War Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Hvordan trene på svømming under vann uten å holde for nesa? Vet ikke om dette går under trening eller helse ... Jeg hoppet ned fra en mur og slo nesa i knærne så den ble passe sjev, 20 år etterpå tok legene å kuttet ut skilleveggen i nesa og svidde på den med glødene stav og sydden den på plass igjen. Nå er det superåpent og pga arr osv tviler jeg på at den lukkemekanismen / eller hva man skal kalle det fungerer topp. Siden jeg skal søke politi må jeg kunne dykke uten å holde for nesa, men da drukner jeg og da kan jeg ikke søke. Har noen her inne tips? Teknikker? Lukker man bare halsen eller puster man sakte ut gjennom nesa? Kan jo evt tette nesa med noe under opptakene og bare si at jeg er fra steinkjær (pga dialekten jeg vil få) Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Tror ikke det funker å jukse seg inn i politiet uansett, jeg. Da er du liksom "off on the wrong foot" fra starten av mtp moral. Lenke til kommentar
noob11 Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 (endret) Har du prøvd å dykke uten å holde deg for nesen? Luften i nesen din vil fungere som en propp. Tenk på hva som skjer når man dytter et glass ned i vann med åpningen først. Erstatt evt tapt luft ved å blåse litt ut gjennom nesen. Og om du skulle få luft ned gjennom svelget så er det jo bare å lukke i halsen slik at det ikke kommer mer. Da må du huske å blåse ut når du kommer opp igjen, omtrent slik man gjør med snorkel PS: det er ganske få jobber i politiet der man dykker på noe som helst vis noen gang Endret 7. september 2009 av noob11 Lenke til kommentar
War Skrevet 7. september 2009 Forfatter Del Skrevet 7. september 2009 Lurer på hvorfor det er i opptakskravene. Med tanke på å redde noen i vannet? Jeg hadde da hoppet ut som sivil også. Har ikke tenkt til å jukse meg inn, det var bare tullball. Har kjøpt 20 klipp på et badeland så jeg kan teste, har bare hoppet med holding for nesa hittill. Og ved svømming må jeg ha hodet over vann, bøyd så mye bakover som deg går ann og det gir meg 60sek på 25m. Lenke til kommentar
Henrikenn Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Du kan blåse forsiktig ut hele tiden. Bare sånn at det holder seg ute.. Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Jeg pleier å lukke halsen, og når jeg gjør det får jeg hverken pusta ut eller inn. Mulig det er en greie man må øve litt på. I hopp fra store høyder prøver jeg å blåse litt ut gjennom nesa på vei ned i vannet og låser igjen. Når jeg skal dykke låser jeg hele systemet, hovedsaklig i halsen og området der. Når jeg skal svømme puster jeg ut gjennom munn og nese under vann, og inn over vann. Lenke til kommentar
Sink Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Ligger ikke denne lukkemekanismen mye lenger bak? Må vel bare vende deg til den nye følelsen i nesa, kroppen pleier å tilpasse seg. Lenke til kommentar
Transponder79 Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Som flere er inne på her så er det ikke selve nesa som lukker seg, så hvilken tilstand nesa er i har neppe noe å si. Lenke til kommentar
Perrern Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Jeg holder meg aldri for nesa når jeg hopper, eller svømmer under vann, men det viktige er jo bare å ikke puste inn med nesa når du er under vann Jeg bruker også det trikset som Henrikenn kom med, pust forsiktig ut med nesa, særlig når du hopper o.l. Lenke til kommentar
War Skrevet 7. september 2009 Forfatter Del Skrevet 7. september 2009 Det er en lukke sak i nesa som spebarn har. Man kan bevare den om man har babysvømming og er i vann mye i barndommen. Trur jeg mistet den. Lenke til kommentar
HValder Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Så lenge du blåser ut luft mens du er under vann kjem det naturleg nok ikkje noko vatn inn. Pusterytmen blir mykje den same som når du trener styrke, og har omtrent like mykje å sei mtp prestasjon. Lenke til kommentar
Grand Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 (endret) Blås ut gjennon nesa når du er under vann og pust inn med munnen når du er over vann. Den følesen forsvinner etterhvert. Jeg kan fint svømme opp ned i vann uten å få vann i nesa, i starten var det pyton, nå så merker jeg ikke noe i det hele tatt. Endret 14. september 2009 av Sno Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå