Like clockwork Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Hei. Er på utkikk etter en mini-pc på ca 12", og har kommet over en fra Lenova og en fra Acer. Ut ifra spesifikasjonene så ser det jo ut til at den fra Acer er mye bedre, i hvertfall ut ifra mine små kunnskaper om pc. Så lurer egentlig på hvorfor de her har ca samme pris? Og hva dere foreslår? Gjerne kom med andre forslag i samme skjermstørrelse og pris. Takker så mye for svar:) Mvh Lenke til kommentar
Like clockwork Skrevet 17. september 2009 Forfatter Del Skrevet 17. september 2009 Ingen som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
cooster100 Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 (endret) Lenovo er kjent for å være solid som fy.... Dette øker pris kontra ytelse! Hvis du ikke skal dra mye med pc'n er nok acer'n best.. Men da må du kanskje regne med en reprasjon eller to hvis den får hard medfart... Hvis du bare skal bruke til word ol. og skal reise mye er nok lenovo best! Dette forutsetter at du ikke har høye systemkrav... Edit: Skrivefeil Endret 17. september 2009 av cooster100 Lenke til kommentar
sp0 Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 Hei, personlig har jeg svært dårlig erfaring med Acer. Har selv hatt 2 laptoper fra Acer og problemene kommer strømmende på som bare det.. Kundeservicen er heller ikke den beste jeg har opplevd. Så med mindre du har lyst å bytte pc om ett år (det er en grunn til at Acer kun har ett år garanti), så vil jeg anbefale deg å styre unna Acer. Lenovo er kjent for å være kvalitet, men dog er dette kvalitet du må betale for. Har selv siklet på S12 fra Lenovo, men pga lang ventetid før release dato, fant jeg meg en annen netbook. Den jeg tilslutt havnet på var den jeg selv ville styre unna. Asus EEE. Jeg har vært veldig skeptisk til EEE-serien, da denne ser ganske "billig" ut og det er en netbook som <<alle>> har. MEN når jeg pakket opp esken den kom i og fikk kjenne på byggkvaliteten ble jeg positivt overrasket. En god og solid maskin som yter godt til å være netbook. (Sitter å skriver dette på min EEE nå, kjører windows 7 uten problem..) Erfaringene mine med maskinen sålangt er: +pris +ytelse +batteri tid +design -"glossy" belegg som det fort blir fettmerker på -ingen cd rom (hvem bruker cd'er nå til dags, når minnepenner kjøpes for slikk og ingenting) Versjonen jeg har har også utskiftbart batteri (det har ikke 1008-serien), og N280 prosessoren (flesteparten av netbookene kjører N270, det har faktisk endel å si!). Jeg er faktisk så fornøyd med min Asus, at nå har samboeren fått seg en i rosa, søsteren til samboeren har fått seg en i rosa og 2 av venninnene hennes har tenkt å skaffe seg en hver også. Håper det var til litt hjelp. Lenke til kommentar
Like clockwork Skrevet 20. september 2009 Forfatter Del Skrevet 20. september 2009 (endret) Tusen takk til begge for gode svar Har nesten bestemt meg for denne har Aceren, er litt større skjerm, og har hørt mye bra om den. Har selv god erfaring ifra Acer, HP derimot Endret 20. september 2009 av Blueone Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå