Xpede Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Hei For noen dager siden fant jeg ut av man kunne flashe Xbox 360 med Ixtreme 1.6 for å spille backups osv. Men jeg kunne dessverre ikke Flashe min pågrunn av den er Liteon DG16-D2S Vis jeg ville flashe den hadde jeg trengt en så kalt PROBE Ck3 man kan få kjøpt av nettet, Men jeg har ikke Kreditt kort så jeg kan ikke gjøre det. Er det mulig å lage dette selv? Jeg så på en guide for å lage det, men har ingen anelse på hvor man får kjøpt "10k resistor" osv. Kan jeg lage spydet ved av å kjøpe noe annet? Eller er det noen her i Norge(OSLO) Som selger Ck3? mvh Xpede Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Det er flere i oslo som flasher xbox, så det er bare å ta en tur til en av dem, så fikser de det for ca 4-500kr Lenke til kommentar
Xpede Skrevet 7. september 2009 Forfatter Del Skrevet 7. september 2009 Vet du noen som gjør det for en billig pris? Prøver også fortsatt å lage probe, har hørt at man kan gjøre det med en kuttet av nokia USB kabel, ta det hvite tråde rundt nål osv. Men tilbake til saken, bare si ifra vis dere kjenner noen som selger C3k / Flasher for billig i norge Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Jeg lagde en probe selv. Man trenger ikke mange komponenter, bare noen resistorer, en NPN-transistor, 9-pin tilkobling til com-port på PC, molex-plugg for tilkobling til +5V i PCen er også kjekt. Har man liten erfaring med elektronikk så kan det være greit å kjøpe proben ferdigbygd, evt få noen som har peiling til å utføre flashingen. Lenke til kommentar
Xpede Skrevet 7. september 2009 Forfatter Del Skrevet 7. september 2009 Jeg lagde en probe selv. Man trenger ikke mange komponenter, bare noen resistorer, en NPN-transistor, 9-pin tilkobling til com-port på PC, molex-plugg for tilkobling til +5V i PCen er også kjekt. Har man liten erfaring med elektronikk så kan det være greit å kjøpe proben ferdigbygd, evt få noen som har peiling til å utføre flashingen. Hvor fikk du kjøpt disse tingene, og hvor masse kostet det totalt? Takk for hjelpen gutta . MvH XPEDE Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Jeg hadde de liggende, enten løst eller i noen eldre komponenter. Skal du kjøpe delene kan du prøve f.eks. Elfa eller Farnell. Lenke til kommentar
Xpede Skrevet 7. september 2009 Forfatter Del Skrevet 7. september 2009 (endret) Jeg hadde de liggende, enten løst eller i noen eldre komponenter. Skal du kjøpe delene kan du prøve f.eks. Elfa eller Farnell. Oi tusen takk, men siden det ser så sykt vanskelig å lage det, bør jeg bare holde meg til å kjøpe en hjemme lagd probe/c3k eller lete etter noen som kan flashe den.Kan man også kjøpe en Ca-42 nokia kabel og bruke den som probe med nål? Endret 7. september 2009 av Xpede Lenke til kommentar
Booz Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Funker ikke bare med nokiakabel med nål... Her ligger en grei guide til og lage egen probe. Dessuten finnes det norske nettbutikker som selger Connectivity Kit og probe som sender i oppkrav. Lenke til kommentar
Xpede Skrevet 10. september 2009 Forfatter Del Skrevet 10. september 2009 Funker ikke bare med nokiakabel med nål...Her ligger en grei guide til og lage egen probe. Dessuten finnes det norske nettbutikker som selger Connectivity Kit og probe som sender i oppkrav. Hvilken side? Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 mobilbutikken.com feks Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå