|Flame| Skrevet 6. august 2001 Del Skrevet 6. august 2001 Når man skal sette plexiglass i kabinettet, skal hullet være større en dimensjonene til glasset? Skal men ikke ha list også? Lenke til kommentar
Arntfinn Skrevet 6. august 2001 Del Skrevet 6. august 2001 Hvis du bruker monteringslist så må hullet være litt større enn plexin (kommer ann på lista). Hvis du skal feste det med silikon eller tilsvarende må hullet være mindre Lenke til kommentar
|Flame| Skrevet 6. august 2001 Forfatter Del Skrevet 6. august 2001 Så om jeg bruker silikon, så "limer" jeg bare glasset fast fra innsiden? Blir det ikke en stygg kant da? Lenke til kommentar
Arntfinn Skrevet 7. august 2001 Del Skrevet 7. august 2001 Hvis du ikke bruker for mye silikon..? Jeg har ikke prøvd, så jeg vet ikke. Stygt hvis det blir kant Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 24. november 2002 Del Skrevet 24. november 2002 det skal gå fint med bare silikon om du ikke bruker for mye.. :wink: Lenke til kommentar
CaNaBiS Skrevet 26. november 2002 Del Skrevet 26. november 2002 Hmmm.. klare ikkje detta me Hull i døra tingen jeg1 =( Lenke til kommentar
l1th1um_ Skrevet 26. november 2002 Del Skrevet 26. november 2002 Jeg har lyst å sette inn plexiglass selv, men jeg tør f*** ikke å skjære i døra mi! Lenke til kommentar
Kjellis Skrevet 26. november 2002 Del Skrevet 26. november 2002 Hvis du skal lime plexien på innsiden så må du være veeldig nøye når du sager i døra fordi sagekantene er fult synlige (kan bli stygt selv om du holder tunga noelunde rett i munnen!). Hvis du bruker en list så vil ikke sagekantene vises og du vil "uansett" få et fint resultat. Hvor stort hullet skal være kommer evt. an på lista du kjøper. Får list der ruta skal være mindre enn hullet, og list der plexien kan være like stort som hullet. På glassbutikkene kaller de lista for båtlist :wink: mvh Kjellis ************************** Tenk kreativt - bruk høyrehjernen!!! ************************** [ Denne Melding var redigert av: Kjellis på 2002-11-26 18:31 ] Lenke til kommentar
CandyKing Skrevet 26. november 2002 Del Skrevet 26. november 2002 http://www.metku.net/index.html?sect=view&n=1&path=mods/window/index_eng et par intresante ting fra denne guiden er jo måten han lager "list" på... selv har jeg skrudd mitt fast med maskinskruer og låsemuttre fra clas ohlson, lett å få av senere... tilfelle det må en vifte inn i glasset, så slipper jeg å jobbe med hele døra. kun glasset... _________________ [ Denne Melding var redigert av: CandyKing på 2002-11-26 18:36 ] Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 26. november 2002 Del Skrevet 26. november 2002 Personlig har jeg ikke noe list, det er IMO penere uten. Metallplatene er så tynne at den "kanten" du får ser pen ut. Har du et Chieftec så kan du selv få et inntrykk av hvordan det blir ved å skru av dørhåndtaket og så legge plexien bak. Finnes vel noen bilder på div casemod galleries også :smile: Lenke til kommentar
|Flame| Skrevet 27. november 2002 Forfatter Del Skrevet 27. november 2002 Om man ser på datoen, er denne posten _veldig_ gammel :razz: Noen må visst ha snoket i arkivet å postet. Plutselig for jeg fullt av replys. Men, jeg har installert plexi for en stund siden, med vellykket resultat. Brukte plexikit med låselist. Meget enkelet, og resultatet ble bra. Lenke til kommentar
Skreeth Skrevet 13. mars 2003 Del Skrevet 13. mars 2003 F|ame: kor kjøpte du plexi listekittet ?? skal mekke meg plexi jeg og Lenke til kommentar
Skreeth Skrevet 13. mars 2003 Del Skrevet 13. mars 2003 :oops: |Flame| mener jeg :oops: sry Lenke til kommentar
Sinnsro Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 Så om jeg bruker silikon, så "limer" jeg bare glasset fast fra innsiden? Blir det ikke en stygg kant da? ja du limer seff på innsiden, bare ta en tynn tynn stripe rundt hele. om det blir stygg kant eller ikke er avhengi om du har stygg kant eller ikke, er kanten fin blir kanten fin... :wink: edit: øh, leste ikke hele... Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 Er vel ikke noen som vet hvor stor den "washer'n" som følger med i microplex sine window-kits (sunbeam) er? Den manglet hos meg og må ha den for å få stort nok hull.. Lenke til kommentar
Sinnsro Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 Er vel ikke noen som vet hvor stor den "washer'n" som følger med i microplex sine window-kits (sunbeam) er? Den manglet hos meg og må ha den for å få stort nok hull.. send mail og si i fra til microplex, så kanskje de sender deg nytt kit eller.no Lenke til kommentar
Papirpose Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 Jamen gi blaffen i å dra fram gamle poster helt uten videre da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå