Bakitafrasnikaren Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Dersom jeg betror en psykolog at jeg har inntatt ulovlige rusmidler, har da psykologen lov til å anmelde meg til politiet? Eller er jeg beskyttet under en eller annen form for taushetsplikt? Lenke til kommentar
ignoreme Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Han har taushetsplikt Lenke til kommentar
nets Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Tror bare at de skal melde fra om det er fare for ditt eget eller andres liv. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Det gjelder også vanlige leger? Lenke til kommentar
Bata Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Kort, ja. Så lenge det ikke er fare for deg selv eller andre så har legen taushetsplikt. Men dette varierer på hvor opplyst legen er og hvor gammel du er. Er du 16 år og røyker deg fjern hver dag vil vel alle leger melde fra til div. instanser. Noen leger vil vel UANSETT melde i fra... Dette kommer an på den enkeltes lege viten, hvis en lege tror det er meget farlig for deg å røge cannabis eller innta en eller annen substans, så vil han jo varsle, han vil ditt beste. Lenke til kommentar
lamial Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 Men da vil han vel ikke anmelde til politiet? Da blir det vel heller til en eller annen instans innenfor helsevesenet? Lenke til kommentar
Bata Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 Bekymringsmelding tenker jeg. Dog ikke sikker på dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå