Gå til innhold

Hvordan kjøpe 8 x Windows 7 Pro fullversjon for 120 kroner? (slutt)

myhken

MSDNAA tilgang?  

165 stemmer

1. 1. Har du fått tilgang til MSDNAA via dette tilbudet og fått nøkkel til Windows 7?

• JA
      139
    • NEI
      16
    • Meldte meg aldri på
      10
    • Meldte meg på IEEE.org
      0
  2. 2. Dette er umoralsk, og de som benytter seg av dette kan kalles pirater!!

• JA
      14
    • Nei
      73
    • Man bryter ikke loven, men er på kanten moralsk
      63
  3. 3. Hvor lenge tror du alle kan melde seg på ACM, før de stenger for alle "ikke studenter"?

• Ut september
      35
    • Oktober
      7
    • November
      3
    • De kommer aldri til å stenge for ikke studenter...
      28
    • Løpet er kjørt - tilbudet er over for denne gang...
      29

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ja det er greit, men hvis jeg heller kjøper én Server 2008, en XP Pro og så videre, hvor mye har jeg igjen da? Eller kan jeg kjøpe ALT på listen?

Ja du kan kjøpe alt på listen....du får kun en lisens per ting du legger i listen. Så trenger du f.eks to Windows 2008 lisenser "kjøper" du 32bit og 64bit og får da to lisenser. De kan brukes om hverandre.

E dette her X86 eller X64?

Uansett, jeg går på vidergående og går jeg som student eller? Det er helt lovlig da?

Helt lovlig blir det uansett ikke, da dette tilbudet strengt tatt gjelder USA og om du velger Norsk medlemsskap koster det ca 650 kroner.

Men samvittigheten blir vel bedre når du faktisk er student...

Får man lastet ned i 32-bits også, og vil man kunne fortsatt installere/bruke alle programmer/spill man hadde fra før?

Du kan laste ned både 32bit og 64bit versjonen. Og i 64bit versjonen kan du kjøre de fleste 32bit programmene. Jeg kjører en rekke programmer fra sent 90 årene og tidlig 2000 tallet på 64bit utgaven.

ikke alt fungerer da...men det meste.

Når jeg skulle betale, var navnet mitt for langt for feltet "Name on Card", lurer på hvordan betalingen funker..

Du må jo skrive inn navnet som står på kredittkortet ditt, og det kan vel neppe være for langt for feltet?

Lenke til kommentar
Men altså....nå er jeg student ved UiB, som faktisk også er med i denne Microsoft-avtalen. Men tilbudet gjelder bare IT-studenter, så jeg får ikke tilgang gjennom UiB. Men er det sånn og forstå at det er litt mer "tillatt" om jeg som student melder med på dette opplegget? Er dette noe som alle studenter kan melde seg på med god samvittighet? Altså: det er litt umoralsk å melde seg på om en ikke er student, men om en faktisk er student (og studerer hva som helst) så er det bare å kjøre på?

Og bør jeg da være ærlig og oppgi UiB som skole + mitt virkelige navn osv?

Herregud, jeg har oppgitt mitt virkelige navn og adresse og telefon nummer og epost adresse, og jeg er ikke engang student.

Hvorfor være redd for dette her? Microsoft finner jo uansett ut hvem du er ut i fra kredittkortet ditt om de virkelig vil gå inn for å hevne seg...

Men Microsoft Norge hadde jo ikke noe å utsette på dette opplegget her ut i fra artikkelen på itavisen.no

Og en ting til, på land, skal jeg da velge Norge eller USA?? Regner med Norge?

Jepp, jeg har valgt Norge, funka fint det.

Hah, genialt da! Studerer jo ikke, men ser ut som de gir blanke. Har tipset en haug med andre om dette også :D Takk til trådstarter og bloggeren!

Takker, bra at ikke alle syter å klager på hvor umoralsk dette er...synes jo at når itavisen skriver en sak om dette her, og Microsoft uttaler seg, så er dette et ganske bra opplegg.

Lenke til kommentar

Okei, da blei det nei! :)

Vil også si tusen takk! Til alle de som sier at dette er umoralsk og alt det der: Vel, tenk på alle de som laster det ned via torrents, da? Er det bedre? Nei. Liker dere ikke opplegget, ikke benytt dere av det, så enkelt er det! :) Jeg er faktisk student, men hadde jeg ikke vært det så hadde jeg LETT peisa på da og!! Konge opplegg dette her!

Lenke til kommentar

Ang lovlighet, dette sier Microsoft til Itavisen ang saken min:

- Helt lovlig

«Alle studenter som laster ned programvare fra MSDNAA må godkjenne denne EULA’en før programvaren blir servert. Som du ser så er det helt legalt, så lenge programvaren benyttes i utdanningssammenheng, og ikke benyttes i kommersiell sammenheng (dvs. tjene penger)», forklarer Rune Zakariassen i Microsoft til ITavisen.no.

Flere som vil klage på lovligheten her?

Men ja, jeg er enig at moralsk så kan det være på kanten, men vi bryter ingen lov...

Lenke til kommentar
Glimrende, nå er alt på plass med x64, Java og Flash virker (i motsetning til med Beta og RC1 samt Vista x64), Norsk språk, genuint og alt er bare bra =)

Supert at du er fornøyd.... :thumbup:

Leser kommentarene på artikkelen på itavisen.no og herregud for hvor mange som klager på dette tipset. Skulle tro jeg var verdens største forbryter....

Bra at ikke alle er like skeptiske.

Lenke til kommentar
Det er fordi de fleste der hater MS og liker å bruke MYE penger på OSX...

Tror jeg stemmer godt. De hadde garantert klaget om MS begynte å selge Windows 7 for 120 kroner i butikken også....noen folk elsker å klage på at andre faktisk sparer noen kroner og kan bruke penger på andre ting.....

Lenke til kommentar
Ang lovlighet, dette sier Microsoft til Itavisen ang saken min:

- Helt lovlig

«Alle studenter som laster ned programvare fra MSDNAA må godkjenne denne EULA’en før programvaren blir servert. Som du ser så er det helt legalt, så lenge programvaren benyttes i utdanningssammenheng, og ikke benyttes i kommersiell sammenheng (dvs. tjene penger)», forklarer Rune Zakariassen i Microsoft til ITavisen.no.

Flere som vil klage på lovligheten her?

Men ja, jeg er enig at moralsk så kan det være på kanten, men vi bryter ingen lov...

så om ikke brukt i utdanningssammenheng holder du jo ikke EULA så er ikke det noe mer lovlig enn om du lastet en ned fra random warez side.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...