Scooby snacks Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Hei Hva var poenggrensene for bachelorstudiene til BI i Oslo/Bergen/Trondheim. Evt. siv.øk. (3+2 år). Finner det ikke noen steder. Hvor langt kommer man med ca 45-48 poeng? På forhånd takk for svar. Lenke til kommentar
McMuffin Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 De fleste bachelorstudiene krever rundt 30-35 poeng så vidt jeg vet. Noen krever bare generell studiekompetanse. Siv.øk er vanskeligere å komme inn på, der mener jeg du trenger rundt 50. Lenke til kommentar
Scooby snacks Skrevet 12. september 2009 Forfatter Del Skrevet 12. september 2009 (endret) Ok, er dette primærkvoten - altså hvis man ikke er rett fra vgs? Takk for svar. Har forøvrig 47 poeng, er helst bachelor i øk.ad. eller finans jeg vil søke, i Oslo. Endret 12. september 2009 av Billy-the-kid Lenke til kommentar
Scooby snacks Skrevet 13. september 2009 Forfatter Del Skrevet 13. september 2009 bump Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 De fleste bachelorstudiene krever rundt 30-35 poeng så vidt jeg vet. Noen krever bare generell studiekompetanse. Siv.øk er vanskeligere å komme inn på, der mener jeg du trenger rundt 50. Man får vel også tilbud om å bygge på til master etter endt bachelorgrad om jeg ikke tar feil? Lenke til kommentar
fantenberg Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Må nok ha 50 poeng for siv.øk. (Pluss R1) Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 De fleste bachelorstudiene krever rundt 30-35 poeng så vidt jeg vet. Noen krever bare generell studiekompetanse. Siv.øk er vanskeligere å komme inn på, der mener jeg du trenger rundt 50. Man får vel også tilbud om å bygge på til master etter endt bachelorgrad om jeg ikke tar feil? Du kan få opptak til master i økonomi og ledelse (som er siv.øk.-studiets 4. og 5. år) hvis du har en bachelorgrad fra før. Følgende krav kreves for å få opptak til masterdelen: - Minimum 30 studiepoeng bedriftsøkonomi - Minimum 24/25 studiepoeng administrasjon og ledelse - Minimum 15/20 studiepoeng metode - Minimum 15/20 studiepoeng økonomi/finans Det karaktermessige minstekravet er B- i snitt. Utregningen er som følger: A=5.0, B=4.0, C=3.0, D=2.0, E=1.0 ((Karakteren i faget)*(Fagets antall studiepoeng)) / (Totalt antall relevante studiepoeng) Summeres for alle relevante karakterer. Hvis du har en D i et fag kan du nektes opptak hvis faget er spesielt relevant for masterstudiet. Mer informasjon her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå