Gå til innhold

Valg av komponenter i7


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du trenger ikke 1000w strømforsyning til det der, 600-700w holder lenge!

 

920 er kan bli like bra som 950 viss du legger i litt tid og en bedre kjøler på og overklokke den og det er ikke tull engang, da sparer du ca. 2k.

 

Og bruk prisguiden til og finne de billigste plassene og handle på, du kan spare tusener på det..

 

Her er mitt forslag, du sparer ca. 4k og du får akkurat samme ytelsen.

Endret av Pizzaen
Lenke til kommentar
Hei. Da var tiden kommet for og oppgradere til i7 da mitt gamle system tok kvelden. Planen er etterhvert å bruke to gtx 285 i SLI.

Flott med innspill, skal helst ikke overstige 12k

Har resten av det som trengs så dette er det jeg skal bytte ut:

 

Sånn det ser ut i dag så ser jeg for meg denne listen:

Hovedkort

CPU

Minne

PSU

 

Harald.

Hvilket kabinett har du fra før? kanskje lurt å oppgradere?=) Skal du overklokke? siden du har et så overklokkvennlig hovedkort...

 

Jeg ville heller ha kjøpt en billigere i7 og heller brukt pengene på vannkjøling å overklokket... veldig lett å få i7'en på over 3.5 Ghz. jeg har klokket min til 3.6 bare med luftkjøling, med prolimatech megahalems + en noctua 1200 rpm vifte..:D jeg kjører to gtx 295 i SLI, men rammen og psu er det samme som jeg har..:) ellers lykke til med oppgradering :cool:

Lenke til kommentar
Du trenger ikke 1000w strømforsyning til det der, 600-700w holder lenge!

 

920 er kan bli like bra som 950 viss du legger i litt tid og en bedre kjøler på og overklokke den og det er ikke tull engang, da sparer du ca. 2k.

 

Og bruk prisguiden til og finne de billigste plassene og handle på, du kan spare tusener på det..

 

Her er mitt forslag, du sparer ca. 4k og du får akkurat samme ytelsen.

det kan være lurt med 1000 watt hvis han skal kjøre 2 gtx 285 i SLI.. :roll:

Lenke til kommentar
Skal nok klare å klokke men tenkte kanskje at hvis jeg kjøpte i7 950 så kunne jeg klokke den lengre. Er det ikke lurt med 1000w? Lurer også litt på hket, noen som har erfaringer med det? Lurer litt på å kjøpe EVGA Classified i stedet for asus kortet.. Har flere kabinetter, men nå bruker jeg antec p182. Flott med innspill :)

 

vannkjøling, holder med luft og vifter. i et godt kabinett. faen ikke så varmt i dette landet. nei spar 2000kr og kjøp en rimeligere prosessor og legg på 400-700kr for en sånn killer heatpipe vifte.

 

gtx 285 bruker 131 watt.

gtx 295 bruker 194 watt.

 

hvorfor ikke kjøpe 2 4890 i crossfire. 1500kr pr kort.

https://www.diskusjon.no/index.php?act=atta...t&id=320729

som du ser er det bortkastede penger å kjøpe nvidia 285, du får nesten 2 kort som er dobbelt så bra tilsammen til omtrent samme prisen. litt dyrere en 1, nesten dobbelt så billig som 2.

 

1 4890 bruker 105 watt

 

mistenker at 1000watt er for 4 skjermkort ikke for 2. 680watt holder plenty. av godt merke.

Endret av pizzafordi
Lenke til kommentar
Skal nok klare å klokke men tenkte kanskje at hvis jeg kjøpte i7 950 så kunne jeg klokke den lengre. Er det ikke lurt med 1000w? Lurer også litt på hket, noen som har erfaringer med det? Lurer litt på å kjøpe EVGA Classified i stedet for asus kortet.. Har flere kabinetter, men nå bruker jeg antec p182. Flott med innspill :)

 

vannkjøling, holder med luft og vifter. i et godt kabinett. faen ikke så varmt i dette landet. nei spar 2000kr og kjøp en rimeligere prosessor og legg på 400-700kr for en sånn killer heatpipe vifte.

 

gtx 285 bruker 131 watt.

gtx 295 bruker 194 watt.

 

hvorfor ikke kjøpe 2 4890 i crossfire. 1500kr pr kort.

https://www.diskusjon.no/index.php?act=atta...t&id=320729

som du ser er det bortkastede penger å kjøpe nvidia 285, du får nesten 2 kort som er dobbelt så bra tilsammen til omtrent samme prisen. litt dyrere en 1, nesten dobbelt så billig som 2.

 

1 4890 bruker 105 watt

 

mistenker at 1000watt er for 4 skjermkort ikke for 2. 680watt holder plenty. av godt merke.

http://www.antec.outervision.com/
Lenke til kommentar

Enig med det de fleste sier her, kjøp deg 920 :)

 

Det er kanskje sant at du kan overklokke 950'n lengre.. men hvorfor betale 2000kr ekstra for det?

 

Ville personlig gått for ATI's 4890 Crossfire :)

Jeg kjøpte selv corsair 1000W for 2 grunner, å ha nok Watt.. og å ha en strømforsyning jeg kan beholde i lang tid, uten å oppgradere.

 

Hvis du ikke har sett på Harddisk for OS og lagring osv.. så anbefaler jeg absolutt Intel's x25-m Gen.2 SSD (80GB) Har den ikke selv, men har sett utallige tester på den, og den gjør det bra! 80gb holder lenge til bare os, så du kan installere et par spill på den hvis det ønskes.

 

Til annen lagring så er vel en random 1TB eller 1,5TB disk (med 32mb cache!) fin

 

Lykke til med oppgradering!

Lenke til kommentar

Grunnen til gtx 285 er at jeg allerede har et kort =) Kommer nok til å gå for 920 i stedet for 950. Har også et bra vannkjølings sett men skal nok legge litt penger i en god luftkjøler også. Noen som har erfaringer med Hket jeg lurer litt på? Eventuelt forslag til andre gode hovedkort? Har også tenkt å bestille en intel ssd. =) Takk for gode svar =)

 

Harald.

Lenke til kommentar

Harald the man!

 

Jeg ville vurdert et hovedkort som kan kjøre x16 båndbredde på 3xpci express 16 spor. Selv om man kanskje ikke merker SÅÅ stor forskjell, så er det fortsatt best å ha!

 

Ta en titt på EVGA's hovedkort, eller så kan du se på ATX versjonen av ditt nåværende bestemte hovedkort (rampage II extreme).

 

Jeg bruker selv SLI LE kortet fra EVGA, det har ikke den store båndbredden, men er et veldig bra kort!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...