int20h Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 50 prosent omsetningsfall for VIA hittil i år, men økning varsles resten av året med ny Nano-prosessor. Les mer Lenke til kommentar
Ravusy Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 VIA er en dinosaur som lever på lånt tid. Lenke til kommentar
Dunno1987 Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Det er mulig, men tenk på CPU utviklingen og prisene hvis de tok seg kraftig opp 3 store aktører hadde vært digg 2 er minimum, 1 er katastrofe! Lenke til kommentar
SVD Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 ARM-arkitektur, vil det bety at de ikke vil støtte x86? Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Du kan ikke kjøre x86 maskinkode på ARM uten emulering nei. Det er jævlig trist å si det, men jeg tror ikke det er et sjakktrekk av VIA å satse på en arkitektur som ikke kan kjøre desktop Windows. Lenke til kommentar
Spetsnaz Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Kanonbra, akkurat det VIA trenger, bortsett fra dugende grafikkløsning og påfølgende gode drivere til denne. Det finnes fra før av X86 nano prosessorer. Lenke til kommentar
Del Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 (endret) Jeg er redd Achilles hælen til Via er manglende satsing på åpne drivere. De konkurrerer på pris, og med skikkelig driverstøtte i linux er de et fullverdig alternativ til Atom både på nett-pc og embedded. Selv rygger jeg unna dem på begge grunnet driversituasjonen. Hvis det virkelig er tilfelle at denne får ARM arkitektur (noe jeg gjerne vil se dokumentert skikkelig før jeg tror på det), så er jeg redd dette ser skikkelig stygt ut. Via er i dag kun fullverdig alternativ for Windows grunnet drivere, og Windows er sjanseløs på ARM grunnet binær distribusjonsmodell for programvare. Skulle de mot formodning overraske med gode linuxdrivere, så kan dette være veldig interessant. Endret 7. september 2009 av Del Lenke til kommentar
Spetsnaz Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 (endret) Ja, det er jo åpne drivere som gjelder selvsagt. VIA har noe openchrome-greier på gang, men mellom hver gang man hører noe fra den kanten er det påfølgende negativ respos å høre fra det miljøet som kunne hjulpet VIA på vei hvis de organiserte seg annerledes. Får noe VIA-greier om en stund, så da får vi se hvor skapet står, og hvem som er i det. Edit: VIA har blitt medlem av Linux Foundation To godnyheter fra VIA altså, de slapp en dugende laptop nå også, men i standardoppsettet var det blank skjerm, så får si to og en halvgod nyhet. Endret 11. september 2009 av Spetsnaz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå