Konamixx Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Klarte ikke helt å bestemme meg for en god topic her, men here goes. Jobben har fått det for seg at de skal utplassere til en annen del av konsernet jeg jobber i en 2 mnd periode. Jeg må da flytte meg fra nordland til Oslo. Jeg lurer litt på hvilken lover som gjelder mtp kost og losji, evt kompensasjon for dette. Som sagt er begge bedriftene i samme konsern og slik jeg har forstått det så skal enheten jeg blir å jobbe for stå for losjien min. Hvordan er kravet til bosted? Jeg fikk foreslått pensjonat, noe jeg ikke er mye interessert i. Har jeg rett til å kreve noe bedre? Jeg spurte angeånde kompensasjon til sjefen min, men fikk beskjed om at dette var noe jeg måtte ta opp med den "nye" arbeidsplassen. Slik jeg ser det burde det være rett og rimelig da jeg fortsatt må foreta min gamle jobb, samtidig som jeg gjør jobben til en annen person. Er helt blank på dette med lover så kunne vært greit med litt innput, evt at noen peker meg i rett retning. Har vært å lest litt i arbeidsmiljøloven, men vet ikke helt hvor jeg skal lete i den. Lenke til kommentar
Brunøye Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 jeg ville da tru at din nåværende sjef kan snakke med din kommende sjef og finne dette ut for deg. Men jeg ville ha krevd kost og losj betalt etter staten sine satser eller bedre. Så spørs det om de har en plass til deg å bo. Men for min del hadde jeg krevd rimelig grei standar. Og selvsakt krevd dekking av reise, og turer hjem til familien. (hvis du har familie, samboer, barn osv) Sett deg krav og gi de til din sjef og be han sende det til den personen som har med dette og gjøre Lenke til kommentar
Konamixx Skrevet 8. september 2009 Forfatter Del Skrevet 8. september 2009 Takker for svar! Ja har ordnet med hjemreiser og alt av reise blir dekt nå. Er fortsatt usikker på kompensasjon for jobben og om kost er dekket under hele oppholdet, men får vel bare ta en prat med sjefen om slikt. Lenke til kommentar
V_B Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 Det eneste Arbeidsmiljøloven sier er at : Dersom det ikke eksisterer noen fast arbeidsplass eller hovedarbeidsplass skal arbeidsavtalen gi opplysning om at arbeidstakeren arbeider på forskjellige steder, og oppgi forretningsadressen eller eventuelt hjemstedet til arbeidsgiver. Jeg vil altså tolk at du er på et reise oppdrag og skal kunne kreve både kost og losj. Satsene på dette bestemmes utifra tariff avtalen din. Mener også på at det er normalt å få tillegg i lønnen mens du arbeider på en annen arbeidsplass enn hvor du er ansatt. Du må altså inn på fagforbundet ditt sin hjemmeside og finne overenkomstene du følger. Når det kommer til losj så tror jeg ikke du har noe spesifikke krav du kan slå i bordet med. Under lengere opphold så pleier man vel å få en symbolsk sum som man kan leie noe for, men når det kun er over en 2 mnders tidsperiode så er jeg ikke sikker på hva man kan kreve. Håper det var til litt hjelp hvertfall Lenke til kommentar
Konamixx Skrevet 17. september 2009 Forfatter Del Skrevet 17. september 2009 Takker for svar. Så ikke dette før nå. Det ble nok hotell på meg til slutt. Og alt av kost blir refundert etter statens satser. Så gjelder det bare å krangle på kompensasjon Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå