sofx Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 (endret) Jeg skal nå investere i min første gaming-PC. Problemet er at jeg føler meg ganske "lost" i hva jeg skal gjøre. Jeg har en stasjonær datamaskin. Den har AMD Athlon X2 Dual Core prosessor 3800+, 1.99 GHz og 1 GB RAM. Det jeg lurer på er hvorvidt jeg kan oppgradere denne, eventuelt hva, eller om jeg bare bør kjøpe ny, helt sett eller hvordan jeg kan få mest ut av ca. 5000,-. Det skal være en datamaskin for litt allsidig gaming(primært strategi og FPS: Company of Heroes, Call of Duty, Oblivion, Fallout, Left 4 Dead, osv), så det jeg antar at bør prioriteres er: Prosessor Grafikkort RAM Jeg bryr meg ikke om den er veldig støyfri eller ikke, bare det ikke nærmer seg industrielle anleggs nivå! Håper ikke dette blir "forum-spamming", men siden jeg ikke har satt sammen en gaming-maskin tidligere ville jeg forhøre meg med noen litt mer kyndige; vil helst unngå å finne ut tre måneder etter jeg har kjøpt den at jeg burde ha kjøpt noe annet. Vil helst ikke mye over 5000,-, kan strekke meg litt, men jo lengre jeg strekker meg, jo mer frykter jeg at samboeren vil flytte fra meg... Takker for alle innspill og folk som kan peke meg litt i en riktig retning. Endret 7. september 2009 av sofx Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 du vet det finnes en rediger knapp så du faktisk slepper å lage 2 identiske tråder? ett oppsett du kan vudere er: hd4850 en athlonII cpu nå er det ikke lenge før det kommer dx11 skjermkort på markedet. du bør egentlig smøre deg me talmodighet og vente litt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå