Gå til innhold

Ønsker anbefalinger - datablader for utviklere

Anbefalte innlegg

Finnes det noen slike hardcopy datablader for utviklere igjen på markedet nå i 2013?

Tror ikke det finnes noen dedikerte utvikler blader lengre. Det er et par av Linux bladene som har litt småtteri; men det er vel det.

Det bladet jeg savner mest, er Dr. Dobbs ...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Beste læreren dere kan få er ikke et blad eller bok.

Head to stackoverflow.com, bla i spørsmål tagget php. Prøv å hjelpe folk, se hva andre skriver.

Man lærer så sinnsykt mye av det der.

For å være helt ærlig, så synes jeg det er et dårlig råd. Å bruke stackoverflow som lærer, altså. Hvis man ikke kan noe som helst om et programmeringspråk, så er bøker og dedikerte kurs mye bedre fordi de omhandler stoffet i en strukturert orden. Fordelen med blader er at de ofte har dybdeartikler om bestemte temaer som lærebøkene kun sveiper innom

Er da stackoverflow unyttig? Nei, det er en uvurdelig sted når man er ute etter en løsning på bestemte problemer man møter mens man faktisk lager et nyttig program.

Lenke til kommentar

Tja, nå snakker vi om litt forskjellige ting. Om du ønsker å lære om noe spesifikt, så funker selvsagt ikke SO.

Det jeg mente er at om du kan en del programmering fra før og ønsker å bli enda bedre, så er SO er god arena. Jeg tror ikke man blir flinkere av bare å lese, man må også faktisk programmere og få ting til å funke for å kunne forstå det ordentlig.

Lenke til kommentar

Tja, nå snakker vi om litt forskjellige ting. Om du ønsker å lære om noe spesifikt, så funker selvsagt ikke SO.

Nettopp; desverre så fikk jeg intrykk at det var det du mente.

Det jeg mente er at om du kan en del programmering fra før og ønsker å bli enda bedre, så er SO er god arena. Jeg tror ikke man blir flinkere av bare å lese, man må også faktisk programmere og få ting til å funke for å kunne forstå det ordentlig.

Da er vi helt enige

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...