Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kjedelig episode på bussen, hvordan reagere?


Gjest Guest_Irritert_*

Anbefalte innlegg

Problemet kan være hvis du mislykkes i å få rasshølene til å frykte deg, og det kommer en gal gjeng og stikker kniven i deg. Da spiller de jo nettopp på sin brutalitet.

 

Sant nok. Det blir et spørsmål om hvem som er villig til å eskalere volden mest. Selv om noen banker deg, kan du evt. hevne deg med å brenne huset deres eller hive kokende vann i ansiktet deres. (eksempler) Men da risikerer du å ødelegge for deg selv i samfunnet, bli uglesett, få fengselsstraff etc. Og du legitimerer også at de gjør det samme mot deg. Det beste er nok å gjøre det en kan for å unngå konflikter, gå vekk istedet for å la stoltheten ødelegge for deg. Men, som jeg har erfart, hvis du er presset i et hjørne og de bare fortsetter er det mye bedre for deg å faktisk vise at du har en egenverdi. Det får meg til å huske en pondusstripe, hvor sønnen blir mobbet på skolen. Pondus sier: Har du vurdert å bare klappe til ham? Husk på at bøller spiller på frykt. Om investeringen for å plage deg er altfor stor, går de heller mot lettere mål. Mobbere tar gjerne dem som ikke tar igjen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hahah, husker at jeg dreiv med sånn dritt selv på bussen.

Etterhvert var e noen tøffinger som endelig skulle ta igjen, om de så bare kasta noe tilbake eller slang dritt til meg nølte jeg ikke med neven :)

Det var ikke rettferdig. Først provoserte du dem og deretter slo du til dem, enda de reagerte helt naturlig. Hvordan tror du de følte seg? Det bryr du deg sikkert ikke om, forresten.

 

 

er vel rundt 3 år siden nå.

Ung om dum, mye som forandrer seg.

 

Var liksom litt sånn på ungdomskolen vår at alle skulle tøffe seg, måtte jo bli med jeg også, men det var den gang.

 

Husker en litt annen episode også, jeg og en kompis stakk innom en bensinstasjon, eller jeg venta utenfor da, så kommer det 2 andre bort, året yngre(?) tror jeg, uansett, så tok jeg lua til han ene og fylte den med snø, da tok han også lua mi og fylte den med snø, tok meg vel nøyaktig 3 sekunder fra han la første snøklump oppi til jeg slo han rett ned.

 

Den tid, den sorg. Jeg var vel ikke den eneste som var dum på den tiden.

Endret av Morten21
Lenke til kommentar
Husker en litt annen episode også, jeg og en kompis stakk innom en bensinstasjon, eller jeg venta utenfor da, så kommer det 2 andre bort, året yngre(?) tror jeg, uansett, så tok jeg lua til han ene og fylte den med snø, da tok han også lua mi og fylte den med snø, tok meg vel nøyaktig 3 sekunder fra han la første snøklump oppi til jeg slo han rett ned.

 

Ingenting personlig, men sånne som deg er det sånne som meg drømmer om å banke opp. På generelt grunnlag selvsagt.

Lenke til kommentar
Husker en litt annen episode også, jeg og en kompis stakk innom en bensinstasjon, eller jeg venta utenfor da, så kommer det 2 andre bort, året yngre(?) tror jeg, uansett, så tok jeg lua til han ene og fylte den med snø, da tok han også lua mi og fylte den med snø, tok meg vel nøyaktig 3 sekunder fra han la første snøklump oppi til jeg slo han rett ned.

 

Ingenting personlig, men sånne som deg er det sånne som meg drømmer om å banke opp. På generelt grunnlag selvsagt.

 

 

100% enig med deg.

 

 

Den tid, den sorg. Jeg var vel ikke den eneste som var dum på tiden.

 

At man har stoppet det dumme med å la sin dårlige selvtillit gå utover andre på et fysisk plan, tilsier ikke at man er smart heller - noe enkelte beviser.

 

Om jeg hadde dårlig selvtillit den gang er (?) uvisst, mulig..

Ga meg ikke med det for å være smart(?), jeg bare forandra meg med tiden, som sikkert mange andre også gjør.

Lenke til kommentar

idioter?

 

Jeg og sikkert en god del andre har blitt mobbet hele skoleperioden min fram til VGS. Hjalp det noe med å si det til lærere? Nei. Hjalp det å snakke med foreldrene til mobberne? Nei. Hjalp det å knekke nesen på en av dem? Ja.

 

Det som skjedde var at de samme folka fra og med 3. klassen plaget med til og med 9. klasse. Til slutt så fikk jeg nok og klinte til en av dem, han tok og holdt seg for nesen med en gang, den andre prøvde seg og etter et halv minutt så lå begge to nede, en med knekt nese, og han andre med svart øye.

 

Jeg kom til rektoren og snakka med ham, han begynte med å si at jeg skulle bli utvist osv. Da sa jeg ganske enkelt at jeg ikke godtar det, da han hadde hatt 2 år å fikse problemet med mobberne og at den forrige rektoren heller ikke klarte det. Og hva skulle jeg gjort, latt dem tråkke på meg fordi dere er udugelige?

 

Endte opp med at jeg ikke ble utvist, og jeg ble heller ikke nedsatt i ordens karakteren.

 

Siden den gangen så har jeg aldri hatt problemer med mobbere eller andre som har lyst på bråk, jeg slåss heller ikke, men jeg bakker ikke ut. Kan telle på en hånd hvor mange jeg har slåss.

 

Dem som mener at politi, skolen, foreldre hjelper. Vel dere vet ikke hva dere snakker om.

Endret av Dammed
Lenke til kommentar

Hadde det vært meg i den situasjonen hadde jeg svart verbalt sålenge det var mulig.

Hadde det blitt fysisk hadde jeg ikke slått med neve om det var ungåelig men lagt han i bakken med makt til han hadde gitt opp og evt. roet seg ned.

Det har fungert for meg i alle år. Å bli holdt i bakken uten mulighet for å bevege eller komme seg bort (mens folk står og ser på) virker ganske hardt på mobberen og får dem til å føle seg svak.

 

I mine 24 år har jeg aldri slått noen andre enn storebroren min. Husker en gang da han slo meg i bakhodet så jeg datt sammen og mistet synet og meste annen kroppskontroll i noen sekunder. :!:

 

Minner meg om en episode som hendte for sikkert 12-14 år siden.

Søsteren min og en venninde av henne var ute i snøen med kjelke der de møtte på 2-3 litt eldre gutter som plaget dem.

Jeg, min eldre bror og nabokompisen går for å få dem til å slutte. Etterhvert kommer det til at jeg (yngste gutten) og han elste mobberen skal sloss alene av ukjent grunn.

Det ender med at jeg legger han i bakken 3 ganger og holdt han med trynet i snøen til han "gav opp", men da jeg slapp så kom han for mer. Tror det endte med at vi bare gikk.

Møtte samme fyren et par vintere senere der jeg må ty til samme prosess på både han og søskenbarnet hans samtidig. Sikkert kult å ligge der sammen og spise snø. :p

Lenke til kommentar

Hvis jeg forstår rett var de eneste setene som var ledige de ved siden av disse tullingene.

Det jeg reagerer på da er at ikke én av de andre ca 40 stk i bussen ikke reagerte. Hadde jeg sett 2-3 stk mobbe to andre på bussen hadde jeg snakka til dem og evt bedt sjåføren kaste dem ut.

 

Er helt sinnssykt hvor lite folk bryr seg i slike situasjoner.

 

Hadde jeg vært deg hadde jeg nok stått lengre frem i bussen isteden for å sitte sammen med sånne folk.

Lenke til kommentar
idioter?

Hjalp det å knekke nesen på en av dem? Ja.

:roll:

 

La dritten prelle av og la dem kose seg med problemene deres. Hvis det blir fysisk må man selvfølgelig forsvare seg, men da holder det i lange baner å gjøre som PantZman og legge dem i bakken. Herregud så voldelige og agressive dere er.

 

Det kan virke som du aldri har blitt utsatt for ordentlig mobbing, i så fall så trenger du egentlig ikke å komme med ''råd'' her i tråden, for det er tydelig at ikke aner hva du snakker om.

Lenke til kommentar
idioter?

Hjalp det å knekke nesen på en av dem? Ja.

:roll:

 

La dritten prelle av og la dem kose seg med problemene deres. Hvis det blir fysisk må man selvfølgelig forsvare seg, men da holder det i lange baner å gjøre som PantZman og legge dem i bakken. Herregud så voldelige og agressive dere er.

