Gå til innhold

Kan noen gi meg en gyldig grunn, og jeg skal bli kristen!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, for eks, og åpenbaringer kommer jo ikke akkurat rekende på ei fjøl, heller ikke når du først ber om de.

Har du behov for å bli kristen(eller tro på en religion) så har du jo en gyldig grunn der, men da kan du samtidig sjekke ut andre religioner først og så velge en som du føler er rett for deg.

Men å være kristen fordi vennene er det mener eg blir feil.

Lenke til kommentar

Tenke deg og bli kristen fordi.......?

Å bli kristen er vel ikke noe du bare blir, er det vel? Jeg mener, hvis du har basic input med den virkelige forklaringen på ting og tang så har jeg vanskelig for å tro at du bare kan si vips, og så er du kristen! Og hva er vitsen liksom? Hva håper du å oppnå med det? Ignoranse til alt som gir deg en mer logisk viten om hvordan livet virker? Eller ønsker du å oppnå "100%" sikkerhet på ting og tang :). "Velge seg en religion" høres ut som det reneste sludder for meg ihvertfall, for da har du virkelig ikke sett på alternativene til religiøst livssyn, det er helt sikkert.... men det kan ha en sammenheng at jeg personlig ikke ville klart å blitt kristen, eller religiøs, ikke om det så sto om livet mitt. Til det er kanskje førti år som ateist litt mye...

En går ganske enkelt ikke hen å slenger viten og kunnskap ut av vinduet for å tro på eventyrlig vissvass! Gjør du det vil jeg påstå at du rett og slett ikke har sett "lyset" og hva alternativene til dette udokumenterte tullet går ut på. Viten og kunnskap har aldri tatt livet av noen, selv om det er nok religiøse som tror det. Så nei, les heller det du kommer over av skikkelig kunnskap isteden for å joine de ignorantes "100%" klubb, der selv det mest tilbakeviste vissvass er sannhet... det kommer det mer ut av for deg personlig også. :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...