Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kjedelig episode på bussen, hvordan reagere?

Gjest Guest_Irritert_*

Anbefalte innlegg

Gå for å gi ham en klem og si at han er den nye vennen din og spør om dere skal gå på kino sammen. Gi også klart uttrykk for hvor kul og fantastisk du synes han er. Når han så prøver å overmanne deg med "erru homse eller?" ignorerer du ham og begynner å snakke om hvor bra du har hørt District 9 er og at dere kan se den og om han har sett Cloverfield etc. Ignorer alle forsøk på angrep mot deg selv ved bare å begynne å snakke om noe trivielt annet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sånna folk er det overalt. Er en av de som ikke "sloss" men for meg som kansjke har en jævla lang terskel så har det til slutt hvor jeg nesten har blitt "plaga" i hjel endt med at jeg tar høyre armen og knyter neven og klinker til personen(e) midt i trynet. Pleier som regel og hjelpe :p

Men så klart når det sitter en svær kødd der så snakker vi om noe annet, kanskje du kunne nipple slippa ho kjerringa og knocka ned han stygge men når han feiten kommer og slår ned på deg er du så godt som død xD Eneste som hjelper mot sånna er balltre. Selv bruker jeg driveren fra golf sette mitt :)

Lenke til kommentar

eskhyo har et poeng. På denne måten framstår du som en "høyerestående" person og får ham til å måtte se opp på deg. Du trenger heller ikke være vennlig/sarkastisk, men du kan også begynne å hive i gang en samtale om han har opplevd traumer i barndommen og at tyggiskastingen er et uttrykk for hans undertrykte følelser eller noe.

Eller du kan bare, når han sier "jeg gjør hva faen jeg vil jeg", le høyt og nedlatende og si "koman, vi setter oss frem da" og le litt mer. No stress kjeledress

Lenke til kommentar
Gjest Guest_1_*

Trådstarter, du virker ganske så oppegående. Jeg foreslår at du tar igjen verbalt. Studér han og hans utseende. Utpek alle skavanker med hvordan han ser ut. Latterliggjør han grundig. Ikke stopp etter en setning. Psyk han kraftig ned. Kjør på med alt det fæle du kan finne på å si.

Lenke til kommentar

Reis dere opp, se på dem, så sier du bare til dem;

"patetisk og barnslig" så gjør du en av følgene;

1) gå frem å si til bussjåføren at nå er du dritt lei av de som sitter (henvis til plass) kaster tyggiser, snus og boss frem på dere. I tillegg overhørte du de snakke om at de skulle skjære opp setet på bussen, samt fylle innsiden med urin før de gikk av. Så du anbefaler han å kaste dem av bussen. (liten løgn der på slutten, men vrir du det til slik at det de har planer om å gjøre virkelig er hæverk, så kaster han de av.)

2) Er du av typen som ikke vil provosere frem noe bråk (fremtidsbråk fordi du fikk dem kastet av bussen), så kan du enkelt slenge kommentaren som jeg skrev i 1, ta med deg kompisen din og bare stille dere på ståplasser lenger fremme.

Lenke til kommentar
Er hvertfall ikke mye selvrespekt i å bli plaget og ydmyket.

Nei, men selvrespekten kommer ikke tilbake ved at du tyr til vold; du bare fremhever nok en svakhet. Ingenting er mer tilfredsstillende enn å snu på flisa og få tøffingen til å fremstå som en total idiot fordi han truer med bank. Pen is mightier osv

Lenke til kommentar
Dere gir virkelig gode tips. Men jeg tror ikke jeg kan gå til politiet. Jeg kjenner miljøet, hvordan det fungerer. Drar jeg dit, kommer stygge gutten garrantert til å "HENTE FOLK" på meg. Ja, dere har sikkert hørt den der før.

Jeg lagret forresten loggen.

En drapstrussel er fortsatt alvorlige saker.

En annen retning å gå er jo å true han med at du blir å gå til politiet med drapstrusselen som du har bevis på visst han ikke slutter/ber om unnskylding osv.

Selvom han virker "tøff" ut så tror jeg han hadde feiget ut i den situasjonen.

For det har seg sånn at sånne folk prøver å få respekt, selvom de egentlig er pyser.

Endret av SaitekQ
Lenke til kommentar

Hadde ikke gått til Polititet. Men heller latt det gå sin gang. Om det er et problem som utvikler seg på skolen så hadde jeg snakka med en lærer, sånn generelt ellers hadde jeg som sagt bare sett hva som skjedde og om det blir for mye piss og alvorlig som og dytte deg og være så nærme slå som mulig går an og heller MÅKA TIL midt i trynet på vedkomne.

Lærere kan være flinke med og lage helvete for den enkelte "mobberen/plageren", og ta det opp osv. Andre lærere carer kanskje og gir deg mer trøbbel :p

I morra, må vi ha full rapport. Vær en stolt forum soldat og om retarden faktisk har fått med seg forskjellen mellom ord, og handlinger og faktisk prøver og drepe deg så burde det som sagt holde med og klinke til ham.

Tips: Det "beinet" du har under øyet, prøv og slå med neven på det så vidt, treffer du kjenenr du hvor følsomt det er, om du klinker til ham der garanterer jeg deg at han ikke rører deg igjen sant han kjenner Al qaida og bestefaren er vaskehjelp i Taliban :p

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Irritert_*

Jeg kommer til å gi full rapport, men fant nettopp ut at trinnet vårt skal på tur i byen et sted. Så vi kommer ikke til å være på skolen.

Da vil han vel kanskje komme på onsdag.. satser vi på (?).

Signing out.

Lenke til kommentar

Jeg var borti en lignende situasjon.

Det var to mobbere, små i forhold til meg. De satt og dro av koss'et på bussen, snakket drit, hev ting på meg. Først prøvde jeg å ignorere de, men de bare fortsatte. De gav seg aldri. Endte med at jeg slo til han ene, i halsen. Ikke så hardt, men han kjente det nok. Senere på kvelden kom foreldrene hans bort og sa de hadde vært på legevakten, og de hadde sagt at de måtte ikke nøle med å anmelde meg. De var snille, og anmeldte meg ikke. Mest fordi de ikke viste at ungen deres holdt på slik han gjorde, og sa jeg måtte snakke med de før jeg slo til han neste gang. Etter den episoden har de ikke rørt meg.

Lenke til kommentar
Hadde det vært meg så hadde jeg snudd meg, tatt kraftig tak i øret på den ene vedkommende. Dratt ham hardt og brutalt opp fra setet, ned til sjåføren å bedt ham holde fred, eller bli kastet av bussen.

Hadde sikkert gjort det samme. Kan hende jeg hadde faktisk tatt kvelertak med én arm og dratt han mot meg, for så å dra han i øret og ned til buss sjåføren og fått han sparket ut av bussen.

Idioter, ass.

Har faktisk hatt en lignende episode i 07. Var nettopp begynt på skole igjen og hadde med meg en jeg ble tjommi med, med hjem. Snakket om thaiboksingen han gikk på (før jeg begynte.). Snakket så om WoW siden han spilte det, og spurte han om det. Klikket jo vinkel for tjokkisen i baksete og sa vi ikke fikk lov å snakke om det. Var pusling på den tiden, så jeg holdt bare kjeft... men faen, ser jeg fyren igjen med samme oppførsel mot meg, så skaller jeg taperen ned. Makan til uhøflige personer.

You get what you ask for.

Lenke til kommentar

Det du burde ha gjort, både for deg selv og andre, var å banke han så hardt at han ikke ville tenke tanken på noe slikt igjen. Slike folk stopper ikke før de blir stoppet.

I retten kan du slippe unna fordi de kastet ting for å fremprovosere en handling. Truende språk taler også dere sak.

En skikkelig "skambank" hadde gjort seg svært godt for dem. Det er slike folk du senere i livet må betale trygden for. De kommer aldri langt med mindre de forstår at samfunnet ikke aksepterer deres oppførsel.

Trøsten og den sure svien er at slike folk aldri kommer noen vei i livet. De blir taperne i samfunnet. Det sure er at du senere i livet må se staten kaste penger etter dem. Slike mennesker fortjener ikke bedre.

Lenke til kommentar
Holder å slå rett på nesa med bar hånd, uansett hvor sterk du er så kommer det til gjøre jækli vondt..

Og alle dere som sier å snu det andre kinnet og oppføre deg som du er bedre, det hjelper som regel ikke noe som helst.

det er sant. Det aller beste du kan gjøre er å møte hardt med hardt. Du sier kompisen din også ble plagd på bussen ? SUPERT ! Da er dere to. To mot en, litt feigt, men drit i det. Bank de tilbake til steinalderen. Drit i anmeldelse, du er under straffbar alder :) Det BESTE offeret til "bøllene" er de som ikke er ressurssterke nok til å ta igjen. De som er passifisert, får spinkle, redde, alltid i mindretall osv.

Har jobbet med slike "bøller". Fellesnevneren på ALLE er at de i bunn og grunn er usikre på seg selv. De møter sin egen inkompetanse ansikt til ansikt hver eneste dag, og bruker andre mennesker til å komme seg opp og frem i hverdagen. Satt litt på spissen; du er den som holder ham/dem/henne oppe, på din dyrebare bekostning.

Et alternativ er å snu det andre kinnet til, være diplomatisk, si ifra til læreren osv. Det er omtrent det dummeste du kan gjøre. Da inviterer du "bøllene" til å tråkke på deg, fordi det i praksis ikke får konsekvenser form dem. Du blir en som er "trygg" å plage!

Og ja, de som er bøller fra barneskolen og opp til videregående har SVÆRT liten sjans til å bli noe. Har mange eksempler på dette. En jeg kjenner ble narkoman. En annen rana den lokale banken på sykkel (han ble tatt ca 3 min etterpå), og er i dag arbeidsledig (!).

En jeg kjenner var utpreget bølle, og svært usikker på seg selv. Han var alltid lite begavet på skolen og ellers, og var alltid veldig "slem" mot de han visste var svake. Han eksperimenterte med litt narko på ungdomskolen og videregående, før han ble frelst i en alder av 21. Han er i dag SVÆRT religiøs, og er ellers snillere enn et lam.

Moralen her er; Tenk KUN på deg selv. Drit i alle andre. De fleste tøffe gutta på din alder driter i deg. Det er en hard og brutal virkelighet, men skaff deg en kompis eller to til og ta igjen. Balltre, kampsport, treningssenter, prottispulver, albue mot trynet osv.

Btw, slå i kinnbeinet. Da vibrerer hjernen, og personen du slår går rett i bakken. Det også relativt ufarlig.

Hold oss oppdatert !

Lykke til!

Endret av FlinkeFreddy
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...