Slabbedasken Skrevet 17. mai 2003 Del Skrevet 17. mai 2003 Hei Jeg lurer på å kjøpe dette kortet men vet ikke hvor det selges. Har DU eller vet du om en web butikk som selger dette kortet så gi meg en link. Om det er norge, europa eller statene gjør ingenting sålenge det er et shop som har en god pris, shipper til norge og er seriøse og til å stole på. Siden dette kortet bare finens i limited exemplarer så er dette en HASTESAK og setter STOR pris på alle svar som måtte komme Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 17. mai 2003 Del Skrevet 17. mai 2003 Vet hvor de selger 9800pro med 128mb men ikke med 256mb.. Må nok vente mister.. Lenke til kommentar
panikk! Skrevet 17. mai 2003 Del Skrevet 17. mai 2003 Her er en web shop som selger kortet : http://www.computerhq.com/hardware/partinf...fo-id-6199.html Tror di er ganske seriøse, har ikke selv kjøpt av di. Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 17. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2003 Her er en web shop som selger kortet : http://www.computerhq.com/hardware/partinf...fo-id-6199.html Tror di er ganske seriøse, har ikke selv kjøpt av di. Det er den eneste jeg allerede visste om Det står ingenting om at det er DDR-II versjonen de selger der og da jeg spurte hvordan jeg skulle betale fikk jeg vite at KUN overføring fra bank funker...de tar ikke kredittkort.....og tar KUN forskuddsbetaling.....dette er blitt frarådet av flere folk jeg kjenner som har importert mye fra usa.......... og de er veeeldig treeeige med å svare på mail osv De hørtes ikke så utrolig seriøse ut da, men men.....er det fleres om selger i verden? Lenke til kommentar
mr x Skrevet 18. mai 2003 Del Skrevet 18. mai 2003 https://apps.ati.com/naorder/store_chs_product.asp RADEON 9800 PRO 256MB AGP $799.00 Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 18. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2003 Ja jeg så det også....holde på å slå pirruett på stolen :o 799$ = ca 5500 kr + Moms(24%) = 6800 kr + frakt......det får da være grenser på hvor mye en skal betale alså :wink: Computerhq solgte samme kort til ca 560$ + at ATI er "utsolgt" :-? Lenke til kommentar
mr x Skrevet 18. mai 2003 Del Skrevet 18. mai 2003 Ja jeg så det også....holde på å slå pirruett på stolen :o 799$ = ca 5500 kr + Moms(24%) = 6800 kr + frakt......det får da være grenser på hvor mye en skal betale alså :wink: Computerhq solgte samme kort til ca 560$ + at ATI er "utsolgt" :-? jo,er enig.var litt mye det der. p.s håper du finner et billigere. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 18. mai 2003 Del Skrevet 18. mai 2003 Vil det ikke være sykt overpriset siden det finnes kun i en limited edition. Det vil vel heller ikke vare så lenge før ytelsen på kortet er ovegått av andre kort. Så det til slutt igrunn er 'a bloody waste of money' Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 18. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2003 Computerhq har samme kort til rundt 560$ som er ca 4500 kr + 1000 kr i moms og en 3-400 i frakt så ender vi på under 5000 kr som er AKSEPTABELT, men de tok kun forskuddsbetaling og ingen kredittkort som er VELDIG MISTENKSOMT så derfor droppet jeg det firmaet. Fikk også svar fra en av journalistene i THe Inquier at ATI hadde problemer med å få levert ut sine 256 mb Radoen 9800 pro kort og det kan stemme for jeg har 2 kompiser i Canada som heller ikek har sett snurten av det kortet i butikkene og Canada er jo det landet som ALLER FØRST vil få dette kortet...... Lenke til kommentar
YpsiNine Skrevet 18. mai 2003 Del Skrevet 18. mai 2003 Slabbedasken, Hvorfor kjøper du ikke 128 MB versjonen isteden? Det er jo minimal forskjell på ytelsen. Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 18. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2003 Ja men AA, AF og FSAA krever så mye videominne Har du peiling på hva jeg kan kjøre FSAA, AF og AA i på en 128 mb kort? er litt kresen på å få best mulig skjermbilde kvalitet Lenke til kommentar
YpsiNine Skrevet 18. mai 2003 Del Skrevet 18. mai 2003 Ja men AA, AF og FSAA krever så mye videominne Har du peiling på hva jeg kan kjøre FSAA, AF og AA i på en 128 mb kort? er litt kresen på å få best mulig skjermbilde kvalitet Jeg er ikke helt sikker, men de testene jeg har lest om 256 MB versjonen så er det jo ikke mye forskjell da. Selv har jeg 9700 Pro og kjører 4x AA og 4x AF helt greit... Men hva er FSAA? Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 18. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2003 FSAA er liksom den som bestemmer HVOR mye linjer og kanter blir glattet ut. Søk på FSAA på google.com eller noe der fant jeg en del forklaringer. Men nå kan du jo kjøre AA på 12x og AF på 16x tror jeg(kan være omvendt).....og max FSAA er 6x tror jeg og alt dette går ikke på et 128 mb kort.....har en 256 mb minne kan en liksom kjøre alt på max :wink: Lenke til kommentar
YpsiNine Skrevet 18. mai 2003 Del Skrevet 18. mai 2003 Hvor stiller man FSAA hen da? Det er ikke noe sted i ATi sitt kontrollpanel ihvertfall. Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 18. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2003 Det skal være det ja.....er det ikke på samme sted som der du stiller AA og AF da??? Vet ikke helt hvor i og med jeg ikke har kortet ennå, bare vet du kan kjøre i 6xFSAA men 6xFSAA krever nesten all videominnet på et 128 mb kort og du vil få dårligere ytelse på aa/af. Tror 4xFSAA var å annbefale på et 128 mb radeon kort Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 18. mai 2003 Del Skrevet 18. mai 2003 FSAA er liksom den som bestemmer HVOR mye linjer og kanter blir glattet ut. Søk på FSAA på google.com eller noe der fant jeg en del forklaringer. Men nå kan du jo kjøre AA på 12x og AF på 16x tror jeg(kan være omvendt).....og max FSAA er 6x tror jeg og alt dette går ikke på et 128 mb kort.....har en 256 mb minne kan en liksom kjøre alt på max :wink: Tja, en veldig naiv tankegang egentlig. Du kan kjøre alt på max med ett 128MB kort og enda få en spillbare framerate. Jeg er enig i at du kan få en økning i antall fps med 256MB, men har du ikke en PC som kan holde følge, nytter det lite. Og - det er ingen forandringer på R9800PRO 128 og R9800PRO 256, bortsett fra at det er en fordobling av minnet og det er brukt DDR-II. Ett 128MB kort kan like fullt kjøre 6X FSAA og 16X AF som ett 256MB kort. Hvor høy AA kortet kan kjøre er så og si uinterresant, heller FSAA. Det er vel mer normalt å kjøre full screen enn windowed mode i Unreal Tournament 2003 for eksempel? Å begynne å importere varer fra små, utenlandske internettfirmaer som kun tar forskuddsbetaling er ikke noe jeg ville gjort. Ikke bare kan du bli s nytt, du får jo toll og moms osv når du skal ha svineriet inn i landet. Vent til kortet evt blir importert av de store norske webshoppene. Det er mye tryggere, og det er verdt ventetiden. Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 18. mai 2003 Del Skrevet 18. mai 2003 Hvor stiller man FSAA hen da? Det er ikke noe sted i ATi sitt kontrollpanel ihvertfall. Joda, det ligger der det. Du må se under OpenGL-taben og Direct3D-taben. Der står det FSAA og AF (begge sannsynligvis haket av med application preference, hak i så fall av disse). Lenke til kommentar
Mr_Snuffles Skrevet 18. mai 2003 Del Skrevet 18. mai 2003 AA = Anti Aliasing (kantutjevning) FSAA = Full Scene Anti Aliasing (kantutjevning av alt som vises på skjermen) De to begrepene går omtrent ut på det samme, bare at AA er den generelle terminologien, mens FSAA er betegnelsen på teknikken som brukes av skjermkortet for å rendre bildet. I ATI sine drivere bruker de kun begrepet 'Anti Aliasing'. Lenke til kommentar
YpsiNine Skrevet 18. mai 2003 Del Skrevet 18. mai 2003 Hvor stiller man FSAA hen da? Det er ikke noe sted i ATi sitt kontrollpanel ihvertfall. Joda, det ligger der det. Du må se under OpenGL-taben og Direct3D-taben. Der står det FSAA og AF (begge sannsynligvis haket av med application preference, hak i så fall av disse). Det står ingenting om FSAA noe sted, bare AA og AF. Dere snakker jo om 3 ting her, men man kan jo bare stille på 2 av dem... Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 18. mai 2003 Del Skrevet 18. mai 2003 Leste nettopp gjennom testen av FX5900 Ultra på www.tomshardware.com (ja, jeg vet jeg skal ta alt de skriver med en klype salt) og så at de kjørte FX5900 Ultra opp mot Radeon 9800 Pro 256mb, merket meg at det var liten eller ingen forskjell mellom Radeon9800 128mb og 256mb. FX5900 Ultra tar en knepen seier i det meste, men tomshardware var ikke imponert over bildekvaliteten på disse kortene, men de påpekte også at de tror dette var et software problem, og at det ikke lå i hardware, dermed kan vi vel etterhvert vente bedre bilde fra nVidia i deres neste driver oppdateringer... Men jeg går for Hercules Radeon 9800 Pro når det kommer inn på komplett.no i morgen, ser ingen vits i å vente flere måneder på et dyrere kort, som ikke yter så altfor mye mere, jeg har igrunn ventet lenge nok på 9800 Skal bli godt å kaste GF2 GTS ut fra 3. etasje Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå