Thor. Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Hei. Har en maskin med for få harddiskplasser på. Lurte derfor på om det går greit å sette inn et sata/raid kort for å utvide kapasiteten. Om dette går, hvilke kort er å anbefale? Kunne tenkt meg et med 4 eller flere Sata porter. Har følgende ledige spor: 1 stk PCIe x16 1 stk PCIe x1 2 stk PCI Lenke til kommentar
Xcited Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Det billigste og som egentlig er ganske greie kort, er de uten RAID.. For eksempel denne (PCI).. Hvis du vil ha RAID, så ekke denne så dum heller (PCIe x1).. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 Jeg har Rocketraid 2300 pci-e x1 4 port sata kontroller. Bruker den til raid-5 til 4 stk 500gb samsungdisker. Fungerer både i windows og linux (ubuntu) Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 9. september 2009 Forfatter Del Skrevet 9. september 2009 Da var Sata kort bestilt: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=310630 Pluss ekstra ram men det er en annen sak. Men dette kortet. Er det plug and play og jeg slipper å styre med formatering for å få det til å fungere i motsetning til raid? Lenke til kommentar
Xcited Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 Skulle ikke trenge å formatere diskene som skal kobles til denne, men er usikker på om du må installere drivere eller om det bare er plug and play.. Uansett så skulle det ikke være nødvendig med noe formatering.. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 28. september 2009 Forfatter Del Skrevet 28. september 2009 Hei. Takk for tips om kontroller. Funker smellfint. Måtte laste ned drivere fra produsent ettersom jeg ikke hadde diskettstasjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå