009 Forfatter Del Skrevet 7. september 2009 Takk for svar Jeg har på ingen måte prøvd å diskutere piratkopiert materiale eller oppfordre til å bruke det. Jeg bare nevnte det fordi jeg følte det kunne være en viktig faktor. Jeg har veldig lyst til å kjøpe spillet, men jeg er redd for at det blir som forrige gang. Jeg prøvde å senke og øke de forskjellige instilligene, men det hjalp ikke stort. Husker jeg satte grafikken på medium, og da kunne man tydelig se at anti aliasing var skrudd av. Hvis jeg skrudde det på ble spillet ubrukelig med en gang. Jeg synes det er ganske merkelig at PC'en min kjører så godt som alle andre spill på max, men ikke GTA4 selv om grafikken ikke er så altfor bra. Er maskinen min for svak til å kjøre GTA4 med høy grafikk, eller hadde jeg bare uflaks eller en dårlig "versjon", som antageligvis vil fungere mye bedre om jeg kjøper spillet selv? Vil bare være helt sikker før jeg kjøper spillet, slik at jeg ikke sløser bort penger på et spill som ikke kan spilles. Lenke til kommentar
iSimen Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Piratkopierte spill har jo rykte på seg til å være litt buggy. Selv laster jeg aldri ned spill. Syns ytelsen er helt grei jeg, grafikken er grei, spillet er greit. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2 Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 Enig i dette, spillet fungerer bra. Men jeg liker det best på ps3, da får man trinnvis gass knapp. Lenke til kommentar
GunnarGul Skrevet 9. september 2009 Forfatter Del Skrevet 9. september 2009 Tusen takk for svar Da stikker jeg og kjøper spillet i morgen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2 Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 Bare hyggelig, du kan glede deg til mange timer med knall underholdning! Lenke til kommentar
GunnarGul Skrevet 10. september 2009 Forfatter Del Skrevet 10. september 2009 Nå har jeg kjøpt og installert spillet, og installasjonen er det værste jeg har vært med på noen sinne. Først kræsjet installasjonen, så når jeg endelig hadde fått installert på nytt så fikk jeg melding om at den måtte ta "release check". Dette failet. Prøvde å bruke manual registration, det sto "successfull", men det fungerte fortsatt ikke når jeg prøvde å kjøre spillet. Prøvde så å gjøre det igjen, men da gikk det ikke lenger ann å trykke på "manual registration" knappen. Skjønte at noe var feil, så reinstallerte hele spillet. Etter det fungerte det fortsatt ikke. Så fant jeg ut at jeg måtte installere en "fix". Gjorde det og da kjørte til slutt spillet. Nå måtte jeg registrere meg i social club. Gjorde det. Prøvde å logge inn på social club programmet, men det sto feil brukernavn og passord. Trodde jeg hadde skrevet feil passord, så tok og resatte passordet. Det fungerte fint å logge inn på siden, men i selve programmet gikk det fortsatt ikke. Dette problemet har jeg fortsatt. Valgte å kjøre spillet uten å logge inn. Etter dette måtte jeg installere games for windows live. Dette failet også, så jeg måtte gjøre det på nytt. Endelig fikk jeg kjørt spillet, men når jeg startet spillet var grafikken elendig. Prøvde å ende grafikken i options, men det går ikke ann å sette den opp. Grafikk-"barene" hopper bare tilbake. Alt er låst til medium/low og oppløsningen er lav. Av resources står det at jeg har maks 497 MB grafikk minne. I virkeligheten har jeg 1 GB. Fungerer ikke crossfire i GTA4? Når jeg prøver å spille med elendig grafikk, så mangler alle menneskene hoder. Noen av menneskene har briller/hår/hatt, men selve ansiktet mangler. Nå er jeg sint på rockstar. Går det ann å få tilbake pengene fra butikken når spillet er slikt? Lenke til kommentar
GTAddict Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 Lever det tilbake og kjøp deg PS3 eller Xbox Lenke til kommentar
GunnarGul Skrevet 10. september 2009 Forfatter Del Skrevet 10. september 2009 Fikk nå låst opp grafikken og satt alt på absolutt alt + høyest kvalitet i catalyst, og jeg skrudde av vertical refresh. Nå lagger ikke spillet i det hele tatt, men nesten alle vegger bygginger er usynlige, samtidig som alle biler flyr rundt i lufta. Dette er håpløst. 400 kr ut av vinduet. Leste nå at 2 grafikkort med 512 mb hver ikke betyr 512 + 512. Skjønner derfor hvorfor det ikke står at jeg har mer enn 512 mb i spillet. Hvorfor er det bare slik at mb på grafikkortet er viktig i GTA4 og ikke andre spill? Crysis på ultra high har mye lenge view distance samtidig som det kjører mye bedre. Er det slik at et dårlig kort med 1GB minne yter bedre enn mine i GTA4? Lenke til kommentar
Senyor de la guerra Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 Fikk nå låst opp grafikken og satt alt på absolutt alt + høyest kvalitet i catalyst, og jeg skrudde av vertical refresh. Nå lagger ikke spillet i det hele tatt, men nesten alle vegger bygginger er usynlige, samtidig som alle biler flyr rundt i lufta. Dette er håpløst. 400 kr ut av vinduet. Leste nå at 2 grafikkort med 512 mb hver ikke betyr 512 + 512. Skjønner derfor hvorfor det ikke står at jeg har mer enn 512 mb i spillet. Hvorfor er det bare slik at mb på grafikkortet er viktig i GTA4 og ikke andre spill? Crysis på ultra high har mye lenge view distance samtidig som det kjører mye bedre. Er det slik at et dårlig kort med 1GB minne yter bedre enn mine i GTA4? Dette er grunnen til at jeg har kuttet ut PC-gaming for godt. Angrer ikke et sekund. Lenke til kommentar
GunnarGul Skrevet 10. september 2009 Forfatter Del Skrevet 10. september 2009 Jeg har allerede PS3, men grafikken der er elendig i forhold til pc. Det eneste som er bedre er ytelsen. Har lyst til å prøve å løse dette først, og hvis ikke så får jeg bare spille det på low eller sende det tilbake. Synes at det er rart at spillet ikke lagger med alt på max, men textures bruker utrolig lang tid på å lastes inn, er dette på grunn av mangelen på minne? Lenke til kommentar
Senyor de la guerra Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 Hvis du synes grafikken på ps3 er dårlig er du altfor opptatt av grafikk Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2 Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Systemet ditt er vel den største faktoren for en bra spillopplevelse. Jeg har prøvd GTA IV og det gikk helt fint, men du trenger et bra oppsett. Lenke til kommentar
GunnarGul Skrevet 11. september 2009 Forfatter Del Skrevet 11. september 2009 Mener du at oppsettet mitt ikke er bra nok? Vet jeg ikke klarer å kjøre det med absolout alt på max, men jeg synes da at oppsettet mitt er kraftig nok til å kjøre det på over medium i hvertfall. Lenke til kommentar
iSimen Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Snakk om å være hårsår da... Lenke til kommentar
GunnarGul Skrevet 11. september 2009 Forfatter Del Skrevet 11. september 2009 Hva mener du med hårsår? Jeg tror du missforsto hvordan jeg mente det forrige innlegget mitt. Jeg vet oppsettet mitt ikke er veldig kraftig, men jeg synes grafikken i gta4 er elendig i forhold til ytelsen. Grafikken er dårligere enn half life 2, som er 5 år gammelt, og biler og folk popper opp 20 meter forran meg. Lenke til kommentar
iSimen Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Du kan ikke ha nok maskinvare til GTA IV. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå