langtongting Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Hei Er i ferd med å bestille det meste for ny pc bygget rundt i5 750. Trenger litt råd angående minne. Skal ha MSI P55-GD65, P55, Socket-1156, DDR3 som hovedkort, og er usikker på hva minne og hvor mye jeg burde ha. Noen som har peiling og kan anbefaler merke/type for LGA1156 sokkelen? Etter å sett en review, så virket det som " " (enknapps overklokking som er på dette HK) funket best med 2 brikker. Siden jeg ikke finner brikker på 4 gb hver, så er 2x2gb alternativet. Vil jeg i spill ha behov for mer enn 4gb minne? Lenke til kommentar
langtongting Skrevet 8. september 2009 Forfatter Del Skrevet 8. september 2009 Bump Har ikke full kompetanse på dette området, så trenger sårt råd. Crucial DDR3 BallistiX 1333MHz 4GB KIT Holder dette i lange baner til moderat oc. Eller bør jeg ha noe slik? Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 4GB CL8 Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 til intel i5/i7 bør du kjøpe minne som er laget for å kjøre på 1.5/1.65V, brikker laget for å kjøre på høyere spenninger vil ofte ha problemer med å kjøre på så lav spenning som i5/i7 krever. Corsair settet du linker til bør passe bra. Crucial settet er laget for å kjøre på 1.8V og anbefales da ikke. Komplett er flink med å definere om brikkene er laget for core i5/i7/om de kjører på 1.65V. Lenke til kommentar
langtongting Skrevet 12. september 2009 Forfatter Del Skrevet 12. september 2009 (endret) Pga pris og tilgjengelighet, samt mangel på gode råd fra forumet, så ble det Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 4GB CL9. Står at de er for i5 (LGA1156, siden jeg kjøpte i7 860). Satser på at det er greit nok minne. Endret 12. september 2009 av langtongting Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå