jaco Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Hei! jeg pusler på med et lite script til en side på jobben, hvor vi kan sende timelister via nettet.. Men jeg sliter litt med en liten sak her <?php $bruker = (isset($_POST['bruker'])) ? addslashes(htmlentities($_POST['bruker'])) : ''; $query = "SELECT `id`, `bruker` FROM `brukere`"; $result = mysql_query ($query); if(!$result) { die ("Error!!"); } $output = ' ' . "\n"; while ($row = mysql_fetch_assoc($result)) { $output .= ' '.$row['bruker'].' '."\n"; } $output .= ' ' . "\n"; echo " <option> $output </option> "; ?> Jeg er klar over at denne vil vise ut alt som er lagret i databasen, men hvordan kan jeg få til at den legger brukerne etter hverandre i denne select boksen? Har glemt mye av dette her, lenge siden sist! Takker for svar. Lenke til kommentar
Wackamole Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 while($row = mysql_fetch_array($result)) { echo "<option>" . $row['bruker'] . "</option>"; } Husk at du må loope <option> taggen også Lenke til kommentar
jaco Skrevet 8. september 2009 Forfatter Del Skrevet 8. september 2009 (endret) Leggerjeg denne i bunn? eller skal jeg erstatte denne med den på topp? for jeg får deti kke til å fungere.. hmm Fant ut av det, tusen takk Endret 8. september 2009 av jaco Lenke til kommentar
Wackamole Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 Hvis problemet er løst, kan duu være snill og trykke på løst knappen i førstepost? Lenke til kommentar
jaco Skrevet 8. september 2009 Forfatter Del Skrevet 8. september 2009 Problemet er løst, men jeg trenger hjelp til en liten sak til.. om noen kan hjelpe.. Hvordan kan jeg få til at select form blir til en submit som skal linkes opp mot feks kunder?id=22 Jeg har prøvd litt etter og ha googlet, men finner ikke noen løsning. takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå