skogen1 Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Jeg er nå inne til førstegangstjeneste og har akkurat fullført rekrutten i GSV. Jeg har begynt på ex. phil i militæret men er usikker på om jeg skal fortsette og ta eksamen. Til neste år skal jeg studere nanoteknologi ved NTNU og jeg lurer på om det er noen vits å ta ex phil i militæret. Slik jeg har forstått det må man ta et ekstra fag i første semester for å få lån, altså får man ikke mindre å gjøre ved å ta ex phil (altså man tjener ikke på å bli ferdig "før man starter"). Noen som kan mer om dette enn meg og evt. kan gi noen råd? Lenke til kommentar
serrghi Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Usikker på dette, men du kan jo prøve å gjøre ferdig bachelor på 2,5år istedet for 3 da ved å ta flere enn 3x10sp fag i semesteret.. fullt mulig. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 skogen: Du trenger ikke å ta et ekstra fag, men det er anbefalt. Du vil måtte ta et par ganske kjedelige, tilsynelatende unødvendige fag på nano. Du kan ta ett av dem i stedet for ex. phil., og senere kan du ta fag som du finner mer spennende. Eller så kan du fokusere på de "viktige" tinga, og ha bare 3 fag et semester. serrghi: Du får ikke noen bachelor på nano-linja i Trondheim. Dessuten har en fire fag à 7,5stp på NTNU (i alle fall på de linjene som betyr noe, hehe), ikke 3 à 10. Lenke til kommentar
skogen1 Skrevet 7. september 2009 Forfatter Del Skrevet 7. september 2009 Okei så på NTNU får jeg uansett studielån selv om jeg ikke tar ex phil i første semester? Et alternativ jeg selv har vurdert er å trekke ned et fag hvert semester fra det påfølgende, og så kanskje ta et ekstra fag siste året. Det eneste jeg kan se på som negativt med dette er at jeg kommer skjevt ut i forhold til resten av klassen, men dette har vel ikke veldig mye å si? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Det har ingenting å si. Jeg gjør det nå (tar tekled i stedet for exphil), og det er null stress overhodet. De færreste er på så veeeldig mange exphilforelesninger og -seminarer uansett. Lenke til kommentar
skogen1 Skrevet 7. september 2009 Forfatter Del Skrevet 7. september 2009 Okei, da får jeg satse på å ta ex. phil no til jul med mindre jeg får altfor liten tid til å lese Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå