Gå til innhold

i7, direct x 11 gpuer og skjerm spm

Anbefalte innlegg

hallo, jeg trenger litt hjelp. skal kjøpe ny pc med skjerm, spiller for det meste cs 1.6 og skal ha en skjerm, så jeg lurer på om det går an og kjøpe vilket som helst skjerm og skalere skjermen, altså jeg vil bare at skjermen skal bli skalert når jeg opner cs og går tilbake til full størrels når jeg er i windows og andre spill osv. går det ann? og så lurer jeg på om man merker forskjel på 2msn og 5ms.

så lurer jeg på om det er verd og vente på directx 11 gpuene? btw skal bruke 13500 på pc skjer, og tatsatur.

og siste spm, jeg har veldig lyst på core i7 860, altså den som passer til den nye sokkelen 1156. jeg har lyst på den hvis det er en prossesor som yter bra uten og overklokke, fordi jeg vil ikke overklokke.

så hopper på mange gode svar

MVH Eivind

Endret av eivind107
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis du bare skal spille cs 1.6 trenger du ihvertfall ikke et dx 11 skjermkort, men spør du meg så ville jeg hatt en skjerm med lavest mulig ms. Lcd er fremdeles ikke bedre enn crt på fps i mine øyne :p

Neinei. Du klarer vell å sjå at det er 2ms lag. :tease:

Lenke til kommentar
DX11 will run on DX10 hardware, only without the new hardware features. AFAIK, Microsoft haven't clarified if this means that the compute shaders will work or not, but as most DX10 hardware is capable or running OpenCL, and the OpenCL and DX compute feature-set is pretty much identical (apart from OpenGL vs D3D integration, of course), I suspect they will.
Lenke til kommentar

Ja ghosting er et ukjent fenomen på billige lcd skjermer. Dust...

Men uansett, jeg spiller mye og jeg kjøpte meg nettopp et gtx 285 med voucher til det nye batman spillet fra gainward for 2395 fordi det var et bra tilbud :)

Hadde jeg vært deg så hadde jeg gått for det hvis det fremdeles er tilbud på det, da kan du jo kanskje oppgradere billig til sli seinere når de nye kortene kommer for finfin ytelse hvis du går for x58 eller en løsning med støtte for sli. Er ikke helt sikker på hva løsninger som gjelder for lga 1156

Endret av Pansergnom
Lenke til kommentar
Hvis du bare skal spille cs 1.6 trenger du ihvertfall ikke et dx 11 skjermkort, men spør du meg så ville jeg hatt en skjerm med lavest mulig ms. Lcd er fremdeles ikke bedre enn crt på fps i mine øyne :p

Uten å lage dette til en diskusjon hvorvidt du kan se dette eller ikke så er oppfattelsesevnen til folk forskjellig og det finnes noe som heter input lag også. Kan faktisk bruke tven min som eksempel, etter å ha målt med sånn cloned display med counter så har tven min til sammen 86ms lag "totalt" Noe som kan både sees og høres.

Det kan kanskje sies at dette er mer normalt på tver men det finnes på dataskjermer og.

http://www.avforums.com/forums/lcd-televis...732-thread.html

Lenke til kommentar

Hvis ikkje du ser "lag" på en lcd skjerm i forhold til en crt skjerm, så har du kanskje ikkje spillt CS eller Quake 3 f.eks. På disse 2 spilla merker man det svært godt. Men er man treg i hodet, så passer ikkje disse spilla for en alikevel på et litt over noob nivå.

Da jeg spillte ganske aktivt quake 3 så spillte jeg med crt skjerm med 120hz og fps synka til 120fps. Dette med v-sync. Ved å gjøre dette ble opplevelsen en særdeles smoot følelse. Men det vet nok bare de som har spillt quake 3 mye. Dama mi f.eks hadde ikkje hatt sjans til å se forskjell på 120fps med vsync eller 120 uten vsync med skjerm på 60hz.

Det skal sies at jeg bruker 2 stk lcd skjermer nå, da jeg ikkje spiller særlig lengre.

Lenke til kommentar

Det ryktes at ATI skal lansere de nye 5000-kortene nå den 10. september. Om så er tilfelle tar det nok uansett litt tid før de kommer til butikkene. X890-kortene (high-end kortene til ATI) er jo også kjent for å ha kommet litt senere enn middelklasse-kortene. Men du får selv vurdere om det er verdt å vente på det.

Lenke til kommentar
Det ryktes at ATI skal lansere de nye 5000-kortene nå den 10. september. Om så er tilfelle tar det nok uansett litt tid før de kommer til butikkene. X890-kortene (high-end kortene til ATI) er jo også kjent for å ha kommet litt senere enn middelklasse-kortene. Men du får selv vurdere om det er verdt å vente på det.

Tussen takk for fine svar, men lurer fortsatt på om det blir 1156 core i7 870, eller quad 3ghz, skal ikke overklokke sånn btw. og lurer på skalirnga også, så tror jeg skal kjøpe en 22tommer med 2ms og vente til 5000 serien fra ati kommer

Lenke til kommentar
bumper igjen siden jeg ikke har fått svar om den nye i7 er en prossesor som må overklokkes for at den skal være bra, og så lurer jeg på om en 3ghz quad er bedre en i7

Google er din venn og søkefunksjonen i forumet finnes enda.

tomshardware.com har en fin cpu chart, som viser ytelsesforskjellen mellom veldig mange cpu'er. Der er det tester i mange forskjellige spill og programmer.Les der, og du får svar!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...