geriljajoe Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Skal kjøpe en bærbar til dama mi. Den skal hovedsakelig brukes til surfing, musikk, bilder -bare enkle oppgaver mao. Skal bruke maks 4000; helst mindre. Det står mellom disse to: Asus 1101HA 11,6" kr.3690,- eller Asus X5DIJ-SX060A 15,6" kr.3995,- Jeg frykter at det med netbooken kanskje blir for mye skrolling ved surfing, men mulig det ikke blir så ille med oppløsning på 1366 x 768. Håper noen kan komme med noen innspill her, for skulle helst kjøpt pc'n idag! Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Oppløsningen er lik på begge maskinene, så det argumentet bortfaller mot netbooken. Jeg personlig ville gått for 11,6", men det har kanskje noe med at jeg har hatt tyngre bærbare i alle år. Lenke til kommentar
geriljajoe Skrevet 7. september 2009 Forfatter Del Skrevet 7. september 2009 Sant nok. Jeg klarer ikke å bestemme meg her, så folk vær vennlig å overbevis meg hvilken jeg bør velge. Noen som har erfaringer med den 15,6"? Begge har 6 cellers batteri, men regner med at den største Asusen suger mer strøm... Lenke til kommentar
geriljajoe Skrevet 7. september 2009 Forfatter Del Skrevet 7. september 2009 Er det noen som har noen formening om Packard Bell sin Dot M, enten med Intel eller Amd prossessor? Netshop har disse to på ukens tilbud. Noe å vurdere? Lenke til kommentar
Robbansvenske Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 http://www.dinside.no/819841/test-mini-baerbar-med-amd ser ut som intel därimot er mye bedre med tanke på batterilevetid? Lenke til kommentar
geriljajoe Skrevet 8. september 2009 Forfatter Del Skrevet 8. september 2009 http://www.dinside.no/819841/test-mini-baerbar-med-amd ser ut som intel därimot er mye bedre med tanke på batterilevetid? Batteritid er en faktor som er viktig, men ser samtidig at Amd versjonen ligger høyere på alle andre målinger på testen, samt at den leveres med 2 gb ram. Når det gjelder Seashell 1101HA har vel den enda bedre batteritd jfr.PB med atom pross. Hva skal jeg velge. Håper noen her inne kan dele erfaringer på disse Packard Bell pc'ene. Har søkt mye i forumet, og ser det er delte meninger. Finner imidleritd ikke mange postene om disse netboookene som Netshop har på ukens tilbud. Lenke til kommentar
Asarin Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 Jeg har bestilt Packard Bell sin Dot M/A, nettopp pga 2GB RAM, stor HDD og et godt skjermkort. Batterilevetiden er selvsagt bedre på Packard Bell sin Dot M (med intel atom), men jeg vil heller ha litt ekstra ytelse. Har en 8.9" Acer fra før av, så vet at 11.6" er mer enns stort nok for en maskin jeg vil ha med meg overalt. Orker ikke enda en slepbar, har nok av de. Lenke til kommentar
geriljajoe Skrevet 8. september 2009 Forfatter Del Skrevet 8. september 2009 (endret) Nå ble valget enda vanskeligere... Noen spesiell årsak til at du valgte Dot M fremfor en asus (f.eks 1101HA)+, for det skiller vel ikke så mye i ytelse mellom atom og amd pross. Endret 8. september 2009 av geriljajoe Lenke til kommentar
tek73 Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 Skal den brukes som stasjonær eller mobil pc det er egentlig hovedspørsmålet og svaret vi da også være innlysende. Problemet med 11,6" er store nettsider hvor hun skal gjøre noe aktivt. Da er det greit med de ekstra tommene. Også film og spill er bedre på større skjerm. Når det er sagt jeg er rimelig sikker på at hun blir mest fornøyd med 11". Hun kan surfe og når hun må rundt i huset eller bort er den enklere å frakte. Batterilevetiden gjør at den kan lades en gang om dagen og det var det hele. Estetisk sett synes jeg den tar seg bedre ut og for mange damer er det viktig. Jeg vet ikke hvorvidt din dame liker å sette seg ved pc-en og gjøre seg ferdig og deretter ta en tur dit mye senere. Dette vil være avgjørende for hva du bør gjøre. Personlig hadde jeg tvert gått for 11" til kjerringa mi. Lenke til kommentar
geriljajoe Skrevet 8. september 2009 Forfatter Del Skrevet 8. september 2009 Takk for svar! Pc'n vil hovedsakelig brukes hjemme, men den skal være mobil. Jeg ser problemet ved store nettsider, og det er også noe av grunnen til å høre erfaringer/meninger fra andre. Gjør jeg et greit valg hvis jeg går for Asus 1101HA fremfor PB Dot M? Hvis jeg ønsker å kjøre Windows 7 på Atom prossessoren, vil det gå fint? Hvis ikke må jeg nok gå for PB med Amd pross. Setter pris på et raskt svar, da jeg skal bestille nå! Lenke til kommentar
geriljajoe Skrevet 13. september 2009 Forfatter Del Skrevet 13. september 2009 Landet til slutt på Asus seashell 1101HA, og har ikke angret på valget. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå