Gå til innhold

Hvordan kjøpe 8 x Windows 7 Pro fullversjon for 120 kroner? (slutt)

myhken

MSDNAA tilgang?  

165 stemmer

1. 1. Har du fått tilgang til MSDNAA via dette tilbudet og fått nøkkel til Windows 7?

• JA
      139
    • NEI
      16
    • Meldte meg aldri på
      10
    • Meldte meg på IEEE.org
      0
  2. 2. Dette er umoralsk, og de som benytter seg av dette kan kalles pirater!!

• JA
      14
    • Nei
      73
    • Man bryter ikke loven, men er på kanten moralsk
      63
  3. 3. Hvor lenge tror du alle kan melde seg på ACM, før de stenger for alle "ikke studenter"?

• Ut september
      35
    • Oktober
      7
    • November
      3
    • De kommer aldri til å stenge for ikke studenter...
      28
    • Løpet er kjørt - tilbudet er over for denne gang...
      29

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skal jeg trykke på "Launch install" eller? Må jeg gjøre det? Det blir vel ingen installasjonsprosess likevel?

Ikke trykk på den nei, sjekk C:\temp mappen og der ligger det da en mappe med .iso filen til programmet du lastet ned.

Det er dette du kan brenne ut på DVD f.eks.

Hvis ikke setter du i gang oppgradering direkte på pcen du har lastet ned på.

Lenke til kommentar

Funker fett for meg.. Mange takk myhken!

edit: kunne også kjøpt/lastet ned Windows Server 2008 Enterprise and Standard - DVD (Francais) og Windows Server 2008 Datacenter, Enterprise and Standard (x86) - DVD (Spanish) hvis jeg ønsket det.. Er ikke sikker på hva server 2008 datacenter er da men.. ;)

edit#2: putta bestillingen min i spoiler. ;)

Association for Computing Machinery

ELMS for MSDNAA Software Center: This message has been generated automatically from your MSDNAA Online Software System. Please do not reply to this message as you will not receive a response. Please click on the SUPPORT link in your MSDNAA Online Software System for support contact information on your campus.

Below is a summary of your order from your ELMS for MSDNAA Software Centre and any product installation keys required to install your software. Please keep this mail for future reference.

Customer: xxxxxxx

Username: xxxxxxx

Storefront URL: xxxxxxx

Date of Order: 2009-09-14

Invoice Number: xxxxxxx

L/N: xxxxxxx

Product: Windows 7 Professional (x64) - DVD (Chinese-Simplified)

1 Download @ $0.00 USD = $0.00 USD

Product: Windows 7 Professional (x64) - DVD (English)

Product: Windows 7 Professional (x64) - DVD (French)

Product: Windows 7 Professional (x64) - DVD (Spanish)

Product: Windows 7 Professional (x86) - DVD (Chinese-Simplified)

Product: Windows 7 Professional (x86) - DVD (English)

Product: Windows 7 Professional (x86) - DVD (French)

Product: Windows 7 Professional (x86) - DVD (Spanish)

Method of Payment: No Charge

Serial Number

===== ===== ===== ===== ===== ===== ===== ===== =====

To view serial numbers and any special instructions for the product(s) you purchased, please use the link below and log into the system. Under "My Software" please select the product, you will see serial number and any special instructions corresponding to your purchase.

To view or print an official copy of your order receipt, simply login here:

http://xxxxxxx

Sincerely,

ELMS for MSDNAA Staff

e-academy Inc.

Date: 2009-09-14 12:42

ELMS for MSDNAA Software Center: This message has been generated automatically from your MSDNAA Online Software System. Please do not reply to this message as you will not receive a response. Please click on the SUPPORT link in your MSDNAA Online Software System for support contact information on your campus.

Below is a summary of your order from your ELMS for MSDNAA Software Centre and any product installation keys required to install your software. Please keep this mail for future reference.

Customer: xxxxxxx

Username: xxxxxxx

Storefront URL: xxxxxxx

Date of Order: 2009-09-14

Invoice Number: xxxxxx

L/N: xxxxxxx

Product: Windows 7 Language Pack (x64) - DVD (Multilanguage)

Product: Windows 7 Language Pack (x86) - DVD (Multilanguage)

Product: Windows Server 2008 Enterprise and Standard - DVD

Product: Windows Server 2008 Enterprise and Standard 64bit - DVD

Method of Payment: No Charge

Serial Number

To view serial numbers and any special instructions for the product(s) you purchased, please use the link below and log into the system. Under "My Software" please select the product, you will see serial number and any special instructions corresponding to your purchase.

To view or print an official copy of your order receipt, simply login here:

http://xxxxxxx

Sincerely,

ELMS for MSDNAA Staff

e-academy Inc.

Date: 2009-09-14 02:34

Endret av freddas
Lenke til kommentar
tidligere idag så det ut som om server 2008 var "tomt".. fikk ihvertfall ikke addet det til carten.. Men prøvde igjen nå, og fikk addet det.. :p

Takker, fire nye Windows 2008 enterprise lisenser i hus. De koster jo så lite som 20.000 her i Norge per stykk....80.000 kroner i lisenser, kjøpt for 120 kroner. :new_woot:

Men Windows 2008 Web server er ikke tilgjengelig enda.

Og savner virkelig Windows 2008 Server R2 utgaven, håper den kommer snart. Den er jo konge.

w08r2.jpg

Kult med norsk Windows 2008 server....men bare test utgaven til MS....jeg VIL ha fullversjoner..

freddas: Kunne du puttet den listen i spoiler, slik at ikke alle trenger å lese hele den?

Endret av myhken2
Lenke til kommentar

mange mener server 2008 funket bedre enn vista som en workstation.. på http://www.win2008workstation.com/ kan man gjøre om server 2008 til en vista lookalike, men som bruker mindre ressurser, er kjappere etc.. Merk at dette var før win 7 kom, så veit ikke hva meningene er nå..

Dessuten er det mange private som kjører servere hjemme, og hvor server 2008 er det beste alternativet.. :)

Lenke til kommentar
Jeg spør kanskje dumt.. men hva skal man med en Windows Server som privatbruker?

Jeg har da noen servere stående vet du....har to servere med Vmware Server på seg, der jeg kjører en rekke virtuelle pcer. Både for testing og for å kunne kjøre ulike programmer i ulike operativsystemer via Remote Desktop.

Derfor trenger jeg Windows 2008 server. Har kjørt Windows 2003 server i mange år nå, og var på tide å oppgradere nå.

Men skulle heller hatt R2 utgaven da....men får nøye meg med den vanlige enn så lenge.

Endret av myhken2
Lenke til kommentar
Noen andre programmer folk her anbefaler for en privatbruker som ikke har servere stående? :)

Takk til myhken2, forresten. Både for å ha delt det med oss, og for en oversiktlig gjennomgang som til og med jeg synes var superlett. Kjempetakk fra meg! :)

Er jo ikke så mye spennende om du ikke har noen server du kan teste litt på, men jeg tenker "hvorfor ikke laste ned alt mulig, i tilfelle jeg får bruk for det?"

Lastet vel ned nesten 30 GB da jeg først fikk tilgang i starten av september. Og det er kun engelske utgaver av ymse ting fra MSDNAA.

Lenke til kommentar
Anbefaler å faktisk bli student :p

Har tilgang på alt fra microsoft, samt at installeringen er litt smoothere enn deres ^^

Installeringen er jo bare å brenne .iso filen på en DVD, stikke den inn, reboote og så installerer du Windows 7.

Skjønner ikke hvordan den kan bli bedre enn det? Fortell gjerne....

Og er jo ikke lett å bli student om man ikke skal studere noe da...

Lenke til kommentar
Fra et annet forum:
I can also confirm that reinstalling on the same hardware with the same key does work. I screwed up my partitions big time and decided to reinstall instead of trying to fix it.

Good news =)

Ja, lover jo bra. Hva pokker gjør jeg da med 32 lisenser? :ermm: Greit nok, har vel brukt 10 allerede på å lage meg flere virtuelle test pcer der jeg har aktivert Windows 7, så jeg kan teste ut litt av hvert.

Og installert W7 på to bærbare her hjemme....men kommer ikke til å gå tom for lisenser med det første... :whistle:

Lenke til kommentar
bare før vi tar seieren på forskudd, jeg spurte han om han faktisk hadde aktivert før han reinstallerte.

Kan egentlig ikke skjønne at det skal være nødvendig, er ikke det med Vista OEM...

Tror jeg offrer en lisens her jeg og tester, så vet vi jo hva som skjer. Formaterer en av test pcene mine, bruke samme lisens en gang til (har selvsagt god oversikt over hva som er brukt hvor) og så vet vi svaret om ca 30 minutter.

Må jeg ringe, så tester jeg det også....

Edit

Da er det testet og jeg kunne aktivere automatisk etter fire dager, så ikke noe stress:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...&p=14355199

Endret av myhken2
Lenke til kommentar
Fra et annet forum:
I can also confirm that reinstalling on the same hardware with the same key does work. I screwed up my partitions big time and decided to reinstall instead of trying to fix it.

Good news =)

Man kan bruke 1 Lisens per hovedkort. Dvs du kan formatere så mange ganger du vil og aktivere med samme key så lenge du bruker samme hovedkort. bytter du hovedkort må du også ha ny lisens.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...