_powerade_ Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 (endret) Heisann, Fant en mynt som har tilhørt bestefaren min, og jeg lurer på om den er verdt noe... På "kronesiden" står det: 1 SPs 9 1/4 ST 1MKFS 18 x 19 I.G.P Andre siden: Norges Bank 1816 - 1966 Den er ikke så veldig gammel da, men siden han har spart på den tenkte jeg at det kanskje var noe ved den... Endret 7. september 2009 av _powerade_ Lenke til kommentar
nls Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 sånn i utgangspunktet så høres kronesiden din ut som en 1 specidaler mynt i sølv fra 1819, denne er verdt noen kroner, avhengig av kvalitet, eneste her er at andre siden skulle lest "Carl XIV Johan Norges Sver G og G V. Konge" med et portrett av Carl Johan den 14, så jeg heller litt imot at det er en reproduksjon, men reproduksjoner har jeg ikke mye greie på dessverre kan du poste et bilde ? 1 specidaler sølv øverst på denne siden Lenke til kommentar
_powerade_ Skrevet 7. september 2009 Forfatter Del Skrevet 7. september 2009 (endret) Myntet ble litt "missfarget" på bildene her, den skal være mer sølvaktig... Endret 7. september 2009 av _powerade_ Lenke til kommentar
_powerade_ Skrevet 7. september 2009 Forfatter Del Skrevet 7. september 2009 Ja, framsiden er identisk med den i linken din, men siden baksiden er annerledes, så er det nok som du sier, en reproduksjon... Disse er sikkert ikke verdt all verden..? Lenke til kommentar
nls Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Det du sitter på der er nok ikke en mynt, men en medalje. De går på div auksjoner fra ca 60-120 kroner Lenke til kommentar
_powerade_ Skrevet 7. september 2009 Forfatter Del Skrevet 7. september 2009 Åh? Ok Kanskje du vet i hvilken forbindelse disse medaljene ble delt ut da? Lenke til kommentar
nls Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Ikke noe utover det åpenbare, at de ble produsert for Norges Bank sitt 150år jubileum dessverre Beklager å briste drømmen din om å finne en skatt på loftet dog Lenke til kommentar
_powerade_ Skrevet 7. september 2009 Forfatter Del Skrevet 7. september 2009 hehe, tror nok ikke den hadde blitt solgt uansett men hadde selvsagt vært morsomt hvis den hadde vært verdt noe tusen takk for hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå