tnese Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Hei! Har nettopp installert et gammelt Ati Radeon 9800 Pro 128M i en gammel pc jeg prøver å fikse, men har problemer med å få installert driverne til kortet. Kortet dukker opp som ny maskinvare når jeg slår på pcen, men når jeg prøver å installere drivere (9-8_legacy_xp32-64_dd_ccc) (Catalyst-pakke) eller (9-3_xp32_dd) (bare skjermkortdriverne) får jeg bare denne beskjeden et stykke inni installasjonen: "Severe" "Setup did not find a driver compatible with your current hardware or operating system. Setup will now exit" Jeg har lastet ned korrekte drivere mtp. operativsystem og skjermkort, så jeg skjønner ikke helt hva som kan være feil. Noen som har tips til løsning på problemet? Tord Lenke til kommentar
tnese Skrevet 7. september 2009 Forfatter Del Skrevet 7. september 2009 Ingen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
tnese Skrevet 7. september 2009 Forfatter Del Skrevet 7. september 2009 Hmm... Lite liv her i dag, eller har jeg kommet med et litt for vanskelig problem? Lenke til kommentar
tnese Skrevet 8. september 2009 Forfatter Del Skrevet 8. september 2009 Come on! Det må da være noen her som har vært borti lignende problem? Tord Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 Du kan evt. prøve litt eldre drivere. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 Evt. Omega drivere. http://www.omegadrivers.net/ Lenke til kommentar
don_Vito Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 Har du installert riktig drivere til hovedkort\chipset? Lenke til kommentar
tnese Skrevet 8. september 2009 Forfatter Del Skrevet 8. september 2009 Har du installert riktig drivere til hovedkort\chipset? Hei! Pcen har fungert som bare det med et annet skjermkort, så hovedkort og chipsetdrivere er i orden;) Til dere over: er på jobb nå, skal prøve med alternative drivere når jeg er hjemme om et par timer. Tanken om å prøve eldre drivere streifet meg, men har ikke mye erfaring med slike, så jeg var ikke helt sikker på hvor jeg kunne hente stabile eldre drivere. Tusen takk for hjelpen så langt, skal prøve det dere foreslår, så gir jeg tilbakemelding senere! (Forresten, godt å se at det er liv i forumbrukerne fortsatt!) Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 Du kan jo prøve denna: Catalyst™ 6.11 Den er for XP 32bit Mener også å huske at disse driverene krever at du har installert framework for at control panel skal funke, men husker ikke hvilken versjon som trengs.. enten er det v1 eller v2. Lenke til kommentar
JohnWayne Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 https://a248.e.akamai.net/f/674/9206/0/www2...9-3_xp32_dd.exe er for legacy kortene Lenke til kommentar
tnese Skrevet 8. september 2009 Forfatter Del Skrevet 8. september 2009 (endret) https://a248.e.akamai.net/f/674/9206/0/www2...9-3_xp32_dd.exe er for legacy kortene Har allerede prøvd 9.3 driveren for legacy-kort fra ATI. Er dette den samme? Uansett, har fått en del tips fra dere nå, så det skal prøves snart! Tusen takk=) Blir litt artig å fyre opp dette gamle kortet og se hva slags ytelse jeg kan få ut av det. Tenker å klokke det litt med Atitool. Har tideligere lekt meg en del med Radeon 9550 256mb-kortet, og jeg må si at det klokker utrolig bra på kjernefrekvens! Minnet er det verre med, får artifacts etter bare bittelitt klokking. Så blir det vel noen runder med NFS Porche og Hot Pursuit senere;) Endret 8. september 2009 av tnese Lenke til kommentar
tnese Skrevet 8. september 2009 Forfatter Del Skrevet 8. september 2009 (endret) Sliter med å få dette til... Omega-driverne funka ikke, så nå prøver jeg med en gammel catalyst-utgave. Kan det være noe feil med kortet? Synes det hadde vært rart iom. at det dukker opp som ny maskinvare... Kan jeg ha koblet feil mtp. strøm? er det en spesifikk strømkabel/kontakt(nr) som skal brukes? Edit: Funka ikke med Catalyst 6.11 heller... hmm... Edit 2: Ser nå at flere har hatt problemer med dette kortet når de har brukt en strømkabel som er "delt" med f.eks. HD eller optisk stasjon. Skal prøve å bruke en separat kabel/kontakt nå. Tord Endret 8. september 2009 av tnese Lenke til kommentar
tnese Skrevet 9. september 2009 Forfatter Del Skrevet 9. september 2009 Funka ikke det heller. Er ganske oppgitt nå! Det er jo tydelig at kortet fungerer; vifta går, det blir registrert som ny maskinvare osv.. Kan det være en feil på kortet som fører til dette? Beskjeden jeg får etter å ha installert forskjellige drivere (har prøvd alle forslagene over) er bare at det ikke finnes et kort som er kompatibelt med disse driverne (uansett hvilke, tydeligvis). Kjørte en oppdatering av bios i går også, uten resultater. Pokker å! Lenke til kommentar
tnese Skrevet 10. september 2009 Forfatter Del Skrevet 10. september 2009 (endret) Ser ut til at det er håpløst å få kortet til å virke. Med mindre noen har andre tips til hvordan jeg skal få dette til, må jeg nok tilbake på det markant dårligere radeon 9550-kortet mitt. Ser også nå at emnet er lettere feilpostet. Hvis moderator føler for det, kan emnet flyttes til skjermkort-kategorien. Tord Endret 10. september 2009 av tnese Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå