Gå til innhold

Flashing av Xbox 360.

Xpede

Anbefalte innlegg

Hei

For noen dager siden fant jeg ut av man kunne flashe Xbox 360 med Ixtreme 1.6 for å spille backups osv.

Men jeg kunne dessverre ikke Flashe min pågrunn av den er Liteon DG16-D2S

Vis jeg ville flashe den hadde jeg trengt en så kalt PROBE Ck3 man kan få kjøpt av nettet,

Men jeg har ikke Kreditt kort så jeg kan ikke gjøre det.

Er det mulig å lage dette selv? Jeg så på en guide for å lage det, men har ingen anelse på hvor man får kjøpt "10k resistor" osv.

Kan jeg lage spydet ved av å kjøpe noe annet?

Eller er det noen her i Norge(OSLO) Som selger Ck3?

mvh Xpede

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet du noen som gjør det for en billig pris?

Prøver også fortsatt å lage probe, har hørt at man kan gjøre det med en kuttet av nokia USB kabel, ta det hvite tråde rundt nål osv.

Men tilbake til saken, bare si ifra vis dere kjenner noen som selger C3k / Flasher for billig i norge

Lenke til kommentar

Jeg lagde en probe selv. Man trenger ikke mange komponenter, bare noen resistorer, en NPN-transistor, 9-pin tilkobling til com-port på PC, molex-plugg for tilkobling til +5V i PCen er også kjekt.

Har man liten erfaring med elektronikk så kan det være greit å kjøpe proben ferdigbygd, evt få noen som har peiling til å utføre flashingen.

Lenke til kommentar
Jeg lagde en probe selv. Man trenger ikke mange komponenter, bare noen resistorer, en NPN-transistor, 9-pin tilkobling til com-port på PC, molex-plugg for tilkobling til +5V i PCen er også kjekt.

Har man liten erfaring med elektronikk så kan det være greit å kjøpe proben ferdigbygd, evt få noen som har peiling til å utføre flashingen.

Hvor fikk du kjøpt disse tingene, og hvor masse kostet det totalt?

Takk for hjelpen gutta .

MvH XPEDE

Lenke til kommentar
Jeg hadde de liggende, enten løst eller i noen eldre komponenter. Skal du kjøpe delene kan du prøve f.eks. Elfa eller Farnell.

Oi tusen takk, men siden det ser så sykt vanskelig å lage det, bør jeg bare holde meg til å kjøpe en hjemme lagd probe/c3k eller lete etter noen som kan flashe den.Kan man også kjøpe en Ca-42 nokia kabel og bruke den som probe med nål?

Endret av Xpede
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...