Gå til innhold

Hvilken utdanning skal jeg ta, tips og ideer?

black_sheep

Anbefalte innlegg

Trenger litt tips og noen gode ideér! :)

De to store drømmene mine om militær utdanning eller politi ble knust pga. allergi og litt for dårlig fargesyn for politiskolen.

Har vært hos tre karriereveiledere uten at de har hjulpet noe spesielt, alle sa det samme om at det var synd jeg ikke var kvalifisert til de nevnte jobbene. Og at jeg ville passet bra. (Hvem er de til å si det egentlig?)

Startet på et maritimt logistikkstudie nå i høst og føler at det ikke helt var min vei å gå. Grunnen til at jeg startet var en liten forkjærlighet for båt, det var egentlig det jeg tenkte da jeg søkte.

Merker nå at det var ikke helt som jeg tenkte det var. Og vet at jeg heller ikke er så gira på type kontorarbeid som hovedarbeidsoppgave.

Jeg vet med meg selv at jeg har lyst å gjøre noe der jeg har varierte arbeidsoppgaver, føle at jeg bidrar for andre, ålreit lønn og utviklingsmuligheter hadde vært kjekt.

Av arbeidserfaring har jeg jobbet som vekter, kjørt litt i transport (bil) og jobbet i bhg. Samt en ekstra jobb i butikk. Gikk fort lei i alle jobbene egentlig. Men aldri derfor jeg sluttet.

Høres kanskje negativ ut her, men det er jeg ikke Er bare helt blank når det gjelder retninger og yrker jeg kan velge. Så håper noen har noen tilbakemeldinger som kan gi meg noen knallideér. :D

Jeg kan godt ta opp fag om det trengs, så lenge jeg vet jeg går mot et mål. Om folk skjønner?

Så, noen som har tips om hva jeg kan gjøre ? :)

Endret av black_sheep
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981287349

Hva med å jobbe på oljeplattform ?

Norge har flere oljeprosjekter på gang, og de trenger flere folk.

For å komme i offshore virksomheten vil jeg anbefale deg å gå Brønnteknikk, du kan velge å gå andre linjer også, slik som Prosess og Industriteknikk. Men det er lettest å gå brønnteknikk visst du vil ha lærlingplass (sjangsene er større).

Bare send meg en PM visst du har flere spørsmål.

Lenke til kommentar

For å komme i offshore virksomheten vil jeg anbefale deg å gå Brønnteknikk, du kan velge å gå andre linjer også, slik som Prosess og Industriteknikk. Men det er lettest å gå brønnteknikk visst du vil ha lærlingplass (sjangsene er større).

Det kan være noe :)

Vil det si å gå vgs. om igjen?

Endret av black_sheep
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349

Det kan være noe :)

Vil det si å gå vgs. om igjen?

Du må gå Teknikk og Industriell produksjon VG1, også Brønnteknikk VG2

Eller du kan gå Elektro VG1, også Brønnteknikk VG2.

Går også å ta privatkurs, men vet ikke noe om akkurat det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...