toazty Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 (endret) disse foreldrene burde visst bedre. er det nå vi skal sette en standard for hvordan vi skal dømme foreldre for barne misshandling.. det er ingen unskylding at de er fra kongo og at de har andre skikker der nede. skal vi si 10-12 år i fengsel og et par mrd. i erstattning til barna , som nå kan leve uten frykt for foreldrene sine eller kanskje vi skal gjøre en liten byttehandel.. det sitter 2 luringer i kongo som vil hjem edit : skrevileif Endret 7. september 2009 av toazty Lenke til kommentar
Bata Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 10 - 12 år i fengsel? Visste du det at vi i Norge har hatt akkurat de samme "tradisjonene" inntil for ikke så lenge siden`? I tillegg, det er ikke snakk om at barna ble banket til blods, det må forståes... Ganske sikker på at en relativt stor prosentandel av våre foreldre ble utsatt for akkurat det samme, og går enda en generasjon tilbake så kan vi vel si at så og si alle "fikk juling" når de gjorde noe galt.. Bare se på "Emil på Lønneberget". Så jo da, disse Kongoleserne burde indoktrineres med våre moderne og litt mer opplyste verdier, men at vi skal straffe dem med årevis med fengsel og enorme erstatningskrav blir for dumt. Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Jeg syns vi skal saksøke Kongo jeg... Enkelt å greit. Lenke til kommentar
toazty Skrevet 7. september 2009 Forfatter Del Skrevet 7. september 2009 iallefall en av dere som gav uttrykk for at dere skjønte spøken min... Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Tråden flyttes til "Oppslagstavlen" i henhold til gitte føringer. Eventuell reaksjon på moderering kan gjøres på pm Lenke til kommentar
RickyRon Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 (endret) Juling i oppdragersk øyemed er greit for meg. Når ungen har vært meget frekk og ufordragelig i sin oppførsel, så er det jaggu meg på plass. Juling gir skikk på folk. Det holder dem såpass nede, at de passer seg litt mer og er høflige. Jeg har møtt på enkelte frekke og ufordragelige personer som hadde fortjent seg en skikkelig omgang. Man kan undres på om disse hadde blitt folk ut av dersom faren deres straffet dem med en omgang med beltet hver gang de gjorde noe galt under sin oppvekst. Endret 12. september 2009 av RickyRon Lenke til kommentar
ballsack Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 Jeg har møtt på enkelte frekke og ufordragelige personer som hadde fortjent seg en skikkelig omgang. Man kan undres på om disse hadde blitt folk ut av dersom faren deres straffet dem med en omgang med beltet hver gang de gjorde noe galt under sin oppvekst. Det kan like gjerne være at de er som de er FORDI de er blitt straffet med juling under sin oppvekst. Har barn aggressive foreldre, er sannsynligheten like stor for at de ender opp likedan og vil ta igjen på foreldrene og resten av samfunnet. Vold avler vold. Lenke til kommentar
RickyRon Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 Det kan like gjerne være at de er som de er FORDI de er blitt straffet med juling under sin oppvekst. Har barn aggressive foreldre, er sannsynligheten like stor for at de ender opp likedan og vil ta igjen på foreldrene og resten av samfunnet. Vold avler vold. Det tviler jeg på. Da måtte vi ha gått lenger tilbake i tid. Lenke til kommentar
ballsack Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 (endret) Et barn som blir kontinuerlig fysisk avstraffet gjennom sin oppvekst, vil i de fleste tilfeller ende opp enten som veldig kuet med dårlig selvtillit eller aggressiv med et stort behov for å hevde seg. Som i begge tilfeller overhodet ikke fører noe bra med seg. For de som klarer å holde seg på bena gjennom en slik oppvekst og ender opp som normale mennesker, all ære til dem. Endret 12. september 2009 av ballsack Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå