osse-mon waits for alice Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Hei! Har forsøkt å søke, men finner ingen tråder om dette. Jeg har en katt jeg er nødt til å frakte i bur i totimersbolker (i bil). Jeg har et bur som er stort nok til ham. Problemet: Katten min er ABSOLUTT ikke vant til bur. Han mjauer sårt, klynker og krafser veldig. Hver gang han fraktes i bur bæsjer han også "på seg". I tillegg peser han som en sliten hund i perioder på mange minutter av gangen. Det er trist å høre på at katten min har det vondt og er redd / utilpass. Fikk tips om at katten kunne få noe beroligende midler før reisen, slik at han kanskje kan slappe av litt. Noen forslag? Eventuelt andre tips og triks? Lenke til kommentar
V5R1X Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Hvordan oppfører katten seg hvis du bare putter den inni buret når du er hjemme? Altså, når du ikke skal frakte den noen steder? Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 7. september 2009 Forfatter Del Skrevet 7. september 2009 Vel, om jeg lukker, mjauer han litt før han legger seg litt til ro.. Så blir han like spastisk som i bilen. Har forsøkt å venne ham til buret, men dette har ikke vært et problem med de andre kattene jeg har hatt. Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Katter er helt anneledes enn hunder, og det er vanskelig å lære de å like bil, noe du kan gjøre med en hund. Det kan jo kanskje hjelpe om du tar noen kjøreturer med katten i bur, før den lange kjøreturen. Du får bare bite det i deg. Han roer seg nok etterhvert..kanskje Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Spør en veterinær om du kan få noe beroligende til katta. Lenke til kommentar
Lapp1 Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Evt spør en vetrinær om hvordan du kan gjøre det. For alt vi vet er det metoder for å venne dem til det. Hvertfall jeg ville prøvd andre metoder før jeg brukte medikamenter. Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 8. september 2009 Forfatter Del Skrevet 8. september 2009 Jeg er også enig i at medikamenter er siste utvei.... Får snakke med en vet Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 Jeg forutså dette da jeg fikk min lille kattunge for flere år siden. Jeg stappet henne inn i små esker, og hun elsket det. Hun lengtet nok tilbake til tryggheten i livmoren. Jeg tok henne med på turer i min nyinnkjøpte bil med en gang jeg fikk henne. Alt dette før hun ble gammel nok til å skjønne hva som er farlig og hva som er trygt. Hun har sittet i små esker og kjørt bil regelmessig gjennom hele sitt liv, og har derfor ingenting imot det. Å stappe en voksen pus inn i et bur og kjøre avgårde er en ny opplevelse for katten. Anbefaler alle som har kattunge å begynne tidlig som meg. Til trådstarters konkrete problem har jeg desverre ingen løsning. Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 9. september 2009 Forfatter Del Skrevet 9. september 2009 Fikk katten fra DOOA i en alder av tre år Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 Å trene opp katten til transport nå, vil bare gjøre større skade enn beroligende midler. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå