Gå til innhold

650w døde, holder det med 400w?

Anbefalte innlegg

Hei, dagen etter jeg bestiller nytt hk, ram og cpu dør PSU i pcen min. Mener det er den, siden viften ikke engang starter, prøvde å jumpstarte uten hell. Uansett, til poenget;

Med følgende oppsett, holder det med 400w;

CPU 95w AMD Phenom X4 9650 Quad Core

GPU 200w 9600GT

4GB ram

1. 750GB ny disk.

Det burde jo holde med 400? TIngen er at i spesifikasjonene til skjermkortet står det minimum 450w? Kan jeg bare glemme den biten.

Har denne psu til overs: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=313802

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

400w kan bli for litt for lite. Iogmed at skjermkortet ditt anbefaler 450w som minimum, så ville jeg ikke gått under dette.

Strømforsyning er noe kanskje de fleste tenker minst på når det gjelder pckjøp, men denne delen er kanskje noe av den viktigste komponenten.

Corsair VX450 og HX450 er 2 gode produkter som vil dekke ditt minimumsbehov. Evt mist sin 550w med faste kabler eller mist sin nye 650w modulær.

Jeg tror nok hadde lagt meg på rundt 500-550w i ditt tilfelle. Så har du litt til over til USB enheter etc som trekker litt strøm

Lenke til kommentar
Ja, er vel egentlig enig med deg. Skal se hva jeg får kjøpt over disk på onsdag, jeg orker ikke å vente på den når jeg har delene. Blir datakjeden i Bergen. De må vel ha noe brukbart med nok styrke.

=D

men huff, datakjeden i butikk er jo så vanvittig dyrt :p. De legger jo på 30-50% i forhold til webshoppen sin :p

Men så kommer jo evt frak og ventetid i tillegg :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...