AfterGlow Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Det kjente nettstedet IGN har rangert det de mener er de 25 beste spillkonsollene noensinne. Les mer Lenke til kommentar
V3gg3n Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 (endret) Kan ikke si jeg er enig i alt som står her, men som stolt eier av en 360 blir det nok å linke til denne siden...: 6. Xbox 360 10. Nintendo Wii 15. Playstation 3 Endret 7. september 2009 av V3gg3n Lenke til kommentar
PacAnimal Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Amiga banker alle de der uansett. Lenke til kommentar
rbr Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 (endret) WHAT!! ingen amiga 500 på lista.?? den er nummer en for min del. har forsatt to stk som virker som bare det. bruker de litt avog til. kult og spille f.eks another world, stunt car racer,giana sisters osv... gode minner der ja. bolt: hell yeah! Endret 7. september 2009 av rbr Lenke til kommentar
V5R1X Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Amiga går vel ikke for å være en spillkonsoll? Lenke til kommentar
MooYak Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 (endret) "...mener er de 25 beste spillkonsollene noensinne." CBM hadde faktisk to konsoller basert på Amiga, når jeg tenker meg om CDTV og CD32. CD32 var en rimelig kul konsoll faktisk, så det er skuffende å se at den ikke er på lista. Endret 7. september 2009 av MooYak Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Før denne diskusjonen utarter seg til en flamewar mellom PS3, X360 og Wii, så vil jeg bare oppfordre folk til å la være, da dette alltid ender i en rekke usaklige innlegg som til slutt går ut av proposjoner. Selv har jeg ingen forståelse for hvorfor noen absolutt skal mislike/rakke ned på en annen konsoll på grunnlag av at man liker den andre bedre. Forøvrig så savner jeg NESen min som mamma ga vekk Lenke til kommentar
rbr Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 whoops så ikke at den bare om konsoller isåfall blir det nr.1 nintendo (NES) nr.2 nintendo Wii nr3. atari 2600 bare min mening Lenke til kommentar
AndyF Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 eoverasskende god liste egentlig. litt overasket over at N64 var så lang nede og at jaguar i det hele tatt kom inn på lista Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Jeg er ikke 100% enig i listen, men jevnt over synes jeg den var bra. Man burde også huske på at kriterien var ikke bare "den beste" (best spill, funksjoner etc), men også hvilken betydning konsollen fikk for spillkultur. Lenke til kommentar
serrghi Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Ikke helt enig i liste, mener personlig at ps3 burde vært lenger oppe mtp inflytelse av HD lagringsformat (Blu-Ray og HDDVD). Ser for meg 12 plass kanskje.. Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Synes Nintendo 64 hadde fortjent en noe bedre plass på listen. Den innførte jo den analoge stikken som var essensielt i 3D-spill. Men så var den noe bakstreversk med tanke på kasett-formatet. Skjønt, spillene som kom til konsollen har satt store spor i spillkulturen. Zelda: Ocarina of Time, Super Mario 64 som et av de første 3D platform-spillene. Mye bra denne konsollen har fått gjort. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Synes Nintendo 64 hadde fortjent en noe bedre plass på listen. Den innførte jo den analoge stikken som var essensielt i 3D-spill. Men så var den noe bakstreversk med tanke på kasett-formatet. Skjønt, spillene som kom til konsollen har satt store spor i spillkulturen. Zelda: Ocarina of Time, Super Mario 64 som et av de første 3D platform-spillene. Mye bra denne konsollen har fått gjort. Kan muligens anses som det beste spillet noen sinne. Jeg ville også satt Nintendo 64 litt høyere opp på listen. Lenke til kommentar
Laskelurs Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 pga bluray? formatet har jo hatt tilnærmet null innflytelse på spill. Lenke til kommentar
Laskelurs Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Synes Nintendo 64 hadde fortjent en noe bedre plass på listen. Den innførte jo den analoge stikken som var essensielt i 3D-spill. Men så var den noe bakstreversk med tanke på kasett-formatet. Skjønt, spillene som kom til konsollen har satt store spor i spillkulturen. Zelda: Ocarina of Time, Super Mario 64 som et av de første 3D platform-spillene. Mye bra denne konsollen har fått gjort. Kan muligens anses som det beste spillet noen sinne. Jeg ville også satt Nintendo 64 litt høyere opp på listen. blant mine omgangskretser så var tomb raider på playstation mye mer populært enn mario 64. de kom ut ganske likt i europa tror jeg. var vel mest i amerika og japan at mario 64 var særlig stort. har vel også en del med at playstation var jo mye mer populær en n64. tomb raider var mye mer banebrytende også. Lenke til kommentar
Laskelurs Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Amiga banker alle de der uansett. og c64 banker den igjen. men dette er jo konsoller. c64 og amiga var bare populære i europa uansett. de er jo nesten ukjente i resten av verden dessverre. for meg så fantes nesten ikke sega og nintendo på den tiden, kjente omtrnet ingen som hadde de, alle hadde c64/amiga. Lenke til kommentar
MooYak Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Amiga banker alle de der uansett. og c64 banker den igjen. men dette er jo konsoller. c64 og amiga var bare populære i europa uansett. de er jo nesten ukjente i resten av verden dessverre. for meg så fantes nesten ikke sega og nintendo på den tiden, kjente omtrnet ingen som hadde de, alle hadde c64/amiga. Vel, Amiga var faktisk utrolig populær i USA også, spesielt innenfor TV, film og annet media. Babylon 5, Young Indiana Jones Chronicles, SeaQuest DSV, The Abyss, m.m. ble laget ved hjep av Amiga. Lenke til kommentar
Laskelurs Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Amiga banker alle de der uansett. og c64 banker den igjen. men dette er jo konsoller. c64 og amiga var bare populære i europa uansett. de er jo nesten ukjente i resten av verden dessverre. for meg så fantes nesten ikke sega og nintendo på den tiden, kjente omtrnet ingen som hadde de, alle hadde c64/amiga. Vel, Amiga var faktisk utrolig populær i USA også, spesielt innenfor TV, film og annet media. Babylon 5, Young Indiana Jones Chronicles, SeaQuest DSV, The Abyss, m.m. ble laget ved hjep av Amiga. det blir som å si at betamax var veldig populært fordi tv bransjen har brukt det i alle år. Lenke til kommentar
MooYak Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Amiga banker alle de der uansett. og c64 banker den igjen. men dette er jo konsoller. c64 og amiga var bare populære i europa uansett. de er jo nesten ukjente i resten av verden dessverre. for meg så fantes nesten ikke sega og nintendo på den tiden, kjente omtrnet ingen som hadde de, alle hadde c64/amiga. Vel, Amiga var faktisk utrolig populær i USA også, spesielt innenfor TV, film og annet media. Babylon 5, Young Indiana Jones Chronicles, SeaQuest DSV, The Abyss, m.m. ble laget ved hjep av Amiga. det blir som å si at betamax var veldig populært fordi tv bransjen har brukt det i alle år. Japps, det stemmer nok det. Mediaindustrien har faktisk mer å si enn det vi tror. Apple PC-er har typisk blitt brukt innenfor DTP og jeg tror ikke Apple hadde overlevd like enkelt uten det markedet. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 blant mine omgangskretser så var tomb raider på playstation mye mer populært enn mario 64. de kom ut ganske likt i europa tror jeg. var vel mest i amerika og japan at mario 64 var særlig stort. har vel også en del med at playstation var jo mye mer populær en n64. tomb raider var mye mer banebrytende også. I mine omgangskretser lo vi av Tomb Raider. Crash Bandicoot derimot var veldig populært på PlayStation-plattformen. Allikevel vil SM64 være en av mine all-time favoritter, sammen med diverse klassiske PC-spill. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg