Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Avslutning av samboerforhold

sugga74

Anbefalte innlegg

Samboeren og jeg har bestemt oss for å flytte fra hverandre. Hun ønsker å kjøpe meg ut av huset, men det er ikke sikkert hun får finansene i orden.

Jeg vil gjerne redde forholdet, men hun vil ikke dette, hun har møtt en annen. Dermed må vi avslutte dette.

Saken er den at siden hun vil overta ønsker jeg snarest at hun kjøper meg ut av huset som jeg eier 50 % av. Hvordan går jeg frem for å få dette til. Jeg har skjønt at jeg skal gi henne rimelig frist, f.eks. 1 måned, slik at hun kan få muligheten til å kjøpe meg ut til markedspris og for å få finansene i orden.

Kan noen fortelle meg fremgangsmåten videre i denne saken?

PS, jeg er en mann selv om jeg har et merkelig nick på diskusjon.

Jeg må også legge til at jeg er utrolig deprimert, sover ikke, mistet matlysta, alt er bare tragedie........

Endret av sugga74
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Snakke med banken er sikkert en god ide ja, hun må nok refinansiere uansett om hun skal ta over.

Få banken til å ta en takst, evt lei inn en takstmann dersom dere ikke greier å bli enige om markedsverdi (du vil jo den skal være verdt mest mulig, hun motsatt)

Lenke til kommentar

Legg ut huset for salg på det åpene markedet. Da må samboeren din tre inn i det høyeste budet for å overta eiendommen. Har hun ikke råd til det, så selges huset for det som kundene er maks villig til å gi, og dere deler eventuelt overskudd.

Kan hun ikke matche høyeste bud, så er det hennes problem. Ikke vær dumsnill å la henne få det billigere.

Lenke til kommentar
Legg ut huset for salg på det åpene markedet. Da må samboeren din tre inn i det høyeste budet for å overta eiendommen. Har hun ikke råd til det, så selges huset for det som kundene er maks villig til å gi, og dere deler eventuelt overskudd.

Kan hun ikke matche høyeste bud, så er det hennes problem. Ikke vær dumsnill å la henne få det billigere.

Det er vel ikke opplagt at det kommer inn bud så fort?

Hva om det tar 6 måneder å få inn bud?

Og hva med visninger?

Jeg ville sjekke med banken/takst før jeg legger huset ut for salg.

Tror jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...