lars_q Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Hei. Hvordan kan man lage en lenke i SMS slik at mottaker bare kan trykke på lenken og få opp websiden på sin mobil. Jeg har fått slike meldinger av Telenor og lignende så spørsmålet er om det er egne programmer som gjør dette mulig eller er det en enkel kodegreie? Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Hei. Hvordan kan man lage en lenke i SMS slik at mottaker bare kan trykke på lenken og få opp websiden på sin mobil. Jeg har fått slike meldinger av Telenor og lignende så spørsmålet er om det er egne programmer som gjør dette mulig eller er det en enkel kodegreie? Det er mobilen din som automatisk ser at teksten er en link. SMS-er inneholder kun ren tekst, og ingen formatering. Lenke til kommentar
lars_q Skrevet 7. september 2009 Forfatter Del Skrevet 7. september 2009 Hei. Hvordan kan man lage en lenke i SMS slik at mottaker bare kan trykke på lenken og få opp websiden på sin mobil. Jeg har fått slike meldinger av Telenor og lignende så spørsmålet er om det er egne programmer som gjør dette mulig eller er det en enkel kodegreie? Det er mobilen din som automatisk ser at teksten er en link. SMS-er inneholder kun ren tekst, og ingen formatering. Jeg har prøvd å sende en lenke til meg selv uten at det har fungert. Er det noen spesiell formattering man skal bruke? Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Hei. Hvordan kan man lage en lenke i SMS slik at mottaker bare kan trykke på lenken og få opp websiden på sin mobil. Jeg har fått slike meldinger av Telenor og lignende så spørsmålet er om det er egne programmer som gjør dette mulig eller er det en enkel kodegreie? Det er mobilen din som automatisk ser at teksten er en link. SMS-er inneholder kun ren tekst, og ingen formatering. Jeg har prøvd å sende en lenke til meg selv uten at det har fungert. Er det noen spesiell formattering man skal bruke? http://www.example.com/ Lenke til kommentar
lars_q Skrevet 7. september 2009 Forfatter Del Skrevet 7. september 2009 (endret) Har prøvd dette uten å få det til å fungere. Men får som sagt opp lenker fra Telenor osv. Men takk for hjelpen. Endret 7. september 2009 av lars_q Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Har prøvd dette uten å få det til å fungere. Men får som sagt opp lenker fra Telenor osv. Men takk for hjelpen. Noen sier at HTML-kode i SMS-er skal funke. Jeg har ikke testet dette, men du kan jo prøve. <a href="http://www.example.com/">Example =D</a> Lenke til kommentar
lars_q Skrevet 7. september 2009 Forfatter Del Skrevet 7. september 2009 Har prøvd dette uten å få det til å fungere. Men får som sagt opp lenker fra Telenor osv. Men takk for hjelpen. Noen sier at HTML-kode i SMS-er skal funke. Jeg har ikke testet dette, men du kan jo prøve. <a href="http://www.example.com/">Example =D</a> Fikk ikke det til å fungere heller. Du tror ikke det kan ha med et eller annet software, som store kommersielle aktører har tilgang til, som på en eller annen måte koder det? Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Har prøvd dette uten å få det til å fungere. Men får som sagt opp lenker fra Telenor osv. Men takk for hjelpen. Noen sier at HTML-kode i SMS-er skal funke. Jeg har ikke testet dette, men du kan jo prøve. <a href="http://www.example.com/">Example =D</a> Fikk ikke det til å fungere heller. Du tror ikke det kan ha med et eller annet software, som store kommersielle aktører har tilgang til, som på en eller annen måte koder det? Siden SMS ikke inneholder formatering, men kun ren tekst (som jeg skrev tidligere) er ikke dette mulig. Jeg kan nok ikke hjelpe deg med dette. Lenke til kommentar
tendilenz Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 Hva skjer hvis du videresender en av SMS'ene fra Telenor til deg selv? Fortsatt klikkbar lenke? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå