Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Defekt skjermkort?

Anbefalte innlegg

Hallo.

Kom hjem igår kveld og skrudde på pcen, alt gikk fint de første 10 minuttene, men plutselig fikk beskjed om at skjermdriveren var gjennopprettet og jeg fikk rare firkanter og fargene endra seg, fikk også striper over hele skjermen vertikalt.

Reboota for å se om dette hjalp, og da var fortsatte disse rare stripene der (også før windows oppstart), og alt svartner helt etter vista er ferdig loada.

Spørsmålet mitt er som følger; noen som har hatt lignende erfaring, og er dette mest sansynlig skjermkortet som har gått i vasken? Har ikke prøvd å bytte kort enda, i og med at jeg kun har dette.

Pcen har vært stabil i et års tid nå, selvbygd - uten problemer i det hele tatt.

Specc, for de som lurer:

Hk: Asus P5N-E SLI, nForce-650i SLI, ATx

Cpu: Intel Core? 2 Duo E8400 3.0GHz, Socket

Minne: Kingston DDR2 HyperX PC6400 4096MB CL5

Skjermkort: XFX GeForce 9800GTX 720M 512MB XT GDDR3

Setter pris på alle svar :)

edit: endret topic navn.

Endret av Pinkey
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Hallo.

Kom hjem igår kveld og skrudde på pcen, alt gikk fint de første 10 minuttene, men plutselig fikk beskjed om at skjermdriveren var gjennopprettet og jeg fikk rare firkanter og fargene endra seg, fikk også striper over hele skjermen vertikalt.

Reboota for å se om dette hjalp, og da var fortsatte disse rare stripene der (også før windows oppstart), og alt svartner helt etter vista er ferdig loada.

Spørsmålet mitt er som følger; noen som har hatt lignende erfaring, og er dette mest sansynlig skjermkortet som har gått i vasken? Har ikke prøvd å bytte kort enda, i og med at jeg kun har dette.

Pcen har vært stabil i et års tid nå, selvbygd - uten problemer i det hele tatt.

Specc, for de som lurer:

Hk: Asus P5N-E SLI, nForce-650i SLI, ATx

Cpu: Intel Core? 2 Duo E8400 3.0GHz, Socket

Minne: Kingston DDR2 HyperX PC6400 4096MB CL5

Skjermkort: XFX GeForce 9800GTX 720M 512MB XT GDDR3

Setter pris på alle svar :)

edit: endret topic navn.

Har du vært inne på enhetsbehandling og sjekket etter gule trekanter da? og evt. hvis det er /ikke så kan du prøve og oppdatere eller avinstalerer og innstalere på nytt hvis du har cd eller lastet ned driver :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...