Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Vurderingskriterier for kroppsøving VG1?


Anbefalte innlegg

Jeg begynte på elektro VG1 på kvadraturen i Kristiansand etter og ha gått et år på studiespesialisering på katta/gimle i Kristiansand. Da jeg kom til elektro ble jeg ganske sjokkert, siden noe av det første vi ble informert om ang. Gym/kropsøving var at vår karakter ville bli bestemt, KUN basert på ferdighet, og at insatts og sammarbeid ikke ville telle med. Etter erfaring fra studiespesialisering er ikke dette riktig, og jeg mener bestemt på at vurderingskriteriene skal være de samme for så og si alle "videregående-rettninger" derav Elektro.

Er det noen som kan bekrefte dette?

Og om det er noen med oplysninger ang. Vurderingskriterier for kroppsøving VG1 som f.eks. linker eller paragrapher vil jeg mer en gjerne høre fra dere.

 

Mange takk på forhånd.

Ps. Er meget keen på å "senke" gymlæreren vår i diskusjon, så en del hånfaste fakta er til STOR hjelp :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://www.lovdata.no/for/sf/kd/td-2006062...24-004.html#3-3

 

(JEG HATER NYNORSK!!)

men trur det som står der er at hvor sprek du er har noe å si.

 

Innsats har de ikke lov til å vektlegge nei, men er veldig bestemt på å ha lest på udir.no at det kun er teori kunnskapen og at du har forbedret fysiske resultater iløped av året, som skal ha noe å si.

 

Privatist eksamen er iallefall et skuddsikkert skjold mot idiotiske lærere.

 

edit:

 

Kompetansemål(som er alt som skal ha noe å si på karakteren):

Kompetansemål etter Vg1

 

Idrett og dans

Mål for opplæringa er at eleven skal kunne

• utvikle ferdigheiter i individuelle idrettar og lagidrettar

• forklare og praktisere sentrale reglar i utvalde idrettar

• praktisere danseformer frå ulike kulturar

• skape dansekomposisjonar og vere med i dans som andre har laga

• gjere greie for og praktisere førebygging av og førstehjelp ved idrettsskadar

Friluftsliv

Mål for opplæringa er at eleven skal kunne

• praktisere friluftsliv med naturen som matkjelde

 

Trening og livsstil

Mål for opplæringa er at eleven skal kunne

• planleggje og gjennomføre oppvarming i samband med ulike treningsaktivitetar

• bruke treningsmetodar og øvingar innanfor treningsformene uthald, styrke og rørsleevne

• forklare viktige faktorar som verkar inn på treningsformene uthald, styrke og rørsleevne

• forklare, demonstrere og bruke gode arbeidsteknikkar og -stillingar

Endret av datastol
Lenke til kommentar
http://www.lovdata.no/for/sf/kd/td-2006062...24-004.html#3-3

 

(JEG HATER NYNORSK!!)

men trur det som står der er at hvor sprek du er har noe å si.

 

Innsats har de ikke lov til å vektlegge nei, men er veldig bestemt på å ha lest på udir.no at det kun er teori kunnskapen og at du har forbedret fysiske resultater iløped av året, som skal ha noe å si.

 

Privatist eksamen er iallefall et skuddsikkert skjold mot idiotiske lærere.

 

edit:

 

Kompetansemål(som er alt som skal ha noe å si på karakteren):

Kompetansemål etter Vg1

 

Idrett og dans

Mål for opplæringa er at eleven skal kunne

• utvikle ferdigheiter i individuelle idrettar og lagidrettar

• forklare og praktisere sentrale reglar i utvalde idrettar

• praktisere danseformer frå ulike kulturar

• skape dansekomposisjonar og vere med i dans som andre har laga

• gjere greie for og praktisere førebygging av og førstehjelp ved idrettsskadar

Friluftsliv

Mål for opplæringa er at eleven skal kunne

• praktisere friluftsliv med naturen som matkjelde

 

Trening og livsstil

Mål for opplæringa er at eleven skal kunne

• planleggje og gjennomføre oppvarming i samband med ulike treningsaktivitetar

• bruke treningsmetodar og øvingar innanfor treningsformene uthald, styrke og rørsleevne

• forklare viktige faktorar som verkar inn på treningsformene uthald, styrke og rørsleevne

• forklare, demonstrere og bruke gode arbeidsteknikkar og -stillingar

 

 

 

 

Skjønner Tankegangen, men kompetansemål og vurderingskriterier er litt forskjellige. kompetansemål er hva de ønsker at du skal opnå, og Vurderingskriterier går på hva de vurderer deg på. (det ble knotete forklart, men som sagt så går det ikke helt på det samme)

Lenke til kommentar

Dette var en stor diskusjon på min skole nå i oppstarten av året. I rogaland skal karakteren hvertfall være basert på 40% gjennomføring, 20% teoretisk og 40% resultater. Hos oss ble det en diskusjon om hva gjennomføring egentlig er. Noen lærere tolket det som nesten det samme som resultater, noen tenket oppmøte, noen innsats og noen tenkte på det som hvor bra eleven presterte i alle timene totalt i løpet av året.

 

På min skole måtte rektor si til dem at gjennomføring er innsats+oppmøte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...