Gå til innhold

Plexiglass

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 1 år senere...

Hvis du skal lime plexien på innsiden så må du være veeldig nøye når du sager i døra fordi sagekantene er fult synlige (kan bli stygt selv om du holder tunga noelunde rett i munnen!). Hvis du bruker en list så vil ikke sagekantene vises og du vil "uansett" få et fint resultat. Hvor stort hullet skal være kommer evt. an på lista du kjøper. Får list der ruta skal være mindre enn hullet, og list der plexien kan være like stort som hullet. På glassbutikkene kaller de lista for båtlist :wink:

mvh

Kjellis

Tenk kreativt - bruk høyrehjernen!!!

[ Denne Melding var redigert av: Kjellis på 2002-11-26 18:31 ]

Lenke til kommentar

http://www.metku.net/index.html?sect=view&n=1&path=mods/window/index_eng

et par intresante ting fra denne guiden er jo måten han lager "list" på... selv har jeg skrudd mitt fast med maskinskruer og låsemuttre fra clas ohlson, lett å få av senere... tilfelle det må en vifte inn i glasset, så slipper jeg å jobbe med hele døra. kun glasset...

logo_sky.gif

[ Denne Melding var redigert av: CandyKing på 2002-11-26 18:36 ]

Lenke til kommentar

Om man ser på datoen, er denne posten _veldig_ gammel :razz:

Noen må visst ha snoket i arkivet å postet. Plutselig for jeg fullt av replys.

Men, jeg har installert plexi for en stund siden, med vellykket resultat. Brukte plexikit med låselist. Meget enkelet, og resultatet ble bra.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Så om jeg bruker silikon, så "limer" jeg bare glasset fast fra innsiden? Blir det ikke en stygg kant da?

ja du limer seff på innsiden, bare ta en tynn tynn stripe rundt hele.

om det blir stygg kant eller ikke er avhengi om du har stygg kant eller ikke, er kanten fin blir kanten fin... :wink:

edit: øh, leste ikke hele...

Lenke til kommentar
Er vel ikke noen som vet hvor stor den "washer'n" som følger med i microplex sine window-kits (sunbeam) er? Den manglet hos meg og må ha den for å få stort nok hull..

send mail og si i fra til microplex, så kanskje de sender deg nytt kit eller.no

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...