Gå til innhold

Nye deler til ca 5000kr. Er handlevognen bra?

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har nå bestemt meg for å kjøpe en ny datamaskin som skal brukes til litt av hvert, inkludert spilling. Derfor har jeg lagt litt vekt på et ok skjermkort. Er denne sammensetningen av komponenter bra i forhold til hverandre?

Jeg hadde i utgangspunktet tenkt å gå for E8400 prosessoren, men fant ut at HD4890 var bedre enn 260GTX. Stemmer det? Isåfall vil jeg gå for ATI og AMD i lag. Det må vel være bedre å gå ATI\AMD hele veien, enn å ha ATI og Intel?

Jeg har tenkt å holde meg rundt 5000kr. Kom med tips til utbytting av komponenter, eller si i fra om dette er bra.

https://prisguiden.no/vis_handlevog...aggon_id=104142

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, er ikke det bare at jeg fjerne kabler osv? Isåfall er akkurat det svært uintressant.

Men det store spørsmålet er om systemet ovenfor slår dette;

E8400 Core duo 2

Geforce 260GTX

Random hovedkort

Random minne

Random PSU.

Som ligger på samme prisnivået.

Lenke til kommentar

Ok. Ser at 8400 slår Phenom'en.

Men vil dere si at det er dumt å bruke E8400 og HD4890? Med andre ord Intel og ATI.

I følge tabellen under skjermkort på forumet her ligger HD4890 høyest i forhold til pris. Nå har komplett 15% rabatt på kortet.

Lenke til kommentar
Ok. Ser at 8400 slår Phenom'en.

Men vil dere si at det er dumt å bruke E8400 og HD4890? Med andre ord Intel og ATI.

I følge tabellen under skjermkort på forumet her ligger HD4890 høyest i forhold til pris. Nå har komplett 15% rabatt på kortet.

E8400 slår nok Phenom'en, men med tanke på oppgradering senere, så er nok AMD plattformen et smartere valg(AM3 kommer nok til å være her en god stund fremover). Du kan oppgradere med en raskere prosessor som sikkert kommer til å ha høyere ytelse enn E8400. Dessuten vil E8400 og LGA 775 bli fasa ut etter hvert. Bli erstatta av i7 og i5. Det siste er jo interessant å ta en kikk på. Det skal kunne gå å bygge en maskin med P55 og i5 for 5tusen.

Forøvrig er dette et bra kort, riktignok DDR2 RAM:

https://prisguiden.no/product.php?p...5&cat_id=10

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...