miss-tralala Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Heisann.. Jeg har et problem jeg håper noen kan hjelpe meg med.. Vet ikke om jeg legger det inn under eksakt rett forum, men prøver uansett. Jeg har barn som er meget hardhendte med DVD'ene sine. Fikk derfor et tips i et ukeblad om å kopiere dem og legge orginalen bort, slik at de kun håndterte kopiene selv. (Vet at en vanlig dvd er for stor for vanlig brennbare dvd'er, men man kunne visst fjerne språk, tillegg etc også ble det plass.. Men så langt har vi ikke kommet i dette enda.. hehe) Foreløpig er vi på prøve/feile nivå, så vi begynte like godt med serien om Emil, for da kan jeg få en episode på hver dvd evt. Prøvde først å kopiere, men det gikk ikke i det hele tatt. Derfor la jeg 5 episoder inn på pc'n, startet brenneprogrammet. (Jeg har kun Sonic som er brukbart) Og der brenner jeg Dvd'en, og får plass til 1 episode med høy kvalitet eller 2 med SP kvalitet. Men SÅ kommer problemet.. Når jeg setter disse inn i DVD spilleren starter faktisk filmen, (Har dårlig erfaring med f.eks Pinnacle Studio, for da får jeg i 8 av 10 tilfeller beskjed om "Ukjent diskformat") MEN, filmen vises i en smal stripe nederst på skjermen, og er dratt helt ut til sidene (Ekstrem widescreen) så det er komplett umulig å se noen ting.. Har prøvd 12 ganger nå, og det samme skjer hver gang, selv om jeg prøver å endre innstillinger osv. Har også prøvd DVD'en på 3 forskjellige spillere + PS2, og det er samme ekstreme widescreen format uansett, det må derfor være noe jeg gjør feil i brenneprossessen, men hva????? Håper noen kan hjelpe meg her, for jeg er litt lei av å kjøpe en og samme film 4-5 ganger fordi de har ødelagt den.. (Og nei, det er vanskelig å kontrollere, for de er i alderen 5-14 år, så jeg kan ikke alltid passe på at de ikke rører dvd'ene, og jeg er lei av å kjefte pga dette, så dette kopitemaet er det mest geniale jeg kan komme på, og så lenge det er våre filmer til vårt bruk er det vel lov også?) Tusen takk. Klem fra frustrert 4 barns mor... Lenke til kommentar
Actibus Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Anbefaler at du laster ned DVDShrink (google det) og bruker det for å krympe og brenne til nye plater - enklere tror jeg ikke du får det.. Lenke til kommentar
miss-tralala Skrevet 8. september 2009 Forfatter Del Skrevet 8. september 2009 sorry, funker ikke det heller.. Får bare opp feilmelding "No valid disc" nå... Er dette virkelig såå vanskelig??? det hørtes jo så lett ut når jeg leste om det... sukk.. Flere tips å gi meg???? Lenke til kommentar
mago Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 (endret) du må rippe orginal først med dvd decrypter. SÅ klarer dvd shrink å lese av VIDO_TS mappa da kan du krympe vekk ting som ikke trenger å være med (for best kvalitet) http://fileforum.betanews.com/search?s=dvd...mp;x=15&y=8 selv bruker jeg DVDfab som gjør allt i et jafs Endret 9. september 2009 av mago Lenke til kommentar
Actibus Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 Eller bruk AnyDVD for å fjerne kopisperren, deretter kopier med DvDShrink. AnyDVD ligger å kjører i bakgrunnen og krever ingenting fra deg som bruker, den fjerner sperrene automatisk når DVDShrink prøver å lese platen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå