Muriazen Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Jeg begynte på elektro VG1 på kvadraturen i Kristiansand etter og ha gått et år på studiespesialisering på katta/gimle i Kristiansand. Da jeg kom til elektro ble jeg ganske sjokkert, siden noe av det første vi ble informert om ang. Gym/kropsøving var at vår karakter ville bli bestemt, KUN basert på ferdighet, og at insatts og sammarbeid ikke ville telle med. Etter erfaring fra studiespesialisering er ikke dette riktig, og jeg mener bestemt på at vurderingskriteriene skal være de samme for så og si alle "videregående-rettninger" derav Elektro. Er det noen som kan bekrefte dette? Og om det er noen med oplysninger ang. Vurderingskriterier for kroppsøving VG1 som f.eks. linker eller paragrapher vil jeg mer en gjerne høre fra dere. Mange takk på forhånd. Ps. Er meget keen på å "senke" gymlæreren vår i diskusjon, så en del hånfaste fakta er til STOR hjelp Lenke til kommentar
HValder Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Alle fag er satt opp etter bestemte kriterier bestemt av utdanningsdirektoratet. Skal stå på udir.no, trur eg. Lenke til kommentar
Muriazen Skrevet 7. september 2009 Forfatter Del Skrevet 7. september 2009 Alle fag er satt opp etter bestemte kriterier bestemt av utdanningsdirektoratet.Skal stå på udir.no, trur eg. Sjekket Udir, men fant ingen konkrete svar som kunne konstatere det jeg var på jakt etter. Men takk for tipset Lenke til kommentar
RAD1V Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 (endret) http://www.lovdata.no/for/sf/kd/td-2006062...24-004.html#3-3 (JEG HATER NYNORSK!!) men trur det som står der er at hvor sprek du er har noe å si. Innsats har de ikke lov til å vektlegge nei, men er veldig bestemt på å ha lest på udir.no at det kun er teori kunnskapen og at du har forbedret fysiske resultater iløped av året, som skal ha noe å si. Privatist eksamen er iallefall et skuddsikkert skjold mot idiotiske lærere. edit: Kompetansemål(som er alt som skal ha noe å si på karakteren): Kompetansemål etter Vg1 Idrett og dans Mål for opplæringa er at eleven skal kunne • utvikle ferdigheiter i individuelle idrettar og lagidrettar • forklare og praktisere sentrale reglar i utvalde idrettar • praktisere danseformer frå ulike kulturar • skape dansekomposisjonar og vere med i dans som andre har laga • gjere greie for og praktisere førebygging av og førstehjelp ved idrettsskadar Friluftsliv Mål for opplæringa er at eleven skal kunne • praktisere friluftsliv med naturen som matkjelde Trening og livsstil Mål for opplæringa er at eleven skal kunne • planleggje og gjennomføre oppvarming i samband med ulike treningsaktivitetar • bruke treningsmetodar og øvingar innanfor treningsformene uthald, styrke og rørsleevne • forklare viktige faktorar som verkar inn på treningsformene uthald, styrke og rørsleevne • forklare, demonstrere og bruke gode arbeidsteknikkar og -stillingar Endret 7. september 2009 av datastol Lenke til kommentar
Muriazen Skrevet 7. september 2009 Forfatter Del Skrevet 7. september 2009 http://www.lovdata.no/for/sf/kd/td-2006062...24-004.html#3-3 (JEG HATER NYNORSK!!) men trur det som står der er at hvor sprek du er har noe å si. Innsats har de ikke lov til å vektlegge nei, men er veldig bestemt på å ha lest på udir.no at det kun er teori kunnskapen og at du har forbedret fysiske resultater iløped av året, som skal ha noe å si. Privatist eksamen er iallefall et skuddsikkert skjold mot idiotiske lærere. edit: Kompetansemål(som er alt som skal ha noe å si på karakteren): Kompetansemål etter Vg1 Idrett og dans Mål for opplæringa er at eleven skal kunne • utvikle ferdigheiter i individuelle idrettar og lagidrettar • forklare og praktisere sentrale reglar i utvalde idrettar • praktisere danseformer frå ulike kulturar • skape dansekomposisjonar og vere med i dans som andre har laga • gjere greie for og praktisere førebygging av og førstehjelp ved idrettsskadar Friluftsliv Mål for opplæringa er at eleven skal kunne • praktisere friluftsliv med naturen som matkjelde Trening og livsstil Mål for opplæringa er at eleven skal kunne • planleggje og gjennomføre oppvarming i samband med ulike treningsaktivitetar • bruke treningsmetodar og øvingar innanfor treningsformene uthald, styrke og rørsleevne • forklare viktige faktorar som verkar inn på treningsformene uthald, styrke og rørsleevne • forklare, demonstrere og bruke gode arbeidsteknikkar og -stillingar Skjønner Tankegangen, men kompetansemål og vurderingskriterier er litt forskjellige. kompetansemål er hva de ønsker at du skal opnå, og Vurderingskriterier går på hva de vurderer deg på. (det ble knotete forklart, men som sagt så går det ikke helt på det samme) Lenke til kommentar
redsox Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Dette var en stor diskusjon på min skole nå i oppstarten av året. I rogaland skal karakteren hvertfall være basert på 40% gjennomføring, 20% teoretisk og 40% resultater. Hos oss ble det en diskusjon om hva gjennomføring egentlig er. Noen lærere tolket det som nesten det samme som resultater, noen tenket oppmøte, noen innsats og noen tenkte på det som hvor bra eleven presterte i alle timene totalt i løpet av året. På min skole måtte rektor si til dem at gjennomføring er innsats+oppmøte. Lenke til kommentar
Muriazen Skrevet 14. september 2009 Forfatter Del Skrevet 14. september 2009 Bump Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå