Tmz Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Hei, jeg har et par irriterenes småfeil i poloen min, blandt annet lyser nesten ingen av instrumentene, men regner med at det enten er dårlig kontakt, sikring som har ryki eller diodene som er gående. Men et annet problem jeg har som jeg synes er veldig merkelig er varmesete, når jeg starter bilen og varmesete blir det først varmt, før det går et minutt eller noe så stopper varmesete å fungere, det virker ca et minutt fra jeg skrur det på. Noen som aner hva det kan være? I tillegg fungerer ikke nåla på tempratur, er dette noe som er stress å fikse eller? Er forsåvidt ikke sånn veldig nøye, men om det bare er å bytte en sikring eller dårlig kontakt eller noe kan jeg jo like gjerne fikse det. Er egentlig varmesete jeg er mest nyskjerrig på, skjønner ikke hva det kan være. hmm Lenke til kommentar
citronen Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Det hadde kanskje vært en ide å sjekket sikringene, før du legger ut en tråd her. Temperaturnåla er mest sansynlig giveren som sitter i thermostathuset. Sjekk denne først, Varmesetet har jeg ikke peil på. Lenke til kommentar
larschroe Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 I tillegg fungerer ikke nåla på tempratur, er dette noe som er stress å fikse eller? Er forsåvidt ikke sånn veldig nøye, men om det bare er å bytte en sikring eller dårlig kontakt eller noe kan jeg jo like gjerne fikse det. Så det er ikke så ille at du ikke får vite om at motoren blir overopphetet og topplokket ditt sprekker? Det er ganske sikkert temperaturføleren på motoren som er defekt. Den koster sikkert ikke 200 kroner engang og er (/bruker på å være) enkel å bytte. Defekt instrumentlys er nesten helt sikkert pærer som har gått, ihvertfall hvis annet lys på dashbordet virker. Å bytte pærene kan være alt fra veldig enkelt til omtrent umulig avhengig av biltype. Jeg vet ikke hvordan det er på Polo. Bytt alle pærene (også de som virker) hvis du først demonterer det. Varmesetet skal sikkert være sånn som det er - det er en termostat eller tidtaker eller noe sånt som slår av varmen så setet ikke blir for varmt, og for å spare strøm. Min bil (Toyota) er også sånn. Det er mange som setter bilen på tomgang om vinteren med varmesetet på, kupevifta på fullt og kjørelysene på, noe som er verdens mest effektive måte å tømme batteriet på. Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 17. september 2009 Forfatter Del Skrevet 17. september 2009 Jo sånn sett er det jo ikke, men regner med at det ikke skjer da, men er det så enkelt så blir det til at jeg bytter det vel. Instrumentlys bør være ganske lett uansett, er jo bare noen diodelys som trenger strøm enkelt og greit, er det vanskelig å bytte det slik det er, finner jeg bare på en egen løsning. Mulig sete skal være sånn, men har ikke vært sånn i andre biler jeg har kjørt med varmesete, blandt annet golf og passat. Skrur på varmesete og det blir veldig varmt etter en liten stund før det føles som det skrus helt av, mulig det holder litt lonk, men er ikke mye varme etter en stund. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå