femftifem Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Jeg la ut min bærbare datamaskin for salg på Bruktmarked.no (drevet av hardware.no). Jeg fikk mail samme kvelden av en person som var interessert i denne datamaskinen. og han tilbød meg 300 dollar ekstra for å sende datamaskinen til Afrika. Istedet for at jeg forklarer hele historien, så legger jeg ut skjermdumper av hele samtalen. Er dette lureri, eller er det seriøst? Dersom det er lureri, så må i hvertfall redaksjonen i hardware.no gjøre noe for å advare andre selgere der ute. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 (endret) Jeg hadde ikke tatt sjangsen på det... At det ikke er svindel altså. Endret 7. september 2009 av EvenruD Lenke til kommentar
Schjellin Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Jeg hadde ikke tatt sjangsen på det... At det ikke er svindel altså. Ikke jeg heller, har det ikke vært mye tråder rundt dette i det siste? Lenke til kommentar
theda9el2k Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 styr unna! Dette ligner på et classic case av nigeriasvindel. Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Syns det er litt rart at han gir deg 300 dollars ekstra for å sende den til Afrika, men hvis du får pengene først, så er det vel ikke noe stress? Post hvis du får svar fra han da. Lenke til kommentar
ZyberZone Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Hehe, du blir lurt. Hadde ikke orket å svare engang. Hvorfor skal han betale 300 dollar for å få den shippa til Afrika? Lenke til kommentar
McMuffin Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Ja, sålenge du kun gir han kontonr ditt, så er det ingenting han kan gjøre med det, uten å betale Men dropp det du, for å være på den sikre siden. Lenke til kommentar
femftifem Skrevet 7. september 2009 Forfatter Del Skrevet 7. september 2009 Syns det er litt rart at han gir deg 300 dollars ekstra for å sende den til Afrika, men hvis du får pengene først, så er det vel ikke noe stress? Post hvis du får svar fra han da. Skal holde denne tråden oppdatert Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Du sløser bare tiden din... 99.999999% sikkert at dette er svindel. Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 altså, han skal betale 300$ ekstra for shipping til afrika for en PC som har feil med batteri og lader? Lukter scam. Lenke til kommentar
femftifem Skrevet 7. september 2009 Forfatter Del Skrevet 7. september 2009 Har nå fått svar. Lenke til kommentar
FLarsen Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Det er svindel, styr unna. Du får tilsynelatende pengene. Du sender pakken. Transaksjonen blir annullert og du sitter der med skjegget i postkassen. Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Det er svindel, styr unna. Du får tilsynelatende pengene. Du sender pakken. Transaksjonen blir annullert og du sitter der med skjegget i postkassen. Send en pakke med en planke i da, hvis han annulerer betalinga, så har han skjegget i postkassa. Hvis han virkelig sender penga, så sender du pc`n Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Hehe, det hadde faktisk vært fett Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Afrika = ALARM ALARM ALARM! Lenke til kommentar
jop91 Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 (endret) Det er svindel, styr unna. Du får tilsynelatende pengene. Du sender pakken. Transaksjonen blir annullert og du sitter der med skjegget i postkassen. Hvis han f.eks har en annen konto uten penger på ..... kan han ikke da bare få pengene inn på den, og så overføre de til en annen konto? Endret 8. september 2009 av jop91 Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 Afrika=bullshit. De later som de sender pengene, men bruker et eller annet afrikansk ugga-bugga sjekk system som tar 2 uker å klarere. Og innen den tiden har du sendt PC'n for lengst, og en stk svindler har fått en gratis PC. Lenke til kommentar
Cpt Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 Det er svindel, styr unna. Du får tilsynelatende pengene. Du sender pakken. Transaksjonen blir annullert og du sitter der med skjegget i postkassen. Send en pakke med en planke i da, hvis han annulerer betalinga, så har han skjegget i postkassa. Hvis han virkelig sender penga, så sender du pc`n THIS! Artig vist scammere hadde blitt litt eid også. Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 Hvis han er fra Kongo kan du prøve å kreve 3000 milliarder for Pcn. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 Dette er typisk svindelmail 1: Ordet "Item" bør få det til å ringe ei alarmbjelle. 2: Sending frå høykostlandet Norge til lavkostland er også ei peikepinn på tvilsom handel Å kjøpe norske produkt til utlandet er i utgangspunktet eit veldig rar ting. norske taster/oppsett ...... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå