mathjo Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Jeg er helt grønn når det gjelder å holde på med musikk på pcen. Jeg har kjøpt meg en Sontronics STC-2 microfon. Technical data: Response: 20Hz - 20KHz Sensitivity: 20mV/Pa -34dB ±2dB (0dB=1V/Pa 1000Hz) Polar Pattern: Cardioid Impedance: <=200 Ohms Equivalent Noise Level: 18dB(A-weighted) Max SPL for 0.5% THD@1000Hz: 125dB Power Source: Phantom Connector: 3-pin XLR Men hva mer trenger jeg får bra opptak på pcen? Jeg har prøvd med en mini-Jack adapter rett inn i pcen å opptak i adobe audition 1.5. Men får ingen lyd. Noen som kan gi meg noen eksemler på hva jeg trenger? Lenke til kommentar
flyndrefjes Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Jeg er helt grønn når det gjelder å holde på med musikk på pcen. Jeg har kjøpt meg en Sontronics STC-2 microfon. Technical data: Response: 20Hz - 20KHz Sensitivity: 20mV/Pa -34dB ±2dB (0dB=1V/Pa 1000Hz) Polar Pattern: Cardioid Impedance: <=200 Ohms Equivalent Noise Level: 18dB(A-weighted) Max SPL for 0.5% THD@1000Hz: 125dB Power Source: Phantom Connector: 3-pin XLR Men hva mer trenger jeg får bra opptak på pcen? Jeg har prøvd med en mini-Jack adapter rett inn i pcen å opptak i adobe audition 1.5. Men får ingen lyd. Noen som kan gi meg noen eksemler på hva jeg trenger? Er ikke helt kjent med denne mikrofonen, men ut ifra de data som du har lagt ut på den: Power Source: Phantom ser det ut til at den skal mates med strøm via Phantom-mating, det vil si at den må kobles til et mixe-bord som lever phantom (48V) gjennom gjerne en XLR-kabel. F.eks. har Yamaha små, billige mixepulter med Phantom-mating på noen av kanalene. Lenke til kommentar
proaudio Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 (endret) Det stemmer. Dette er en kondensatormikrofon som krever phantomspenning (48V) på membranet for å brukes. Det er ikke et problem, derimot en mulighet til å gå i anskaffelse av et nytt lydkort med phantom spenning. skjekk ut produkter fra Echo-audio.com f.eks. Anbefaler firewire fremfor usb. Endret 14. september 2009 av proaudio Lenke til kommentar
mathjo Skrevet 15. september 2009 Forfatter Del Skrevet 15. september 2009 Okei takk for svar ! Kan noen legge ut en link til et lydkort med Phantom Mating? Som ikke er altfor dyrt. For jeg finner det ikke noe sted. Lenke til kommentar
proaudio Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Firewire presonus Egosys USB: maudio Tascam Lenke til kommentar
mathjo Skrevet 16. september 2009 Forfatter Del Skrevet 16. september 2009 Takk,takk. Er det Jack jeg skal bruke mellom mikrofonen og lydkortet? Lenke til kommentar
proaudio Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Takk,takk.Er det Jack jeg skal bruke mellom mikrofonen og lydkortet? Nei, du skal benytte XLR tilkopling (slik som er i mikrofonen), såkalt mikrofonkabel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå