christian1986 Skrevet 7. september 2009 Forfatter Del Skrevet 7. september 2009 har du noen verdier i databasen da? Ja;)... Får det opp i phpMyAdmin. Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Nyttig informasjon:-)... i phpMyAdmin får jeg opp følgende: SELECT COUNT( * ) AS `Rader` , `user_email` FROM `phpbb_users` GROUP BY `user_email` ORDER BY `user_email` LIMIT 0 , 30 Dette gir meg alle e-mailene(eller 30), så hvorfor funker den ikke nå? Du kan prøve følgende. Det skal dumpe hele brukertabellen din. error_reporting(E_ALL);mysql_connect('server','brukernavn','passord'); mysql_select_db('database'); $resource = mysql_query("SELECT * FROM phpbb_users"); $users = mysql_fetch_assoc($resource); $rader = mysql_num_rows($resource); echo '<pre>'; print_r($users); echo '</pre>'; Lenke til kommentar
christian1986 Skrevet 7. september 2009 Forfatter Del Skrevet 7. september 2009 Dette får jeg da opp, vet ikke helt hva som skjer... Array ( [user_email] => ) Array ( [user_id] => 1 [user_type] => 2 [group_id] => 1 [user_permissions] => 000000000000 000000000000 [user_perm_from] => 0 [user_ip] => [user_regdate] => 1250271545 [username] => Anonymous [username_clean] => anonymous [user_password] => [user_passchg] => 0 [user_pass_convert] => 0 [user_email] => [user_email_hash] => 0 [user_birthday] => [user_lastvisit] => 0 [user_lastmark] => 0 [user_lastpost_time] => 0 [user_lastpage] => [user_last_confirm_key] => [user_last_search] => 0 [user_warnings] => 0 [user_last_warning] => 0 [user_login_attempts] => 0 [user_inactive_reason] => 0 [user_inactive_time] => 0 [user_posts] => 6 [user_lang] => nb [user_timezone] => 0.00 [user_dst] => 0 [user_dateformat] => d M Y H:i [user_style] => 1 [user_rank] => 0 [user_colour] => [user_new_privmsg] => 0 [user_unread_privmsg] => 0 [user_last_privmsg] => 0 [user_message_rules] => 0 [user_full_folder] => -3 [user_emailtime] => 0 [user_topic_show_days] => 0 [user_topic_sortby_type] => t [user_topic_sortby_dir] => d [user_post_show_days] => 0 [user_post_sortby_type] => t [user_post_sortby_dir] => a [user_notify] => 0 [user_notify_pm] => 1 [user_notify_type] => 0 [user_allow_pm] => 1 [user_allow_viewonline] => 1 [user_allow_viewemail] => 1 [user_allow_massemail] => 0 [user_options] => 895 [user_avatar] => [user_avatar_type] => 0 [user_avatar_width] => 0 [user_avatar_height] => 0 [user_sig] => [user_sig_bbcode_uid] => [user_sig_bbcode_bitfield] => [user_from] => [user_icq] => [user_aim] => [user_yim] => [user_msnm] => [user_jabber] => [user_website] => [user_occ] => [user_interests] => [user_actkey] => [user_newpasswd] => [user_form_salt] => 77f77f5c47bdc35c [user_wpuint_id] => [user_wpublog_id] => ) Lenke til kommentar
Wackamole Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 <?php error_reporting(E_ALL); $connect = mysql_connect('server','brukernavn','passord'); $database = mysql_select_db('database', $connect); $sql = mysql_query("SELECT `user_email` FROM `phpbb_users` GROUP BY `user_email` ORDER BY `user_email` LIMIT 0,30"); while($row = mysql_fetch_array($sql)) { echo $row['user_email']; } ?> Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Dette får jeg da opp, vet ikke helt hva som skjer...... Ser ut til at tabellen din er "tom", du. Det som ligger der er én bruker. Lenke til kommentar
Wackamole Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Det kommer jo selvfølgelig opp at det bare er en bruker når du ikke looper igjennom resultatet. - Prøv og kjøre min kode, er så standard som man kan få den. Lenke til kommentar
christian1986 Skrevet 7. september 2009 Forfatter Del Skrevet 7. september 2009 Ahh! Takk, du er en engel! Alle epostadressene kom fram. Nå gjenstår det bare for meg å få lagt de inn i en rekke med navnet også, men det går nok fint:)! Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Det kommer jo selvfølgelig opp at det bare er en bruker når du ikke looper igjennom resultatet. - Prøv og kjøre min kode, er så standard som man kan få den. Haha. Jeg glemte at mysql_fetch_assoc() bare henter én rad. Oops Lenke til kommentar
Wackamole Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Haha. Jeg glemte at mysql_fetch_assoc() bare henter én rad. Oops mysql_fetch_assoc henter alle radene i databasen hvor den har treff, men du må bruke while(); eller foreach for og "gjenta" koden, slik at den henter ut alle radene istedenfor 1. Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Haha. Jeg glemte at mysql_fetch_assoc() bare henter én rad. Oops mysql_fetch_assoc henter alle radene i databasen hvor den har treff, men du må bruke while(); eller foreach for og "gjenta" koden, slik at den henter ut alle radene istedenfor 1. Dette er jeg vel klar over. Det var en brain fart =P Lenke til kommentar
christian1986 Skrevet 8. september 2009 Forfatter Del Skrevet 8. september 2009 (endret) Feilpost Endret 8. september 2009 av christian1986 Lenke til kommentar
Wackamole Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 Hvis problemet ditt er løst, kan du være snill og trykke på løst knappen i førstepost? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå