jon-t Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Hei! Vil koble en rikstv boks til pc skjerm som berre har VGA. Boksen har utgang for komponent og eg rekner med at dette er den beste løsningen. Kan eg bruke ein kabel som går fra komponent til VGA ? Foreksempel denne: http://www.biltema.no/products/product.asp...;iItemId=140722 Er det forskjell på RGB og komponent ? Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 så vidt jeg ser den kabelen så bør det gå greit å koble det opp. RGB = komponent i denne sammenheng. så vid et er komponent ut du har og ikke kompositt så skal det gå Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Nei, det vil nok ikke fungere. Det er forskjell på RGB og komponent. Men finnes det virkelig Riks-TV boks med komponent utgang? Trodde de bare har SCART og HDMI. Om det skulle være komponent så fungerer det garanter ikke å bruke den kabelen på en VGA skjerm. Den fungerer bare på spesiellt utstyr, antagelig en projektor. Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 (endret) forskjell på komponent og RGB? komponent standarden bruker enten RGB eller YPbPr(YPbPr er vanskelig og uttale og har gjort at vompsosit kan bli yapper kabel) som standard for overføring av informasjon. og VGA kjører da vel på RGB(HV) *redigert i forsøk på å gjøre ting litt klarere* Endret 8. september 2009 av stich_it Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Med komponent mener man som regel YPbPr. http://en.wikipedia.org/wiki/Component_vid...component_video Den setningen du skriver er helt meningsløs for meg. Men at VGA er RGB er rett. Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 rett litt på det innlegget, du får se om det ble mer forståelig nå kan det være man må ha aktiv signalomformer for å få til å konvertere signalet korrekt? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Nå blander du inn kompositt, som hverken er RGB eller komponent. Det finnes nok omformere som kan ta diverse video signaler over til VGA. Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 det var ikke en blanding det var en trykk feil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå