Gå til innhold

Reguleringer gjør samfunnet kaldere

Anbefalte innlegg

At noen eier deg, og at du ikke har rettigheter, med andre ord så bedriver ikke staten slaveri, fordi du er her helt frivillig.

Det du sier her, er jo akkurat en beskrivelse av Norge. Staten tror de eier oss, og de bruker våre penger som de vil.

Den eneste "rettighet" vi har i Norge er å gå stort sett å gå hvor vi vil i naturen. Elllers har vi ingen rettigheter. De rettighetene vi tror vi har, er bare ilulsjoner, for alt er på statens premisser, og de gjør som de vil uansett.

Grunnloven ble laget for å beskytte oss mot overgrep fra staten, og ivareta våre rettigheter, Men det er lenge siden noen regjering brydde seg om den.

Det eneste partiet på stortinget som har i sitt program at de vil følge grunnloven er frp, og vi ser jo alle hvordan de blir behandlet.

Vi er her "frivillig" fordi vi er født og oppvokt i dette landet, og vi har ingen andre steder å dra.

Så dette kalde umenneskelige systemet som politikerne tvinger på oss er noe vi absolutt ikke godtar frivillig. Så ja, vi er slaver i eget land.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bare fordi folk flest vet hva som er moralsk riktig, betyr ikke det nødvendigvis at man gidder å gjøre det.

Folk flest vet nok hva som er moralsk riktig. Men ingen sosialister vet noe som helst om dette. Og problemet er at det desverre er kalde og kyniske sosilalister som styrer og kontrollerer Norge i dag og hjernevasker folket slik at mange blir like kalde og kyniske som dem selv..

Lenke til kommentar
For ikke å snakke om unge som er mye lettere utsatt for disse stoffene. Blir de legalisert kommer misbruket til å florere.

Stoffmisbruk kommer ikke av om stoffet er lovvlig tilgjengelig eller ikke. Det er en måte å flykte fra dette kalde sosialstiske helvete som Norge har blitt, spesielt under den regjeringen vi har nå.

Så veien og gå for å stoppe stoffmisbruk, er ikke forbud, men rett og slett og dreie samfunnet bort fra sosialisme og mot et mer menneskelig system hvor folk kan være frie, og ha frihet til å bestemme over sitt eget liv og egen eiendom.

Lenke til kommentar
Stoltenberg får ikke pengene av skatten staten drar inn. Hans lønn og statsbudsjettet er ikke forent på noen måte

Faktum er jo at det er vi som betaler lønna hans gjennom skatten, selv om det er ufrivillig fra vår side, han fortjener ikke et eneste øre av den lønna.

Vi betaler også alle frynsegodene hans, og alle flyreisene rundt om i verden, samt alle milliardene som han strør om seg med for å kjøpe seg litt godvilje i den internasjonale kriminelle organisasjonen som kalles FN.

Lenke til kommentar
Vis gjerne til de regjeringer som har brutt en eller flere deler av Grunnloven.

Det er alle regjeringer etter krigen.

Grunnloven har ikke engang vært pensum for advokater siden krigen, og brukes følgelig heller ikke av rettsvesenet.

Hadde de fulgt grunnloven, så er det mange politikere som ville blit stilt til ansvar og straffet for sine ugjerninger, men det har ikke skjedd en eneste gang som jeg vet om.

Lenke til kommentar

Grunnloven har ikke engang vært pensum for advokater siden krigen, og brukes følgelig heller ikke av rettsvesenet.

Hadde de fulgt grunnloven, så er det mange politikere som ville blit stilt til ansvar og straffet for sine ugjerninger, men det har ikke skjedd en eneste gang som jeg vet om.

Dette er hva man kaller stråmann uten rot i virkeligheten.

Men du står fritt til å prøve saken din i retten, kan jeg få anbefale domstolen i Haag?

Stoltenberg får ikke pengene av skatten staten drar inn. Hans lønn og statsbudsjettet er ikke forent på noen måte

Faktum er jo at det er vi som betaler lønna hans gjennom skatten, selv om det er ufrivillig fra vår side, han fortjener ikke et eneste øre av den lønna.

Vi betaler også alle frynsegodene hans, og alle flyreisene rundt om i verden, samt alle milliardene som han strør om seg med for å kjøpe seg litt godvilje i den internasjonale kriminelle organisasjonen som kalles FN.

Vi betaler også lønna til ansatte i FrP uten at de har vært i regjering.

Endret av Ducktoy
Lenke til kommentar
Det jeg tror gjør samfunnet kaldere er slike negative tanker (som enkelte på høyresiden besitter).

Det som gjør samfunnet kaldere er sosialismen. Og det vil bli verre, fordi sosialistene klarer aldri å se sine egne feil, eller å innrømme noe som helst. De skylder alltid på andre, slik har det alltid vært, og slik vil det fortsette så lenge det fins sosialister.

Lenke til kommentar
Det som gjør samfunnet kaldere er sosialismen. Og det vil bli verre, fordi sosialistene klarer aldri å se sine egne feil, eller å innrømme noe som helst. De skylder alltid på andre, slik har det alltid vært, og slik vil det fortsette så lenge det fins sosialister.

Slik du alltid skylder på sosialismen?

Lenke til kommentar
Det var et ureflektert innlegg. For det første, Stoltenberg får ikke pengene av skatten staten drar inn. Hans lønn og statsbudsjettet er ikke forent på noen måte. Om DLF hadde hatt noen på stortinget hadde de fått like mye i lønn selv om de i seg selv er for mindre skatt.

Hvem betaler Stoltenberg? Staten. Hvor får staten pengene fra? Ikke sant. Eller tror du kanskje det er julenissen som betaler politikernes lønninger? Og vi har tidligere sett at flere av politikerne tar seg til rette og lager sine egne regler som de mener bare skal gjelde for dem. Tenk på gullpensjonssaken. Nå ble gullpensjonen en slutt på, men det faktum at flere pensjonerte politikere hevet denne over lengre tid selv om de ikke burde ha rett til det er ille nok. Uten noen form for straff etterpå. 'Sosialt' som bare juling, hva?

For det andre, du har ingen anelse hvordan man får pengestøtte i Norge. Det er kjempevanskelig, og det er ikke noe gøy. Folk vil heller jobbe enn å gå på trygd, det sier jeg deg. Jeg betaler skatt med den største glede vel vitende om at jeg har tredd inn i de voksnes rekker og er med på å drive dette landet.

Likevel ikke vanskeligere enn at trygdesvindlere koster millioner av skattekroner hvert år.

Det er ikke et tulle argument. Hvis vi først begynner med hva pengene går til, så er det sant at det går til fattige barn i Afrika, og dette synes jeg, og store deler av befolkningen er greit, fordi vi har det så godt fra før av, og da er det ikke så ille å dele med andre. Jeg synes også det er helt greit at det går til asylmottak, moskeer, opera og sosialstøtte. Vi får også gratis skole og sykehus og mange andre goder. At Stoltenberg fyller sine egne lommer vel heller ikke riktig, han er ikke rik akkurat.

Skal tro det ja. Skulle likt å se resultatet dersom hele Norge tok en avstemning om hva som er greit og ikke greit å bruke skattepengene på. Bare fordi du og "store deler av befolkningen" synes det er greit, betyr ikke nødvendigvis at alle vi andre synes det. "Gratis skole og sykehus". Nuvel. Elevene lærer stadig mindre og kommer dårligst ut i hele Europa. Sykehusene står for fall. "Mange andre goder." Jasså. Hvilke da? Luften vi puster inn?

Når det kommer til helsekøene så er det flere faktorer man må ta med i beregningen. For det første så er det mange flere som krever behandling idag, enn det var for noen år siden. Sykehusene i dag behandler også mange flere, så dette er selvsagt ikke bare de Rød-grønnnes skyld.

Det betyr likevel ikke at jeg skal betale skatt for å vente i månedsvis på behandling dersom jeg blir syk. Eller nei, jeg glemte jo at vi bor i Norge, så da skal jeg det.

Vi får det tilbakebetalt via skoler, sykehus, veier, sosiale goder, infrastruktur, offentlig sektor etc. Så vi har fått mye igjen. Landet vårt er tross alt blitt kåret til verdens beste land å bo i. Jeg ser virkelig ikke det gale i å ta fra de som har og gi til de som trenger. Det skaper et trygt og sivilisert samfunn.

Jadda... Like "mye igjen" som å betale hundretusener og få slengt en lusen tier etter seg i nød.

Og forresten: Mine innlegg er reflekterte som bare f***.

Vi betaler lønna til alle politikere. Men noen fortjener lønna litt mer enn andre. Og noen, som feks Jens Stoltenberg fortjener ingen lønn i det hele tatt.

Godt sagt. Den eneste lønna han fortjener er å kastes til hundene, spør du meg.

Endret av RickyRon
Lenke til kommentar
Alle suksessfulle sivilisasjoner som noensinne har eksistert har vært basert på et sett med regler.

Regler er nødvendig for å hindre negative elementer å påvirke resten av befolkningen, mens man samtidig også beskytter de negative elementene.

Hvem argumenterer egentlig mot å ha regler?

Mener du at din rett til å bestemme over deg selv begrenser seg til ønsker som alle mennesker deler?

Jeg sier bare at disse lovene er der av en grunn. Hvis vi legaliserte disse stoffene hadde dødsfallene økt, og det er vel ikke noe vi ønsker.

Ingen rasjonell grunn. Og det forandrer ikke på poenget mitt: Du har ikke råderett over egen kropp når du ikke kan røyke hasj i ditt eget hjem.

Jeg ser virkelig ikke problemet. Reglene er der av en grunn, og å bruke dette som et eksempel på at vi ikke har råderett over egen kropp er vel ikke det sterkeste.

Hvorfor er ikke dette et sterkt eksempel? Det støtter da opp om påstanden han kommer med og er ikke feilaktig? Å si at "reglene er der av en grunn" er lat og intetsigende argumentasjon.

Skatten går med til negerbarna i Afrika, ekstra asylmottak, moskèer, opera, sosialstøtte til slasker, snyltere og tjuvpakk og selvfølgelig Stoltenbergs dype lommer. Dette har absolutt ingenting med velferden i samfunnet å gjøre. Politikere og andre tjuver skal ha andres penger og kaller det for 'en del av fellesregningen'. Ærlige folk kan jobbe ræva av seg og betale 40 - 50 % skatt av sin hardt tjente inntekt bare for at parasittene og blodiglene 'skal ha sin bit av kaka' som de for faen ikke fortjener.

Jeg lurer på hva slags argumentasjon man kan imøtegå utsagn som dette med. Det er jo bare en serie med ubegrunnede, feilaktige påstander.

Jo mer tid jeg tilbringer på dette forumet jo mindre tiltro får jeg til demokratiet. Å tenke på at visse av dem som skriver her har like mye å si for utformingen av reglene vi skal leve etter som meg selv gjør meg faktisk litt trist.

Lenke til kommentar

Dette er hva man kaller stråmann uten rot i virkeligheten.

Hva du kaller det er ikke viktig. Men det er et faktum uansett.

Lenke til kommentar

Slik du alltid skylder på sosialismen?

Jeg skylder ikke på sosialismen. Jeg sier sannheten om sosialismen.

Jeg er ikke tilhenger av noen ideologi, og kritiserer dem som fortjener kritikk, uavhengig av hvor de står politisk.

Lenke til kommentar
Jeg lurer på hva slags argumentasjon man kan imøtegå utsagn som dette med. Det er jo bare en serie med ubegrunnede, feilaktige påstander.

Hadde det vært så vel som at de var feilaktige, da hadde vi levd bedre i Norge. Men det har seg dessverre slik her i landet at vi straffer de som jobber og belønner latsabbene som ikke gidder.

Jo mer tid jeg tilbringer på dette forumet jo mindre tiltro får jeg til demokratiet. Å tenke på at visse av dem som skriver her har like mye å si for utformingen av reglene vi skal leve etter som meg selv gjør meg faktisk litt trist.

Jeg har også liten tiltro til demokratiet. Men det er ikke pga. forumet og diskusjonene vi har her. Det er pga. udugelige politikere som bryter sine løfter, pisset de serverer oss og at alle vi med stemmerett dessverre bare aksepterer det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...