Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Enda flere ADSL problemer.... (Telenor)


Anbefalte innlegg

Jeg bestilte Telenor ADSL i begynnelsen av desember og linja skulle være klar den 20. des.

 

Linja ble ikke synkronisert før igår (23/1,tok over 4 uker!) Og jeg kommer fortsatt ikke på.

 

Jeg har sjekket alle kabler flere ganger, så feilen kan ikke ligge der. Har Alcatel modem. Pwr/Alarm og Line Sync lyser hele tiden. LAN blinker noen ganger. (Regner med at det er riktig) Etter at linja ble synkronisert har også Tx begynt å blinke noen ganger. Men Rx har aldri gitt liv fra seg.

 

Brukte til og begynne med win2k, avinstallerte, og installerte på nytt, tenkte kanskje feilen kunne ligge her. Fortsatt feilmelding. Jeg har så byttet til XP. Det funker fortsatt ikke. På XP fulgte jeg XP's egen "broadband setup", mens jeg på win2k prøvde Telenor CD'en og RASPPPOE. Ingen ting virker.

Jeg får feilmelding 678. Den sier at: "The remote Computer did not respond."

 

Nettverkskortet jeg bruker er av typen 3Com Etherlink XL 10/100.

 

Jeg har snakket med Telenor igjen!, men de sa de skulle lage en "ny" sak på meg igjen, og at det kunne ta 1-2 uker. Det sa de forrige gang også. Da tok det altså over 4 uker.

 

Noen som vet hva problemet kan være?? Modemet? Noe på servern til Telenor? Eller oppsettet på min datamaskin??

 

Jeg vil være meget takknemlig for hjelp/råd.

 

 

[ Denne Melding var redigert av: Ryan på 2002-01-24 20:17 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Start cmd (command promt)

 

Skriv der: ping 195.139.5.245 og se om du får noe respons. Får du det er du koblet opp, men IE klarer ikke å gå ut. Hadde det samme problemet her og jeg kunne prøve 0 - 20> for å komme ut, men nei. Kjøpte en router og vips problemet var borte. Vet ikke hvordan, det viste dem ikke på Telenor heller.

 

 

 

SR1Data.KonsulentTjenester.

Lenke til kommentar

Jeg startet cmd og pinget. Jeg fikk dette resultatet:

 

Pinging 195.139.5.245 with 32 bytes of data:

 

Reply from 195.139.5.245: bytes=32 time=92ms TTL=247

Reply from 195.139.5.245: bytes=32 time=89ms TTL=247

Reply from 195.139.5.245: bytes=32 time=85ms TTL=247

Reply from 195.139.5.245: bytes=32 time=99ms TTL=247

 

Ping statistics for 195.139.5.245:

Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss)

Approximate round trip times in milli-seconds:

Minimum = 85ms, Maximum = 99ms, Average = 91ms

 

Dette tyder vel på at det er respons? Eller ikke?

 

Hvis det da betyr at alt er riktig satt opp, men at jeg bare ikke klarer å koble meg på. (fortsatt feilmeld. 678) Hva kan jeg da gjøre, bortsett fra å kjøpe meg router. Trenger det ikke, har bare en PC i huset mitt. (Skal ringe til telenor senere, gadd ikke sitte i 45 min kø akkurat nå :wink:)

Lenke til kommentar

Har telenor selv og vet hvor dritt det egentlig er.. Og jeg måtte vente 4 uker fordi det var feilkobling i sentralen + 2 uker først da de trodde vi hadde feilen. TELENOR ER NOE DRITT!!!!!!!!!!!!!

Ring kundeservice. Du har krav på gratis kundeservice og montør hvis du trenger det.(Ikke hvis du har kjøpt Gjør_det_selv)

Lenke til kommentar

Hei

ser at fler er i samme båt som meg. Jeg får "no answer" og error 478 tror jeg edit:(678 var det :smile: ), husker ikke akurat nå, når jeg prøver å kople meg opp. Ringte kunderservice en del ganger(er Jæ**** lei av den Texas sangen!!!!!!!!!), og en kar sa at det var feil med mitt nettverks kort, ferdig med det, og det kan han si over telefonen...eh ja.

Kom etterhvert til en kar som tydeligvis tok jobben sin alvorlig, gikk igjennom, steg for steg, ting som kunne være feil på min maskin, no vi fant ut av det ikke kunne være, per telefon da....

Men felles for alle supporterne jeg har snakka med er om de lurer på om det er Alcatel modem jeg bruker....synes nesten det er litt mistenkelig at der er så int. i det modemet.

Nå blei jeg lovet at det skulle fikses over helga (dette var på torsdag) og ingenting har skjedd. Er redd det ikke kommer til å skje noe med det første)

Jeg blei og lovet en montør, vederlagsfritt, fordi jeg hadde "feil" isdn boks, og da kunne ikke "gjør det sjøl" pakka fungere. Dette resulterte da i at en montør skulle komme, og han sa at det ville koste meg opp mot 800.- i tillegg. Jeg har ikke funnet noe på telenor sine sider, som sier at skal du ha gjør det sjøl...så må du ha en isdn boks av den og den typen. Dette mener jeg at de bør opplyse om. Det er jo forsåvidt mye som de bør gjøre noe med, men men....

PMA

P.s hvorfor kaller mane telenor for telehor?, å hore seg er, etter min oppfatning, å selge seg billig, hvilket telenor ikke gjør. (Nå tenker jeg da på uttrykket "å hore seg", ikke yrket)

 

[ Denne Melding var redigert av: PMAndersen på 2002-01-28 11:28 ]

Lenke til kommentar

Der, endelig i dag virker det. Telenor ringte!!! De hadde gjort en "liten endring" og nå skulle alt fungere... og overraskende nok.. det funker...

 

Ja, ja, jeg ventet jo bare 6 uker.....

 

Nei, nei, dette er for dårlig fra Telenor sin side, men jeg er jo glad det endelig funker.... får jo bare håpe det er/forblir stabilt...

 

Takk til alle som har svart!!!

 

:smile:

 

Lykke til alle andre Telenor kunder, det kommer nok til å fungere... til slutt.....

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-01-27 05:13, lorderror skrev:

Hei du/dere...


Grunnen til at RASPPPoE ikke virker på 3Com kort, er at du må ha en patch til driver'n (netverks protokollen). Følg instruksjonene på siden og alt skulle virke.



 

Det var vel litt bombastisk sagt...

 

Har 3Com og W2K server, og det funker utmerket uten patch. Det er imidlertid en ting som er viktig hvis du vil ha en stabil oppkobling, og det er å sette nettkortet til 10 mbit/s half duplex.

 

Dr Kjell

Lenke til kommentar

Syns denne threaden er noxo latterlig.

 

Telenor er jo ****meg de eneste som har et snev av peil på så innihelvetes gigantiske nettverk.

 

Og at det går treigt? **** ikke rart, fordi når tlenor kunngjør at en ny sentral er oppe ringer jo 1500 helvetes cs spillende drittunger og forlanger at akkurat _de_ skal få adsl på dagen. Noen, som Nimda, provoserer meg noe så borti skauen, når de baee banner og steiker og har fordommer mot alt og alle i telenor, tror at verden er laget for å glede dem utelukkende. Sorry to say, men som jeg pleier å si til alle noobs som klager over windows og roser linux (ikke det at det har noe her og gjøre btw):

 

Hvis det er så _fordømt_ dårlig, så ffs, bytt da vel!! Så begynner de å gnæge om at nej, kan jo ikke det fordi blah blah blah... herregud, stfu alle nubbene. Dere får det dere betaler for.

 

I tillegg har jo faktisk, for dere idiotene som ikke vet det fra før, Telenor IMHO den beste og mest stabile acsessen, med flest tjenester....ok?

 

Dere får det dere betaler for. Og om dere får det dere har blitt lova av telenor og fremdeles ikke er happye, så hold nå for **** kjeft og bytt leverandør da vel!

 

ARGH!!

 

_______

B-FiSK

Lenke til kommentar

Hei!

Jeg har akkurat sittet med samme problemet her hjemme. I to uker har jeg banna og sværta for å få det til. Konklusjonen min er at noen nettverkskort ikke støtter alcatel modem. Jeg ville lånt meg et annet nettverkskort å prøvd igjen. Jeg hadde et innebygd kort fra IBM. Funka ikke.... Smc kortet mitt som jeg hadde liggende funka med en gang.

 

Hilsen enda en frustrert bruker av Telehor Adsl

Lenke til kommentar

Dere som ikke har fått telenor adsl til å fungere som lovet ring til brukerstøtte (fakturaavdelingen) og si hvordan det er.... du vil da som oftest få et par måneder gratis pga bryet. Jeg fikk 2 månder gratis pga 277kbit istedet for 326 som jeg får nå, i ca 2 månder. Så jeg er veldig fornøyd med kundeservicen til telenor. Men som på alle store bedrifter så er det litt for mange folk som sitter på brukerstøtte som ikke kan nok. (takk gud for forhandlersupport)

Lenke til kommentar

ja visst ja telenor har peil ... så hvorfor er ikke telefon sentralen som jeg er tilknytta utbygd ?

 

venta i 2 år på ADSL .... ser ut som om jeg må vente i to til ....

 

kan nevne at jeg bor nokså sentralt i det som skal være den byen i Norge som er mest utbygd når det gjelder bredbånd HAH....

 

kan nevne som en liten kuriositet at i fjor betalte jeg nesten 40 000 i tlf regning ...... vel vel easy come easy gone

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...