Gå til innhold

Tagge bilder basert på ansiktsgjenkjenning?

Anbefalte innlegg

Jeg har lenge lett etter et program som kan hjelpe meg med jobben det er å tagge bilder. Per idag bruker jeg Lightroom til å gjøre dette, men i praksis blir det ofte ikke gjort.

Jeg har hørt at Picasa skulle ha mulighet til å kunne finne og tagge bilder basert på hvem som på bildene, så jeg har derfor lastet ned Picasa og installert denne. Men jeg har ikke klart å finne noen funksjon for å tagge bilder ved hjelp av ansiktsgjenkjenning der, kun en funksjon for å finne bilder med folk på. Så nå mistenker jeg at det kun er Picasa Web som har denne funksjonaliteten? jeg har altfor mange bilder til at det å ta rundturen innom nettet er et alternativ. Noen som vet mer om dette? Eventuelt kan bidra med andre programmer som kan gjøre jobben?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, men ingen mulighet for Lightroom, Bridge CS4 eller gratisprogrammer? Har ikke Elements, men vurderer å kjøpe dette til svigerfar, om han ikke klarer seg med Picasa eller lignende.

Føler ikke dette er kritisk nok til å kjøpe Elements til meg selv for, når jeg har CS.

Lenke til kommentar
Photoshop Elements har den funksjonaliteten du spør etter.

Tom

Elements har vel ikke mulighet til å kjenne igjen ansikter for så å tagge disse automatisk?

Det jeg veit Elements kan er å finne alle ansikter i katalogen din, og så må du tagge de selv med den merkelappen du ønsker.

Ville trodd at lightroom også har denne muligheten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...