Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Mine meninger og min introduksjon

Anbefalte innlegg

Hei,

først av alt, la meg beklage hvis jeg poster feil, men etter å ha skumleset underoverskriftene syntes jeg denne delen passet best. Dette blir en liten tanke opprydding for meg i og med jeg føler at det trengs.

Greit, la meg introdusere meg selv; Jeg er en 16 år gammel gutt fra Akershus. Jeg er en 93 modell og har nettopp startet på VG1, studiespesialiserende. Jeg går selv på kickboxing, men det er egentlig kun for å holde meg i form i og med min motivasjon for å trene om dagen er minimal. Jeg er heldig, selv om jeg bor i et hus som er under gjennomsnittlig vil jeg si at de aller, aller, aller fleste av oss som bor under et tak er superheldige. Mine foreldre er skilt, men ser ikke på det som et stort problem i og med de ikke passer sammen i det hele tatt. Min mor, som jeg bor hos kan ikke bli betraktet som rik i motsetning til min far som har en relativ høy stilling i NSB.

Jeg er en humanist og stolt av det, under kategorien humanist er jeg en ateist som nekter all slags form for guder. Selv om jeg er en ateist betyr det nødvendigvis ikke at jeg syntes religion er ræva, men dette kommer jeg tilbake til senere.

Jeg vil beskrive meg som en forsiktig person, ikke nødvendigvis en stille person for jeg er tross alt over gjennomsnittlige sosial på skolen, men hjemme føler jeg meg rimelig ensom. Jeg har beskrevet meg selv som en nerd noen ganger og min definisjon av en nerd er så simpel at man sitter på dataen ofte, noe jeg gjør. Men innerst inne hater jeg det meste av teknologi og at det fører til hjemmesittende, late og forbanna bortskjemte snørrunger, noe som jeg faktisk er med unntak av bortskjemt. På kjærlighetsfronten har jeg infact aldri kysset en jente etter barneskolen, men er 'på leting', tross alt at jeg er latterlig dårlig til å flørte.

Jeg er mye alene og har derfor også mye tid til overs. Jeg tenker ofte, jeg tenker faktisk veldig mye og vil kanskje også beskrive meg selv som en 'wannabe-filosof' (wannabe=amatør). Ellers spiller jeg gitar og firsbee.

Det var en kort introduksjon av meg, nå vil jeg gå litt dypere inn på meningene mine.

Jeg har to hunder og 2 katter og vet godt at det er flere enn oss mennesker som kan vise følelser når det gjelder bl.a lengsel, frykt, smerte og sorg. For meg er mennesker dyr, men forskjellen fra vår art til en annen art er at vi er smarte og har derfor vært ubeskrivelig heldige. Hadde det ikke vært for at vi hadde vært smarte hadde vel vi vært som alle andre dyr som går rundt og har seg. Derfor syntes jeg at vi mennesker tenker alt for mye på oss sjøl. Ville du vært den som hadde blitt rivd skinnet av for at dinosaurene skulle fått ly? Eller den som hadde blitt servert sammen med litt poteter og ris til apenes festmåltid? Neppe. Jeg er ingen vegetarianer, men menneskene som er har jeg stor respekt for. Poenget mitt her er at vi har hatt flaks.

Når det gjelder næringskjeder så er jo nesten hver og en kjede feil?! Vel?! Menneskene er jo som oftest alltid den siste kjeden - Vi oppfører oss som konger og dronninger alle og enhver.

Idag hadde vi skolevalg på skolen, ganske morsomt og endelig føle seg litt voksen, men jeg skulle gjerne slått av en prat med politikerne. Norske politikere er generelt ALT for FEIGE. Halvparten av partiene tørr ikke engang å svare på om de vil pumpe opp svart gull rundt Lofoten engang, så folk vet jo ikke hva de engang stemmer for/mot. Tåpelige greier. Stemte forresten AP i og med det var bare de og RØDT som var konkrete under skole debatten vår.

Det verste med verden i dag er penger. Fremtiden til mennesker er basert på papirlapper. La meg gi deg et eksempel fra mitt liv. Jeg er selv ikke rik, så har ikke all verden av klesutvalg, men når den 'feteste' gutten med den 'rikeste' pappaen kommer på skolen med nye joggesko fra den dyreste leverandøren må jeg nesten spy. Ikke bare fordi de kommer til å byttes ut om en måned, men også fordi han får absolutt all oppmerksomheten den dagen.

Når det gjelder fest og meg så har jeg ikke vært drita full enda og har ingen planer om å være en av de 'tøffe' som har hangover hele natta over trebenken eller dassen. Jeg har alltid lurt på - Hva inni granskauen er poenget med å være drita full? Jeg for eksempel er ofte/alltid brisen/meget brisen på fest og jeg har det kjempe gøy. Er asosial framfor og spy resten av natta aleine, i tillegg som du fryser. Det kan jo hende at det er noe jeg har gått glipp av i og med jeg har aldri vært ''stein'', men ærlig talt, er det noe morro og ikke huske en dritt av hva som skjedde dagen etter?

Jeg har ikke bestemt meg for hva jeg skal jobbe som, men har ønsker om å få meg en jobb innenfor politiet, først og fremst for å være med på å forberede liv (tenker da på dop osv). Men det er en ting jeg ikke klarer å fungere inni hodet mitt. Jeg kaller det selv for YTE | TJENE balansen. Spesielt mellom menn og kvinner er det store forskjell mellom lønn og skjønner rett og slett ikke hvorfor folk tjener bedre enn andre som yter like mye.

Rasisme er noe av det rareste begrepet jeg noen gang har undret meg over. Det er rett og slett pure idioti fra min vinkel. Ja, de aller fleste kriminelle handlinger som skjer er begått av mennesker med utenlandsk opprinnelse, men vi er alle mennesker. Tenk hvis det hadde vært motsatt, vi hadde levd i sorg og tragedie, oppvokst i ghettoer med kniver osv helt til vi blir fraktet til en utenlandsk stat hvor de oppfører seg veldig 'fint' og 'optimistiske' i forhold til ditt hjemland.

Som sagt er jeg en humanist, rettere sagt en ateist. Fra MIN vinkel er Religion rota til de aller fleste kriger som skjer internasjonalt. Og igjen, fra MIN vinkel kan jeg ærlig talt ikke se grunnen til at mennesker er religiøse. Jeg har en viss forståelse når det gjelder 'å beholde tradisjonen', men alt i alt så kan jeg ikke begripe at 98% (totalt random tall jeg kom på) av menneskene er religiøse. Et annet spørsmål jeg har er; hvorfor må man vente til du er 18 år før du i det hele tatt kan melde deg ut av statskirken? Tragisk!

Det verste jeg vet er folk som erter/ler av folk som har en sykdom og en personlighet du ikke kan endre. For eksempel har jeg en kamerat på skolen som har en veldig tynn stemme (jeg er klar over at du kan endre din tone på stemme ved å øve), og de fleste jeg kjenner har fordommer og ler av han. Spilte forresten poker med han i går, veldig kjekk kar tross alt at han er lite sosial (som kanskje stemmen hans forårsaket hvor vi igjen er tilbake til 'data-gjør-ungdommen-hjemmesittende'). Jeg begriper meg heller ikke på snus og røyk og at folk skryter at mopeden dems er ulovlig trimma (bygd på).

Vel, det var litt om meg og mine meninger, noen tok seg kanskje tid til å lese gjennom hele, andre sukket og gikk til 123spill ved første øyekast. Får vel bare takke de som har tatt seg tid til å lese mine meninger og kanskje en liten kommentar at jeg er den eneste som tenker slikt (eller ikke?).

Endret av Ulven93
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Setter pris på konstruktive kommentarer og meninger.

@Zeromac:

I og med jeg har offentliggjort litt sensitiv og personlig informasjon over gjennomsnittlige her kommer jeg til å forbli anonym inntil videre. Hvis du derimot tar kontakt via en melding kan vi sikkert slå av en prat en dag hvis det er ønskelig?

EDIT: Kan også legge til at jeg har fått flere konstruktive tilbakemeldinger på en privat melding, så gjerne send det.

Endret av Ulven93
Lenke til kommentar

I've read your introduction and the thoughts you shared and I want to congratulate you. You are one of the few who think in this way, but certainly you aren’t the only one, I for example do share your opinion and I know quite of few who think in this way. You have a strong personality and you think with your own mind, you’re not a product of tv of internet or whatever, like most of the teenagers are. There is absolutely nothing to be ashamed of, but on the contrary, be proud that you think in this way and that you had the courage to share your private thoughts with people you did not knew.

There are so many things wrong with this world but it seems that no one has the time to see them. Religion, hunting animals just for pleasure, the way the animals are treated, the way that mass media promotes nullities and rich guys instead of the ones that are really trying to make a difference, children abandoned that nobody wants, and so on. I am very glad you think at this things and in mean time I am sad that we can change it.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei,

jeg vil kalle meg selv som en perfeksjonist og er nøye på at ting rundt meg er ryddig (feks skrivebord på datamaskin).

Jeg prøvde testen, det var en vanskelig test hvor jeg noen ganger var i tvil på svarene, så ejg vil ikke si at resultatet er 100% riktig.

Jeg fikk resultatet INTJ som er i motsetning til INTP Judgement i stedet for Perception. Men jeg kan se for meg min personlighet i begge av disse personlighetene.

Lenke til kommentar

Hei! Jeg er ganske lik som deg på noen områder, men veldig ulik på andre igjen(som for eksempel at jeg er jente, hehe).

Viser bare at alle er forskjellige...

Enig i det du skriver om religion, plage andre mennesker og rasisme. Også er jeg heller ingen tekno-freak, ikke så rart for en 15 år gammel jente :p Perfeksjonist er jeg absolutt.

Dog stemte jeg Høyre ved skolevalget, er glad i penger, forstår de som drikker og vet nok om dop til å vite vitsen med det.

edit: skrivefeil

Endret av Yadii
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...