 

Ellers da? Fint vær i drømmehagen?

 

Helt drøyt hvor pinglete samfunnet har blitt. Om man blir tråkka på skal man ikke bare sitte der som ei lita fitte og ta i mot.

 

Er helt sinnssykt hvor lite folk bryr seg i slike situasjoner.

 

Enig. Men folk flest er feige og unngår konflikt nesten uten unntak. Jeg skylder på SV :p

Endret av arnizzz
Lenke til kommentar
Gjest Guest_Irritert_*

Etter noen dagers tid, har det ikke skjedd noe. Fikk vite av kompisen min at stygge gutten ikke skulle "banke meg". Kompisen min hadde prata med han, så "ordnet" han opp i det.

 

Fikk vite at stygge gutten heller ville banke han kompisen min som jeg var med på bussen. Er det mulig? Han gjorde ingenting, disse menneskene vil bare ha bråk, vil bare banke folk for morroskyld.

 

Men jeg tviler på at noe skjer videre.

Lenke til kommentar
Er ikke alle som er pasifister.

Ikke alle som er smarte, nei.

 

Det kan virke som du aldri har blitt utsatt for ordentlig mobbing, i så fall så trenger du egentlig ikke å komme med ''råd'' her i tråden, for det er tydelig at ikke aner hva du snakker om.

Tro meg, har fått mitt. Jeg synes faktisk synd på mobbere. De har det helt sikkert verre enn meg, som har foreldre som bryr seg og venner som er ekte glade i meg. De tyr til idiotiske midler for å skaffe seg makt og oppmerksomhet, og det vil bli deres undergang.

 

Når jeg kommer med råd her i denne tråden er det fordi jeg mener jeg har noe å tilby. Hvis du synes jeg virker som en random kar som troller rundt i tråder jeg ikke har noe å gjøre i i det hele tatt, synes jeg det er veldig synd. Når jeg har blitt mobbet eller plaget (og det har hendt ganske mange ganger) har jeg enten ledd dem opp i trynet, vært alvorlig og sagt hva jeg mener (altså at jeg synes synd på dem), eller vært humoristisk og ironisk slik at mine eventuelle venner ler. Hvis noen blir fysiske skygger jeg banen eller legger dem i bakken.

 

Poenget er at jeg ikke har noe som helst med dem eller deres miljø å gjøre i det hele tatt, det bryr meg ikke det minste. Jeg har min sosiale setting og vennegjeng som synes hverandre er kule/greie, de har sin.

 

Ser jeg noen sånne som tror de er tøffere enn toget og plager andre, rister jeg på hodet og baksnakker ham/henne til vennene mine.

Ser jeg noen sånne som tror de er tøffere enn toget og slår/banker opp folk som det egentlig bare er synd på, rister jeg på hodet og baksnakker ham/henne til vennene mine.

Ellers da? Fint vær i drømmehagen?

 

Helt drøyt hvor pinglete samfunnet har blitt. Om man blir tråkka på skal man ikke bare sitte der som ei lita fitte og ta i mot.

Det er faktisk ganske fint vær her! Kunne gå i T-skjorte til og med! Seriøst, du er på bærtur sammen med (nesten hele) resten av flokken her. Du skal hver så god å få lov til å smelle ned hvem som helst som gir deg litt motgang, og se hvor det får deg hen. Du er så stereotypisk som det går an. Tøffe mannemannen.

 

Du skylder på SV ja, tenkte jeg det ikke. :roll:

Lenke til kommentar

Problemet er bare det at møter man på rette typen, så hjelper ikke den sukkersøte løsningen din Emoel. Har vært i ubehagelige situasjoner som har vart i årevis, involvering av foreldre, lærere og rektorer har ikke hjulpet i det hele, ikke ignorering heller. Pågår dette lenge nok kan det virkelig gå ut over psyken til fornærmede, noe som kan være rimelig vanskelig.

Endret av Cpt
Lenke til kommentar
Problemet er bare det at møter man på rette typen, så hjelper ikke den sukkersøte løsningen din Emoel. Har vært i ubehagelige situasjoner som har vart i årevis, involvering av foreldre, lærere og rektorer har ikke hjulpet i det hele, ikke ignorering heller. Pågår dette lenge nok kan det virkelig gå ut over psyken til fornærmede, noe som kan være rimelig vanskelig.

Så da er løsningen å gi'n en skikkelig runde?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...