Gå til innhold

Hvordan trene på svømming under vann uten å holde for nesa?

War

Anbefalte innlegg

Hvordan trene på svømming under vann uten å holde for nesa?

Vet ikke om dette går under trening eller helse ...

Jeg hoppet ned fra en mur og slo nesa i knærne så den ble passe sjev, 20 år etterpå

tok legene å kuttet ut skilleveggen i nesa og svidde på den med glødene stav og sydden den på plass igjen.

Nå er det superåpent og pga arr osv tviler jeg på at den lukkemekanismen / eller hva man skal kalle det fungerer topp.

Siden jeg skal søke politi må jeg kunne dykke uten å holde for nesa, men da drukner jeg og da kan jeg ikke søke.

Har noen her inne tips? Teknikker?

Lukker man bare halsen eller puster man sakte ut gjennom nesa?

Kan jo evt tette nesa med noe under opptakene og bare si at jeg er fra steinkjær (pga dialekten jeg vil få)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du prøvd å dykke uten å holde deg for nesen?

Luften i nesen din vil fungere som en propp. Tenk på hva som skjer når man dytter et glass ned i vann med åpningen først. Erstatt evt tapt luft ved å blåse litt ut gjennom nesen. Og om du skulle få luft ned gjennom svelget så er det jo bare å lukke i halsen slik at det ikke kommer mer. Da må du huske å blåse ut når du kommer opp igjen, omtrent slik man gjør med snorkel :)

PS: det er ganske få jobber i politiet der man dykker på noe som helst vis noen gang :)

Endret av noob11
Lenke til kommentar

Lurer på hvorfor det er i opptakskravene.

Med tanke på å redde noen i vannet?

Jeg hadde da hoppet ut som sivil også.

Har ikke tenkt til å jukse meg inn, det var bare tullball.

Har kjøpt 20 klipp på et badeland så jeg kan teste, har bare hoppet med holding for nesa hittill.

Og ved svømming må jeg ha hodet over vann, bøyd så mye bakover som deg går ann og det gir meg 60sek på 25m.

Lenke til kommentar

Jeg pleier å lukke halsen, og når jeg gjør det får jeg hverken pusta ut eller inn. Mulig det er en greie man må øve litt på.

I hopp fra store høyder prøver jeg å blåse litt ut gjennom nesa på vei ned i vannet og låser igjen.

Når jeg skal dykke låser jeg hele systemet, hovedsaklig i halsen og området der.

Når jeg skal svømme puster jeg ut gjennom munn og nese under vann, og inn over vann.

Lenke til kommentar

Blås ut gjennon nesa når du er under vann og pust inn med munnen når du er over vann. Den følesen forsvinner etterhvert. Jeg kan fint svømme opp ned i vann uten å få vann i nesa, i starten var det pyton, nå så merker jeg ikke noe i det hele tatt.

Endret av Sno
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...