Gå til innhold

morrowind problemer

Anbefalte innlegg

jeg har to problemer med morrowind

1 Spillet har en veldig ujavn fps. av og til hakker det veldig og av og til går det helt glatt. Fps en kan variere fra 10 til 150 helt uten videre. En kompis av meg har samme problemet, vi har ca like bra pc. Er det grafikk motoren som er dårlig, eller hva?

2. Problem 1 kan jeg overleve med, men problem 2 er ikke tolorerbart. Når jeg spiller går spillet plutselig over til windows. Som om ikke noe hadde skjedd. Dette kan skje etter 5 min med spilling eller etter 3 timer. Jeg har hørt at det er win xp og direct x 8 som forårsaker dette problemet. Så jeg la inn direct x9 og problemet er der fortsatt. Jeg har installert alt av nyeste drivere. Hva kan være grunnen til dette?

Takker for svar på begge problemene!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg har to problemer med morrowind

1 Spillet har en veldig ujavn fps. av og til hakker det veldig og av og til går det helt glatt. Fps en kan variere fra 10 til 150 helt uten videre. En kompis av meg har samme problemet, vi har ca like bra pc. Er det grafikk motoren som er dårlig, eller hva?

Tror alle med normale pc'er har det slik. De forskjellige områdene krever ikke like mye av maskinen din. Inne i hus og huler vil frameraten være på topp, ute i jungelen eller i byer vil den antakelig være ganske lav. Det kan være irriterende, men det er direkte skjeldent at lav framerate ødelegger for spillopplevelsen (slik den kan i skytespill, for eksempel).

Ang. crash to desktop-problemet, så er det også noe veldig mange sliter med. Det har kommet noen patcher som ser ut til å ha gjort spillet mer stabilt, men det krasjer fremdeles i blandt. Som en annen poster peker på er det andre forum der folk har mye mer greie på Morrowind, og kanskje de kan hjelpe deg å få spillet mer stabilt. Selv pleier jeg å lagre med rimelig jevne mellomrom slik at jeg ikke mister så mye hvis spillet skulle krasje.

Lenke til kommentar

Kjøp et kraftigere powersupply. Det har hjulpet meg og mange andre kompiser som har hatt kraftige (amd) pc'er. Det oppstår ofte med spill som har en kraftig 3d motor og som da trekker skikkelig med resurser. Kjøp et av de bedre psu'ene som microplex har. Etter jeg skiftet til 500W psu har jeg nesten aldri hatt crash igjen. Hvis prossessoren din har en tendens til å bli fort varm ville jeg kjøpt en kraftigere kjøler også.

Lykke til

Lenke til kommentar

jeg har 350w.

Cpu en min er iskald med min nye volcano 11.

SÅ nei. Dette er nokk neppe et problem. jeg lette etter svar på elderscrolls.com det var en topic om at spillet gikk til windows.

Det var 20 sider så det er litt mye å lese gjennom. Driver på nå...

det var faktisk 26 sider. Tro det eller ei, men de hadde ikke noe eksakt svar som virket.

Lenke til kommentar

Hei! Her jeg fikk tak i spillet rett etter at det kom ut i norge, men det tok nesten et halvt år før jeg kunne begynne å spille det. Da først stoppet patchene desktop-crashene. Her er et par forslag:

1. Patche til nyeste versjon. (v1.4.1313 hvis du har tribunal exp)

2. Prøv en nocd, noen ganger hjelper det. Jeg måtte bruke en, og jeg testet 5-10 før jeg fant en som virket skikkelig(uten crach til desktop)

3. Skru av Pixel Shader(i "launcheren"). Dette KAN hjelpe.

4. Skru ned alt annet av grafikk til et minium.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...