Toast Is Pimp! Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 (endret) Personlig så synes jeg at Chrome er en bedre nettleser. Både subjektivt og teknisk sett:- Flertrådet dvs. At ulike nettsider kjører som egne prossesser uavhengig av hverandre. Kræsjer en, så fortsetter de andre fint. Ja jeg ble overasket over IE8 når det gjald at en fane låste seg! Først ble man redd! Fikk beskjed om at IE måtte stenges, men det var bare fanen, fanen ble hentet opp igjen automatisk (mener at det skjedde automatisk). Det MEST irriterende med FX er download managern som er innebygget! Fyfaen hvor irriterende når man har skjult startmeny. Nei! Faen heller. Opera for the win! (har ikke prøvd Chrome enda). Endret 7. september 2009 av Toast Is Pimp! Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Chrome slår alle, og da mener jeg alle, på hastighet. Både i og starte opp selve nettleseren og laste en side. Jeg har brukt chorme siden, ja hmm... ja siden V0.2 og har vert med den siden. Vedder på at dere FF dudes ute der ikke vet hva Google Chrome er. Dere starter den og tenker "Hmm, her kom det ikke opp noen addon menu?0.o" også lukker dere den og sletter den fra maskinen samtidig som den svartelistes i antiviruset. Blir for dumt vettu. Jeg også brukte FF mye før, tilnermet hele tiden. kunne ikke ha en pc uten det, men prøv og sammenlign hastigheten... Lenke til kommentar
w00pla Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Det MEST irriterende med FX er download managern som er innebygget! Fyfaen hvor irriterende når man har skjult startmeny. Nei! Faen heller. Opera for the win! (har ikke prøvd Chrome enda). Mitt største problem med Opera er rett og slett mengden bugs. Selv brukte jeg Opera fra versjon 3.24 og frem til 9.64, og dessverre så sliter nettleseren med mange av de samme problemene som den gang. Dårlig rendering av sider og stabilitet. Jeg tenker som så at når Firefox og webkit er i stand til å løse slike ting så er det et tegn på at folka hos opera ikke greier å kode godt og/eller alt for innviklet kode (vanskelig å vedlikeholde). Var forøvrig en rask tur innom opera, anno versjon 10, igjen, men det første jeg møtte ved ekskvering av javascript (nettbank) var en DLL-error; Thank you, and goodbye! Selvsagt er det jo trist når en av norges mest fremtredende programvareleverandører ikke greier å levere spesialiteten sin, men sånn er livet. Enten så spiser man, eller så blir man spist. Lenke til kommentar
Mascot68 Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Chrome slår alle, og da mener jeg alle, på hastighet. Både i og starte opp selve nettleseren og laste en side. Jeg har brukt chorme siden, ja hmm... ja siden V0.2 og har vert med den siden. Vedder på at dere FF dudes ute der ikke vet hva Google Chrome er. Dere starter den og tenker "Hmm, her kom det ikke opp noen addon menu?0.o" også lukker dere den og sletter den fra maskinen samtidig som den svartelistes i antiviruset. Blir for dumt vettu. "Sakelig" er tydeligvis ikke et ord som kan brukes til å beskrive deg. Jeg har forsøkt å bytte ut FF med en rekke andre browsere opp gjennom årene. Men jeg ender alltid tilbake hos FF da det bare er altfor mye i FF som gjør livet på nett raskere og mer praktisk. Da bryr det meg lite at Tracemonkey scorer noe lavere på javascript benchmarker enn V8. I en verden med FF uten addons, hadde jeg antageligvis brukt Opera eller Chrome. Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Slet litt med Opera da jeg hadde 70 Faner åpne og det tok 700megabyte Ram. Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Markedsanalytiker Ray Valdes fra selskapet Gartner er en av skeptikerne. Valdes tviler på at Chrome har reelle sjanser i nettleserkrigen, og mener avtaler med OEM-leverandører ikke vil påvirke dette i særlig grad. Uten å ha lest kilden, vil jeg tro at han også hadde en begrunnelse. Er ikke det ganske vesentlig å få med i artikkelen? Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 [...] Var forøvrig en rask tur innom opera, anno versjon 10, igjen, men det første jeg møtte ved ekskvering av javascript (nettbank) var en DLL-error; Thank you, and goodbye! DLL-feil i javascript? Æhh... Det er nå temmelig imponerende. Men rendringsproblemer orker jeg ikke arumentere på i denne omgang, får holde med DLL'r og JS Hvis FF klarte å korrigere sine minnelekasjer, kunne jeg kanskje ha benyttet nettleseren mer. Enn så lenge blir det den røde O'en. Safari og Chrome har stilrene og lekre GUI, men nei - for lite funskjonalitet til mitt bruk. Google har forøvrig i lengre tid påprakket oss Crome via andre produkter. Du installerer ett program, og får med ørten andre på kjøpet. Er temmelig motstander av denne måten å "informere" om at man har andre valg enn IE. (Hele poenget med selvråderett og valgfrihet av nettleser, forsvinner jo når man får en browser tredd nedover hodet) Lenke til kommentar
daffyd Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 (endret) [...] Var forøvrig en rask tur innom opera, anno versjon 10, igjen, men det første jeg møtte ved ekskvering av javascript (nettbank) var en DLL-error; Thank you, and goodbye! DLL-feil i javascript? Æhh... Det er nå temmelig imponerende. Men rendringsproblemer orker jeg ikke arumentere på i denne omgang, får holde med DLL'r og JS Har vært borti samme problem selv, mener å huske det er når du kjører 64-bit windows. Jeg vet ikke "hvem sin feil" det er (sikkert Opera) men problemet kan løses ved å kopiere den dll'en som etterspørres inn i en annen mappe (system32?). Beklager det vage svaret, det var min samboers PC som trengte førstehjelp, jeg holder meg som regel langt unna windows og husker derfor ikke konkret hva løsningen var. Men, det var i alle fall Java som etterspurte den dll'en, men siden jeg ikke hadde det samme problemet i firefox antar jeg det er noe spesielt med måten Opera bruker java på. Eller det at Opera enda ikke er 64-bit? Markedsanalytiker Ray Valdes fra selskapet Gartner er en av skeptikerne. Valdes tviler på at Chrome har reelle sjanser i nettleserkrigen, og mener avtaler med OEM-leverandører ikke vil påvirke dette i særlig grad. Uten å ha lest kilden, vil jeg tro at han også hadde en begrunnelse. Er ikke det ganske vesentlig å få med i artikkelen? Det skulle jeg også gjerne visst. Jeg har uansett ikke særlig troen på det som kommer fra Gartner, siden de er halveid av MS (AFAIK). Den eneste grunnen jeg kan komme på til at Chrome ikke har reelle sjanser er om MS får ture frem med tett knytting av IE til OS'et, noe i det minste EU forsøker å få dem til å slutte med. Endret 8. september 2009 av daffyd Lenke til kommentar
Morghus Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 Morghus: det fins ikke fullverdig adblock-erstatter for chrome. Enten er det dårlig javascripttull eller så må man bruke en filtrerende proxy. Sistnevnte går merkbart utover hastigheten, noe som ikke er akseptabelt. Haha, må du gi deg. AdBlock plus som addon tar meir ressurser enn f.eks. Opera sin lille parsing av ei liste med blokkerte urls. Ingen javascript der, berre ei liste med nett-adresser. Hittil har eg aldri sett at hverken Opera eller Chrome kjører treigere pga dei listene, og eg ser absolutt ingen javascript i dette, så kjør benchmarks så mykje du vil. Trur nok AdBlock plus er tyngre. Vil faktisk påstå at Opera går kjappere pga at den ikkje laster inn så masse. Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 Personlig så synes jeg at Chrome er en bedre nettleser. Både subjektivt og teknisk sett:- Flertrådet dvs. At ulike nettsider kjører som egne prossesser uavhengig av hverandre. Kræsjer en, så fortsetter de andre fint. - Basert på webkit. De-facto standarden for nettlesermotor pr. skrivende stund. (Chrome, Safari, Android, iPhone, mm.) Nå betyr vel de-facto standard at det er den som er mest brukt... Og da er det vel (desverre?) fortsat Trident-motoroen som er de-facto standard på nettet... (Trident = IE 4.0+) - Utmerket håndtering av internettstandarder.- Åpen kildekode, men vedlikeholdt av Google. Firefox er også åpen kildekode. - Lite og snertent brukergrensesnitt (som jeg falt pladask for) Jeg har pr dags dato et grensesnitt som er like minimalistisk som Chrome hvis man ser bort ifra at jeg ikke kan ha tabs i tittellinja. - Smart fanehåndtering - Smart automatisk bokmerkehåndtering (rangering på grunnlag av mest besøkte). - Og ikke minst: Rask! For at jeg skal gå over til Chrome på fast basis må den støtte to ting som Firefox har, og det er noe tilsvarende Firebug og den må støtte userscripts på en litt mer elegant måte enn i dag. -C- Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 Morghus: det fins ikke fullverdig adblock-erstatter for chrome. Enten er det dårlig javascripttull eller så må man bruke en filtrerende proxy. Sistnevnte går merkbart utover hastigheten, noe som ikke er akseptabelt. Haha, må du gi deg. AdBlock plus som addon tar meir ressurser enn f.eks. Opera sin lille parsing av ei liste med blokkerte urls. Ingen javascript der, berre ei liste med nett-adresser. Hittil har eg aldri sett at hverken Opera eller Chrome kjører treigere pga dei listene, og eg ser absolutt ingen javascript i dette, så kjør benchmarks så mykje du vil. Trur nok AdBlock plus er tyngre. Vil faktisk påstå at Opera går kjappere pga at den ikkje laster inn så masse. Hva med å bare laste ned en hostsliste som blokkerer alle kjente reklamedomener? -C- Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 Personlig synes jeg chrome faller litt mellom to stoler for min del, skal jeg ha en rask og nett leser kan ejg like gjerne bruker opera, som itilegg har endel nyttige funksjoner chrome ikke har. Vil man ha add-ons så er FF tingen. AtW Lenke til kommentar
Drix1 Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 Jeg har brukt Chrome fra den dagen det kom, og har ikke sett meg tilbake en eneste gang.. Irriterte meg litt over reklamen i begynnelsen, men ser nesten ikke de lenger heller. Har hatt planer om å bytte ut hostsfilen min for å fjerne mye av det, men glemmer det hele tiden. sier vel litt om hvor mye det irriterer meg, hehe. Chrome er en sjeldent god nettleser, og selv FF virker sliten og gammel når jeg går tilbake. IE tar jeg ikke i med tang engang! Lenke til kommentar
Sigurdl Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 Sitter på to forskjellige pc-ar her heima. Begge brukar me mesten kun Chrome på. Har aldri hatt noko serleg problem. Gjekk over frå internett explorer og merka med ein gong at det gjekk mykje raskare og du slapp alle boksane om at det ikkje svarer. Det er spesielt godt på nettpc-ar pga rask og ikkje ein heil del med tull øverst!!!! Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 Morghus: det fins ikke fullverdig adblock-erstatter for chrome. Enten er det dårlig javascripttull eller så må man bruke en filtrerende proxy. Sistnevnte går merkbart utover hastigheten, noe som ikke er akseptabelt. Haha, må du gi deg. AdBlock plus som addon tar meir ressurser enn f.eks. Opera sin lille parsing av ei liste med blokkerte urls. Ingen javascript der, berre ei liste med nett-adresser. Hittil har eg aldri sett at hverken Opera eller Chrome kjører treigere pga dei listene, og eg ser absolutt ingen javascript i dette, så kjør benchmarks så mykje du vil. Trur nok AdBlock plus er tyngre. Vil faktisk påstå at Opera går kjappere pga at den ikkje laster inn så masse. Opera ja. Chrome har ikke samme adblock-funksjonalitet som Opera. Hvorfor er det relevant at Opera gjør dette på en fin måte? Hva er vitsen i å kjøre Chrome når Firefox er kjappere når man har skrudd av reklamen? Når det kommer en fullverdig adblock-erstatter er Chrome høyst aktuelt her. Liker resten, men takler ikke reklame. Jeg vil ha en adblock-funksjon som automatisk laster ned nye lister, lar meg høyreklikke for å legge til nye blokkeringer, samtidig som den er kjapp. Benchmarks er ubrukelige når det gjelder å måle opplevd hastighet i situasjoner med reklame. Har også prøvd host-lister som liksom skal fungere så bra. Selv dette går ut over hastigheten. Nettlesere prøver fåfengt og få kontakt med de blokkerte hostene om man løser det på denne måten. Det tar tid. Lenke til kommentar
Morghus Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 Oppdaterer den adblock lista ein gong kvar 6. måned kanskje, når eg husker på det. Kan ikkje hugse å ha sett ein reklame på evigheter. Chrome har adblock også. Berre til å google. Spørsmålet er om det er AdBlock som er problemet. Er ein fan, så stiller ein rimelig usaklige krav av alle slag Lenke til kommentar
Drix1 Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 Er så lei av at folk sier at Chrome har Adblock, det er bare å google.. for det har de da virkelig ikke. Hvis det er bare å google, kan ikke du selv bare linke da? Det finnes måter å blokkere reklame på i Chrome som i alle andre nettlesere, som Pivoxy og AdSweep, men ingen av disse er hverken støttet av Chrome, eller spesielt enkle og brukervennelige på samme måte som en ferdigutviklet addon ville vært. Google Chrome har ikke Adblock, ferdig! Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 (endret) Erm.... Jeg vet ikke helt hva jeg svarte på her... Endret 9. september 2009 av YellowCake Lenke til kommentar
Martin HaTh Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 Nei, det er ikke AdBlock, men en annen løsning. http://www.techyard.net/ways-to-block-ads-in-google-chrome/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå